• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-03-01 07:38:20 följande:

Nej det är mörkt ute när jag vaknar ( går upp 05.00) och sambon sover så kan inte tända direkt nånstans utan det är toaljuset på bilden! Och då blir det grynigt :( får hoppas det blir starkare i helgen så det syns på bilden bättre :D

Ja de får vi hålla alla tummar och tår för! Jag ser skugga men svårt att urskilja just om det är skugga eller färg.. fan va jobbigt Hahha du måste uppdatera med mer test sen så vi får veta :D
  • Anonym (Milla)

Siri88.

Är det någon som har Instagramkonton där man kan följa er resa till plus? Eller någon som har något bra konto att rekommendera?

Bra idé. Eller kanske vi kan skaffa en FB grupp också. Då lättare att lägga in bilder och dom blir tydligare tycker jag. :)

• Jagerika
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:47:49 följande:

Ja de får vi hålla alla tummar och tår för! Jag ser skugga men svårt att urskilja just om det är skugga eller färg.. fan va jobbigt Hahha du måste uppdatera med mer test sen så vi får veta :D

Tack för du tittade iallafall! Tror inte det är nått med tanke på den mensvärken jag har, men kan ju alltid hoppas! 14 månader av enbart spökstreck är rätt irriterande och jag tycker det kan vara slut med det nu och få ett tydligt streck :)
  • Jsv17
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Stort stort grattis!!!

Efter att man haft flera MF kommer man nog alltid vara rädd (har också haft två på rad nu och ett innan min son) men det enda man kan göra är att slappna av och i början bara ta det timme för timme och sen dag för dag. Jag har försökt att verkligen njuta av tiden jag är gravid och försökt vara glad, för jag blir ju inte mindre ledsen för att jag inte var glad, och när det går hela vägen så är det ju skönt om man åtminstone kunnat njuta lite av graviditeten. Jag håller all tummar och tår för dig! <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Liit skrev 2019-03-01 05:53:03 följande:

Jag kanske borde ta upp detta i en gravid tråd. Men jag är så trygg med er så vill gärna lufta det här.

Jag har ju två missfall på rad bakom mig här, och är såklart lite orolig till och från även om jag börjar släppa det. Men visst borde det vara ett gott tecken att testen visar allt starkare? Det med svagt streck tog jag igår, det med starkt tog jag nu på morgonen.

Det är absolut ett gott tecken, de tidiga missfallen har oftast ingen riktig stegring (så var det för mig i höstas) sen säger det ju inget om chansen för att det stannar av senare, men det är absolut det första hindret att komma över. Man fokuserar ofta på den negativa statistiken, dvs risken för missfall men tänk ist att 70-75% av alla graviditeter går faktiskt hur bra som helst, klart du ska få en bebis i November <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-03-01 07:34:35 följande:

Jag provar slänga in en zoomad bild se ifall denna blir bättre!

Jag ser vad du menar, så svårt att se färgen bara, håller tummarna!
    Pojke 9-12-17
  • frugr95

Jag lovade mig själv att vänta på mensen och iiiinte testa innan :))) men är galen och testat tre ggr varav den ena fick ni se! Den är ju känslig som mäter 10 men tog en som mäter 25 imorses och ser ju inget! Fan va man ska hålla på och inte ha tålamod..

• Liit
    Jsv17 skrev 2019-03-01 08:21:23 följande:

Det är absolut ett gott tecken, de tidiga missfallen har oftast ingen riktig stegring (så var det för mig i höstas) sen säger det ju inget om chansen för att det stannar av senare, men det är absolut det första hindret att komma över. Man fokuserar ofta på den negativa statistiken, dvs risken för missfall men tänk ist att 70-75% av alla graviditeter går faktiskt hur bra som helst, klart du ska få en bebis i November <3

Tack för bra svar <3
  • Malin888
    Funderar81 skrev 2019-03-01 07:26:35 följande:

Hallå där. Har testat x antal gånger de senaste par dagarna. Tycker linjen inte blir starkare särskilt fort. Jag vet jag antagligen överdriver, (borde inte testa så ofta!!) men alltså, hur långt efter första svaga sträcket har ni fått ett starkt sträck?

i mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på bim... har behövt flera dagar efter för att ens få ett pyttestreck. och all dem graviditetrna gick fint
    så lugn du :)
  • Malin888
    Funderar81 skrev 2019-03-01 07:26:35 följande:

Hallå där. Har testat x antal gånger de senaste par dagarna. Tycker linjen inte blir starkare särskilt fort. Jag vet jag antagligen överdriver, (borde inte testa så ofta!!) men alltså, hur långt efter första svaga sträcket har ni fått ett starkt sträck?

i mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på bim... har behövt flera dagar efter för att ens få ett pyttestreck. och all dem graviditetrna gick fint
    så lugn du :)
Svar på tråden BIM Mars 2019