• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • räkan123

Snabb fråga har precis slutat med p-piller. Testade med ägglossningstest idag för vill veta om jag ens får ägglossning första månaden. Har aldrig använt innan. Får man alltid två streck på den eller betyder två streck iaf att något är på gång?

• frugr95
    räkan123 skrev 2019-02-23 14:01:13 följande:

Snabb fråga har precis slutat med p-piller. Testade med ägglossningstest idag för vill veta om jag ens får ägglossning första månaden. Har aldrig använt innan. Får man alltid två streck på den eller betyder två streck iaf att något är på gång?

Du får alltid två streck, oftast! Jag har aldrig fått helt blankt när jag testat :) men fortsätt ta samma tid varje dag och jämför, detta kan ju betyda att något är på gång :) men detta test är negativt
  • vwmamman
    räkan123 skrev 2019-02-23 14:01:13 följande:

ja mer eller mindre. du ska nu fortsätta testa varje dag å till slut. förhoppningsvis.. så blir de svaga strecket starkare å starkare.. den dagen de igen bli svagt efter ett starkt streck ja då har du ägglossning.
  • räkan123
    frugr95 skrev 2019-02-23 14:36:05 följande:

Du får alltid två streck, oftast! Jag har aldrig fått helt blankt när jag testat :) men fortsätt ta samma tid varje dag och jämför, detta kan ju betyda att något är på gång :) men detta test är negativt

vwmamman skrev 2019-02-23 14:47:18 följande:

ja mer eller mindre. du ska nu fortsätta testa varje dag å till slut. förhoppningsvis.. så blir de svaga strecket starkare å starkare.. den dagen de igen bli svagt efter ett starkt streck ja då har du ägglossning.

Okej tack för svar! Hoppas dom blir starkare . Känns som nått är på gång nämligen lite ont i magen och känner mig mer sugen än vanligt. Brukar känna så runt ägglossning vad jag kommer ihåg sen innan förra graviditeten. Så håller tummarna! Men får fortsätta testa då . Lite roligt med ägglossningstest ändå. Då har man nått att göra i all väntan haha
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 12:27:36 följande:
    Jaha okej.. jag som missuppfattat isåfall :) det är ju med 10 stickor så kör slut på dem. Men testa med billiga tester vid sidan om tycker jag! Kan ju vara så att du har en låg LH ökning som testerna inte kan känna av som MAX och därför ger dig den blinkande. När var din BIM? Ligg varannan dag under tiden och sen om det inte tagit sig kör båda testerna nästa månad! <3
    Jag har testat upp alla stickorna, sen köpte jag ett 7 pack med apotekets egna- dom är också slut haha, testar ihjäl på alla möjliga klockslag. Teststrecket på apotekets äl-tester blev aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men inte långt ifrån. Köpte nya CB test igår och testet jag gjorde på eftermiddagen igår resulterade i en cirkel-neg alltså, idag vid lunch började den satans grejen blinka igen. Nu har jag DESSUTOM fått antibiotika mot, vad kanske är, bakteriell vaginos...gud jag orkar inteSkrikandes 
  • babymys
    KajsaLouise skrev 2019-02-23 13:01:10 följande:
    Jag tror att jag har ett ganska litet fönster varje månad som jag kan se den fasta gubben. Testade t.ex. i onsdags morse och den blinkade. Testade sedan igen på eftermiddagen då ett billigt test visade ganska starkt och då blev gubben fast. I torsdags testade jag igen med CB men med en gammal mätare. Då blev det en 0:a. Jag har fattar det som att CB ska kunna hitta en fast glad gubbe även om man inte testat med samma mätare flera dagar i rad, men helt säker är jag inte. Jag tror att du kan ha haft äl men att stegringen var så kort att du missade den. Har teststrecket blivit starkare så kan det ju faktiskt bara vara så! Hoppas på det! :) Ska också tillägga att min kropp inte riktigt varit i fas under hösten, så att det blev som det blev för mig kan ha med min obalans av hormoner att göra.
    Cykeln denna månaden verkar i alla fall helt koko men jag hoppas att det är så som du säger - att jag helt enkelt har missat att mäta peaken/äl ! Jag har kanske haft ett ovanligt litet fönster denna gången, gudarna vet... sjukt frustrerande i alla fallSkrikandes Jag har känt hur det har slitigts och dragits i äggstockarna och haft "mensvärk" direkt efter mensen och fram till i ons/tors. Nu kittlas det bara i bröstvårtorna haha annars ingenting. Ahhh, jaja får väl förmodligen bara invänta den dumma mensen ännu en gång.
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-23 16:15:30 följande:

Jag har testat upp alla stickorna, sen köpte jag ett 7 pack med apotekets egna- dom är också slut haha, testar ihjäl på alla möjliga klockslag. Teststrecket på apotekets äl-tester blev aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men inte långt ifrån. Köpte nya CB test igår och testet jag gjorde på eftermiddagen igår resulterade i en cirkel-neg alltså, idag vid lunch började den satans grejen blinka igen. Nu har jag DESSUTOM fått antibiotika mot, vad kanske är, bakteriell vaginos...gud jag orkar inte 

Men usch!! Fan va energikrävande! Men skit i stickorna tills mensen och börja om med testerna DIREKT när den slutar då? Det är inte länge dit va?? Bakteriell vaginos är ju helvetet på jorden (haft den tusen ggr) :( <3
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:22:17 följande:
    Men usch!! Fan va energikrävande! Men skit i stickorna tills mensen och börja om med testerna DIREKT när den slutar då? Det är inte länge dit va?? Bakteriell vaginos är ju helvetet på jorden (haft den tusen ggr) :( <3
    HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 
  • KajsaLouise
    babymys skrev 2019-02-23 16:21:34 följande:

Cykeln denna månaden verkar i alla fall helt koko men jag hoppas att det är så som du säger - att jag helt enkelt har missat att mäta peaken/äl ! Jag har kanske haft ett ovanligt litet fönster denna gången, gudarna vet... sjukt frustrerande i alla fall Jag har känt hur det har slitigts och dragits i äggstockarna och haft "mensvärk" direkt efter mensen och fram till i ons/tors. Nu kittlas det bara i bröstvårtorna haha annars ingenting. Ahhh, jaja får väl förmodligen bara invänta den dumma mensen ännu en gång.

Jag förstår din frustration! Den här väntan och att man inte kan påverka något är ju väldigt påfrestande. Hoppas du bara missat det! Ligga varannan dag är väl det bästa man kan göra helt enkelt! Så är man ganska säker på att ha en chans! Hoppas mensen håller sig borta!!
  • KajsaLouise

Jag har fått urinvägsinfektion... Härligt värre! :( Jag fick antibiotika utskrivet via Kry-appen nu. Är kanske 3 dagar efter ägglossning. Läkaren skrev ut Selexid. Han sa att han inte kunde lämna några garantier för ev fosterskador om det nu mot förmodan skulle gro ett litet frö i magen, men Sthlm regionen hade uttalat att det är helt säkert. Nån som har erfarenhet av detta? Jag hade först tänkt att stå ut, dricka mycket men så började det blöda. Jag har aldrig fått blod med uvi förut, men det verkar höra till.

Svar på tråden BIM Mars 2019