• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Miss XXX

Halloj

Just hitkommen från BIM-februari2019-tråden

Vi försöker aktivt ge vår nu 5,5 åriga son ett syskon men hittills bara negativa tester varje månad.

Detta är motsatsen till hur vår son blev till. Då Var det En enda gång Vi inte hade skydd vid sex och då blev jag gravid utan det minsta koll på ägglossning, cykler etc.

Nu stenkoll med tester och appar MEN ändå alltid negativt varje månad trots rosenrot och bisolvon och sex de fertila dagarna

Önskar er alla lycka till och STORT grattis till er som plussat!

• Pluppa
    jamåduleva skrev 2019-02-28 20:32:54 följande:

Vissa kan plussa så tidigt som äl+9 men orkar du så vänta till i alla fall äl+12 så blir det ett ganska säkert resultat :)

Okej Ska försöka hålla mig.. :) haha ( till iaf nästa vecka)
  • Pluppa
    z19 skrev 2019-02-28 20:17:02 följande:

Lutefasens längd samt när ägget fästs kan spela roll. Vet en del som plussat på bim-6 och fått plus, och vissa som inte plussat förrän några dagar efter bim.

Testa när du känner för det... men tidigare än 6 dagar innan bim kan nog kanske va för tidigt. Men visst vill man bara testa så snabbt de går? :) Lycka till

Ja man vill ju testa så fort man legat typ hahah :'D.. Beställde två test så tänker att ja testar till veckan nån dag å visar de inget provar jag på bim om inte tant röd kommit :)
  • Malin888
    Oktoberflicka93 skrev 2019-02-28 20:17:50 följande:

Börjar ge upp hoppet den här månaden, alla eventuella symtom är som bortblåsta, det enda jag känner är kraftigare molvärk som mensvärk.. Antar att min gissning om att ÄL kom senare den här månaden inte stämde och att bim imorgon stämmer trots allt. Återstår att se men är rätt säker på att mensen dyker upp inatt eller imorgon. Så tråkigt när man har fått upp förhoppningarna och tyckt att man ändå känt en del symtom..

Då känner vi precis lika!

Men vi ger inte upp för det eller hur!! Våra fina babys kommer med divine timing :) mot nästa ägglossning!!!!
  • Pluppa
    Miss XXX skrev 2019-02-28 20:46:15 följande:

Halloj

Vi försöker aktivt ge vår nu 5,5 åriga son ett syskon men hittills bara negativa tester varje månad.

Detta är motsatsen till hur vår son blev till. Då Var det En enda gång Vi inte hade skydd vid sex och då blev jag gravid utan det minsta koll på ägglossning, cykler etc.

Nu stenkoll med tester och appar MEN ändå alltid negativt varje månad trots rosenrot och bisolvon och sex de fertila dagarna

Välkommen :) känner igen det där, har två barn sen innan å då körde man bara på så var man gravid direkt typ nu är första då jag kollar när man har ägglossning osv.

Lycka till å hoppas det tar sig för er med snart :)
  • Malin888
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 18:59:58 följande:

Jag har fan ingen karaktär... Har mått skit idag och bestämt mig för att testa ikväll. Så sitter och väntar på att jag ska kunna klämma ur mig nåt att testa med. Håll tummarna! Fy fan vad nervvrakande det här är..

Hallå hur går det? Nu är tom jag nyfiken känns som vi börjar bli en stor systrafamilj här hahahhaaha
  • Pluppa
    Miss XXX skrev 2019-02-28 20:46:15 följande:

Halloj

Välkommen :) känner igen det där, har två barn sen innan å då körde man bara på så var man gravid direkt typ nu är första då jag kollar när man har ägglossning osv.

Lycka till å hoppas det tar sig för er med snart :)
    Malin888 skrev 2019-02-28 21:12:02 följande:

Hallå hur går det? Nu är tom jag nyfiken känns som vi börjar bli en stor systrafamilj här hahahhaaha

Jag vill med veta :'D
  • Anonym (Syskonlängtan)

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

• RedAngel
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Ååååh GRATTIS GRATTIS VAD UNDERBART!!! Förstår rädslan! Försök som du själv skrev - göra andra saker, tänka på annat etc. Jag säger iallafall att du SKA NJUTA av det här, det SKA gå vägen! Bort med negativa tankar. Så är det så. Helt fantastiskt! <3 Grattis igen! :)
  • Oktoberflicka93
    jamåduleva skrev 2019-02-28 20:39:33 följande:

Har samma känsla, tror inte det kommer ta sig för mig heller, är på ÄL+3 förmodligen och vi har inte fått till det alls de här dagarna.

Håller tummarna för dig att mensen inte kommer.

Malin888 skrev 2019-02-28 21:08:45 följande:

Då känner vi precis lika!

Men vi ger inte upp för det eller hur!! Våra fina babys kommer med divine timing :) mot nästa ägglossning!!!!

Håller tummarna för er med, hoppet är det sista som överger oss ju!
Svar på tråden BIM Mars 2019