• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Pluppa

Grattis till alla som plussat ????!! Håll hårt i era tummar för oss andra som inte är där än ^^

• Pluppa
    Pluppa skrev 2019-02-28 16:23:53 följande:

Ja ändå har jag försökt att tänka att de inte blir något denna månad utan satsar på nästa så man inte ska bli skengravid.. Idag har jag inte varit illamående men brösten ömmar än ????... Håller tummarna för oss :D

• Förälskadilivet

6 dagar kvar till mens, molar i magen... ska man vänta med att testa eller bara att köra? ???? kliar i fingrarna att testa såklart....

Planerarliten
  • frugr95
    Förälskadilivet skrev 2019-02-28 16:51:40 följande:

6 dagar kvar till mens, molar i magen... ska man vänta med att testa eller bara att köra? ???? kliar i fingrarna att testa såklart....

TESTA! Haha står på apoteket nu och ska köpa testa tidigt test :D
  • Jsv17

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Pojke 9-12-17
  • Siri88
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Så skulle jag tolka det! Håller tummarna för dig!

Gällande ägglossningstester så använder jag CB med dubbel hormonindikator men jag har aldrig fått en blinkande gubbe, bara en fast direkt. Är det någon som haft det liknande? Vill ju kunna maxa runt ägglossningen liksom.
  • räkan123

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

• jamåduleva

Ni bör ha prickat det kanon :) ägget kan ha släppt under dagen med. Jag måste läsa lite om de här digitala ÄL-testerna, har aldrig provat dem och jag fattar ingenting när man säger blinkande gubbe och grejer. Har bara kört med stickor än så länge.

Håller verkligen med, jättemysig grupp. Brukar sluta vara aktiv efter en stund för det känns som man faller mellan stolarna, men det är väldigt lätt hänt när det blir många. Hoppas det blir eran månad den här gången och att den lilla grodan stannar, haha, kallar barn i magen för grodor, det är lite som en groda som härjar där inne :)
  • RedAngel

Så skulle jag också uppfatta det! Såååå spännande!!! :) Håller verkligen tummarna för dig, mig o alla andra här som inte plussat än. (Vi som har kämpat med mf o dylikt förtjänar våra lycka nu, tycker jag) *ber* :) <3
  • RedAngel
    räkan123 skrev 2019-02-28 17:45:21 följande:

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

Fortsätta testa med stickorna så du kan jämföra dem, jag använde också stickorna från graviditetskollen.nu och det funkade bra. Ibland kan äl komma senare än vanligt (eller tidigare). Jag började testa flera dagar innan för att inte missa till slut blev de utslag, hade svagt streck hela tiden tills en dag då va de som mörkast :) heeja din kropp! =)
Svar på tråden BIM Mars 2019