• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (Syskonlängtan)
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Jaa men där är ju nåt!! :D Så spännande, hoppas det blir tydligare redan imorgon! Hur många dagar efter äl?
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Känns som att ni prickat perfekt!! Så spännande :) nu är det bara att hålla tummarna.... och försöka få dagarna att gå haha! Håller med, det här är en superhärlig grupp. Inte alltid alla bim-trådar är det tyvärr. Men det ska ju vara fyllt av pepp och positiv energi tycker jag, men även en plats att spy ur sig allt möjligt på, för det är inte lätt alla gånger.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Malin888 skrev 2019-02-28 14:37:02 följande:

men testa kvinna! :)

Jag har fan ingen karaktär... Har mått skit idag och bestämt mig för att testa ikväll. Så sitter och väntar på att jag ska kunna klämma ur mig nåt att testa med. Håll tummarna! Fy fan vad nervvrakande det här är..
  • Anonym (Senistarten)
    räkan123 skrev 2019-02-28 17:45:21 följande:

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

jag har ALDRIG gått utslag på ägglossningstest.. lyssnar på kroppen. Med sonen tog det på första o nu e vi på vårt andra försök m syskonverkstad.

Mitt tips är att lyssna på kroppen...vissa verkar inte få utslag. Man kanske dricker för mycket vatten eller har kort stegring typ.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    räkan123 skrev 2019-02-28 17:45:21 följande:

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

När på dygnet brukar du testa? Jag kom till slut på att kvällstid, typ innan läggning, har visat sig bäst för mig. Ser då alltid till att inte ha gått på 4 timmar också. Men sen brukar jag främst gå på flytningar och smärta, brukar ha ganska ont under några timmar.
  • frugr95
    RedAngel skrev 2019-02-28 18:30:56 följande:
    Ser absolut något, Gud va spännande.. Köpte du fler test stickor? :)
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 18:55:58 följande:
    Jaa men där är ju nåt!! :D Så spännande, hoppas det blir tydligare redan imorgon! Hur många dagar efter äl?

Jag köpte detta clearblue early bara idag för att jag ville se att de va negativt för ORKAR ej vänta haha.. Men beställt hem babyplans testa tidigt.. Har ett test som är sticka som jag kanske vågar mig på imorgon!! Blir helt svettig hahahDrömmer  Jag är på ÄL+7.. {#emotions_dlg.flower}
  • Malin888

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

JAG SER GARANTERAT ETT STRECK OCH VÅGAR SKRIKA GRRAAATTTIIISSS!!!!
  • Jsv17
    Siri88 skrev 2019-02-28 17:39:59 följande:

Så skulle jag tolka det! Håller tummarna för dig!

Gällande ägglossningstester så använder jag CB med dubbel hormonindikator men jag har aldrig fått en blinkande gubbe, bara en fast direkt. Är det någon som haft det liknande? Vill ju kunna maxa runt ägglossningen liksom.

Jag använde gravidkollens stavar parallellt med digitala nu, och min stegring blev jättesnabb alltså de var typ blanka (då hade jag älflytningar) men stegrade sig sen över 1-2 dagar bara så gick fort, vissa har snabba stegringar.

Men visst ser jag! Svårt med just tidiga clearblu som ofta ger en skugga, och svårt att avgöra färg på bilden men är det blått irl då är det nog nåt på g där!

På riktigt om din man ser så är där nåt, min man såg inte ens det relativt tydliga streck jag fick med vår son, han typ ?menar du det där? Räknas det?? Hahaha Jag var jätteuppspelt och ville dela detta moment med honom så såg han det inte ens! Och jag fick börja förklara hur testet fungerade och allt möjligt, förstörde momentet lite men nu är det ju en kul historia Haha
    Pojke 9-12-17
  • Malin888
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 18:59:58 följande:
    Jag har fan ingen karaktär... Har mått skit idag och bestämt mig för att testa ikväll. Så sitter och väntar på att jag ska kunna klämma ur mig nåt att testa med. Håll tummarna! Fy fan vad nervvrakande det här är..
    SPÄNNANDE!! SKRIV DIREKT VI HEJAR!!! :)
  • frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Ja det verkar verkligen vara som du skriver med testerna! Man blir lättad när man ser såna tydliga kontraster och slipper stirra sig blind!Skrattande

Tycker det är sjukt skönt att skriva här och följa alla andra, ingen av mina vänner vill ha barn och förstår inte alls den här jobbiga väntan, (misslyckandena) om man får säga så och liksom den där gnagande jävla längtan! Men massa pepp kommer lastat här nu med {#emotions_dlg.flower} Hur lång väntan till BIM har du nu? Glömmer allas hele tin haha..

Svar på tråden BIM Mars 2019