Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:
Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)
Stort stort grattis!!!
Efter att man haft flera MF kommer man nog alltid vara rädd (har också haft två på rad nu och ett innan min son) men det enda man kan göra är att slappna av och i början bara ta det timme för timme och sen dag för dag. Jag har försökt att verkligen njuta av tiden jag är gravid och försökt vara glad, för jag blir ju inte mindre ledsen för att jag inte var glad, och när det går hela vägen så är det ju skönt om man åtminstone kunnat njuta lite av graviditeten. Jag håller all tummar och tår för dig! <3