• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Också 2-3 veckor!! Åh va kul!!! Stort grattis :D
  • Pluppa

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Men stort gratttisss :D

• Malin888

Men åh jag börjar typ gråta för din skull!!! Grattis verkligen!

Ja det är sjukt mkt plussande! Fantastiskt!!!

Själv väntar jag på mensen imorgon, känns ingen idé att testa för känns exakt som den kommer imorgon bitti.

Men njut nu och låt rädslan Ebba ut av sig själv, pressa dig inte att få bort den, den kommer försvinna allteftersom :)
  • RedAngel

BIM - lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium, RedAngel, Vite

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

22/3 Hallonpaj

23/3 Nicciz

24/3 ETOVA

25/3 Swn, Miss XXX

26/3 Malin888, Ladyballistic

29/3 Agronomen

31/3 vwmamman

PLUS - lista;

23/2 Elinanorden bim -5

26/2 MaoaM bim -4

26/2 Editb bim -6

26/2 Liit bim -6

28/2 Funderar81 bim -1

28/2 Love5 bim -2

28/2 Anonym (Syskonlängtan) bim -1

• Love5

Grattis till plusset!

Jag känner likadant! Är så otroligt tacksam över att ha blivit gravid igen, men rädslan över missfall finns hela tiden i bakgrunden. Har fått två missfall på ett halvår (båda i v 7). Att hålla sig sysselsatt och tänka på annat är väl det enda man kan göra. Stort lycka till!
  • Liit

Stort Grattis <3!

Jag har också två missfall på rad sen vi började försöka. Är nu gravid en tredje gång och hoppas på ?tredje gången gillt? :D

Jag tänker såhär, jag kommer bli ledsen oavsett. Så jag förbereder mig helt på att bli mamma igen och försöker tänka på att göra saker både jag och det lilla i min mage mår bra av. Så jag åker och simmar, yogar, äter bra och går promenader med mina hundar. Det får mig att släppa lite tanken på MF. Håller tummarna att vi får behålla de här små nu!
  • Liit

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

• Liit
    Jagerika skrev 2019-03-01 05:50:53 följande:

Vad ser ni?

Jag tycker som sist, kaaanske kan ana ett streck där. Jag personligen gillar inte de där stickorna. Jag tycker CB testa tidigt är superbra. Om du testar innan bim :) sen är det svårt med upplösningen här och de blir sämre när man även tar kort. Ser det starkare ut i verkligheten eller är det bara en svag skugga då med?
  • Emmissss

Åh va många som plussar nu alltså!!! :) Själv får man vänta ett tag till innan det visar sig! Eftersom läkarna för många år sedan pratat om att jag har Endometrios men aldrig blivit något fastställt, har jag äntligen bokat tid för en koll på kvinnokliniken. Känns inge roligt att behöva vänta ett helt år om det inte skulle fungera pga endometriosen. Har nu gått 6 månader.

Är det någon mer här inne med denna onda sjukdom??

Svar på tråden BIM Mars 2019