• Anonym (Nybörjare)

Bakgrundskoll inför dejt

Strax över 40 år och tänkte börja dejta lite . Har lagt upp en profil på HappyPancake så vi får väll se hur det går, blir ju lite nervös efter att ha läst lite trådar här men är egentligen inte speciellt orolig.

Funderade bara lite på om ni gör några sk bakgrundskontroller innan ni faktiskt beger er iväg på en dejt? Tex Ratsit, Facebook, inkomstkontroll osv.

Tror inte jag kollar så mycket, men nyfiken på vad andra kanske kollar om mig!?

• Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt
  • Anonym (Fisken)

Självklart kollar jag upp saker innan och det är relativt enkelt att få veta de viktigaste sakerna. Oftast räcker det med att kolla facebook och fråga vänner så får jag veta det jag behöver veta. Alltid nån nära vän som känner eller vet nåt om personen. 

• Anonym (Vc)

Självklart kollar man upp så mycket man kan innan man träffar någon.

• Anonym (Nybörjare)
    Chattisen skrev 2019-02-09 22:13:22 följande:

Haha men gör folk sånt?

Vet inte , en antar det! Nyfiken!!
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Vc) skrev 2019-02-09 22:17:53 följande:

Självklart kollar man upp så mycket man kan innan man träffar någon.

Vad kollar du då? Jag menar inte vad du faktiskt frågar personen utan mer vad du snokar fram . Kollar du tex inkomst? Läste i en annan tråd att för vissa är inkomst väldigt viktigt och blev därför nyfiken.
  • Chattisen
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-02-09 22:20:37 följande:

Vad kollar du då? Jag menar inte vad du faktiskt frågar personen utan mer vad du snokar fram . Kollar du tex inkomst? Läste i en annan tråd att för vissa är inkomst väldigt viktigt och blev därför nyfiken.

Jo iof klart man har snokat lite, innan man tar ett beslut av att höra av sig, typ ålder eller status. Skulle dock aldrig kolla upp någons inkomst, det känns lite grisigt.
  • Anonym (Vc)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-02-09 22:20:37 följande:

Kollar inte inkomst, men googlar, kollar adress, Facebook, insta, vänner osv.
  • Anonym (Rr)

Jag googlar kanske som mest personen och kollar deras sociala medier. Jag kommer inte sitta och kolla deras inkomstuppgifter.

• Anonym (Nybörjare)
    Chattisen skrev 2019-02-09 22:22:59 följande:

Jo iof klart man har snokat lite, innan man tar ett beslut av att höra av sig, typ ålder eller status. Skulle dock aldrig kolla upp någons inkomst, det känns lite grisigt.

Status?

Ålder? Du menar om personen ljuger om sin ålder? Usch, jag hade blivit extremt av om någon ljög om sin ålder på en dejtingsida...gör folk detta..?!
  • Chattisen
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-02-09 22:29:55 följande:

Status?

Ålder? Du menar om personen ljuger om sin ålder? Usch, jag hade blivit extremt av om någon ljög om sin ålder på en dejtingsida...gör folk detta..?!

Hänger inte på dejting sidor så det vet jag inte. Men vill jag ta kontakt med någon så kollar man in Facebook och typ hitta.se då får man cevilstatus och ålder. Är också nybliven singel och har inte börjat dejta, vet inte riktigt hur andra gör.
Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt