• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Siri88
    Liit skrev 2019-03-01 05:53:03 följande:

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

Stort grattis till plusset!

Att det blir starkare betyder ju att du får mer hcg i din kropp och det är ju positivt :) håller tummarna för dig!
  • Jagerika
    Liit skrev 2019-03-01 05:55:31 följande:

Jag tycker som sist, kaaanske kan ana ett streck där. Jag personligen gillar inte de där stickorna. Jag tycker CB testa tidigt är superbra. Om du testar innan bim :) sen är det svårt med upplösningen här och de blir sämre när man även tar kort. Ser det starkare ut i verkligheten eller är det bara en svag skugga då med?

Ja det blir så gryntig här, i telefon syns det betydligt starkare! Jag tycker det ser starkare ut idag och mer som ett streck än en skugga. Men jag har fått betydligt starkare än detta en annan gång och dagen efter helt blankt så jag litar inte riktigt på att det skulle vara nått fören det blir sådär supertydligt och starkt! Och det har jag aldrig nånsin fått. Nu ska jag vänta några dagar så får vi se om det blir starkare eller om det är färg. Tack för du kikade <3
  • frugr95
    Liit skrev 2019-03-01 05:53:03 följande:

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

Nej skit i gravidtrådar haha häng me oss! Ja skitbra! Som någon skrev så dubblas ju hcg i kroppen när du är gravid. Förra gången jag var gravid använde jag de test du jag och stegringen hos mig var likadan! Så glad för din skull :)
  • Funderar81
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Grattis!! Så många som plussar nu. Jag har inte haft Mf förut så har inga gyllene råd att ge (har själv plussat för första gången någonsin), men styrkekramar härifrån och kanske du kunde prata med en läkare, få kollat hormonnivåerna, så allt är som det ska vara? Många kör med progesteron i början. Oavsett så håller jag fingrar och tår för dig!
    KRAM!
  • Funderar81

Hallå där. Har testat x antal gånger de senaste par dagarna. Tycker linjen inte blir starkare särskilt fort. Jag vet jag antagligen överdriver, (borde inte testa så ofta!!) men alltså, hur långt efter första svaga sträcket har ni fått ett starkt sträck?

• Liit
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:01:55 följande:

Nej skit i gravidtrådar haha häng me oss! Ja skitbra! Som någon skrev så dubblas ju hcg i kroppen när du är gravid. Förra gången jag var gravid använde jag de test du jag och stegringen hos mig var likadan! Så glad för din skull :)

Tack! När jag fått missfall de här två senaste gångerna har jag nämligen inte fått i närheten av såhär starkt plus så jag hoppas det bådar gott. Tack för att ni är så stöttande här inne!!
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-03-01 05:50:53 följande:

Vad ser ni?

Gick in på instagram och kopierade in din bild och lekte lite med kontrast och skuggor! (Ja jag är knäpp tydligen).. jag kaaan se lite men skitsvårt! Har du tagit nåt mer eller i annat ljus? :)
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:34:03 följande:

Gick in på instagram och kopierade in din bild och lekte lite med kontrast och skuggor! (Ja jag är knäpp tydligen).. jag kaaan se lite men skitsvårt! Har du tagit nåt mer eller i annat ljus? :)

Nej det är mörkt ute när jag vaknar ( går upp 05.00) och sambon sover så kan inte tända direkt nånstans utan det är toaljuset på bilden! Och då blir det grynigt :( får hoppas det blir starkare i helgen så det syns på bilden bättre :D
  • Siri88

Är det någon som har Instagramkonton där man kan följa er resa till plus? Eller någon som har något bra konto att rekommendera?

Svar på tråden BIM Mars 2019