• Anonym (Nybörjare)

Bakgrundskoll inför dejt

Strax över 40 år och tänkte börja dejta lite . Har lagt upp en profil på HappyPancake så vi får väll se hur det går, blir ju lite nervös efter att ha läst lite trådar här men är egentligen inte speciellt orolig.

Funderade bara lite på om ni gör några sk bakgrundskontroller innan ni faktiskt beger er iväg på en dejt? Tex Ratsit, Facebook, inkomstkontroll osv.

Tror inte jag kollar så mycket, men nyfiken på vad andra kanske kollar om mig!?

• Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt
  • Anonym (Riskminimering)

Jag kollar mot Facebook, ratsit och lexbase. Alltid. Första träffar alltid dagtid på offentlig plats. Vid träff hemma hos honom så lämnar jag adressen till en kompis och ber om att hon ringer mig.

Det som män är mest verkar vara rädda är att dejten ska visa sig vara fet eller att hon ska skratta åt honom. Det vi kvinnor känner att vi behöver skydda oss mot är att bli våldtagna eller mördade.

• Anonym (Hnbxf)
    Anonym (Riskminimering) skrev 2019-02-10 08:24:17 följande:

Jag kollar mot Facebook, ratsit och lexbase. Alltid. Första träffar alltid dagtid på offentlig plats. Vid träff hemma hos honom så lämnar jag adressen till en kompis och ber om att hon ringer mig.

Det som män är mest verkar vara rädda är att dejten ska visa sig vara fet eller att hon ska skratta åt honom. Det vi kvinnor känner att vi behöver skydda oss mot är att bli våldtagna eller mördade.

Exakt så!
  • Anonym (J)

Jag kollar upp om personen är gift / bor med någon , men inte inkomst och liknande.

• Kermit1561
    Anonym (Riskminimering) skrev 2019-02-10 08:24:17 följande:

Det är väl snarare våltäktsanklagelser som är den stora oron för män. Kan ruinera ens liv och är omöjliga att försvara sig mot.
  • Chattisen

Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén.

Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon).

Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

• Anonym (Hnbxf)
    Chattisen skrev 2019-02-10 09:58:27 följande:
    Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén. Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon). Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

Jag har inget att dölja,
    Chattisen skrev 2019-02-10 09:58:27 följande:
    Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén. Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon). Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

Eftersom jag inte har något att dölja är jag självklart okej med att min dejt kollar upp mig innan vi träffas, varför blir DU kränkt av att någon tar del av fakta som finns i OFFENTLIGA register? Låter mer och mer som att du inte har rent mjöl i påsen.
  • Chattisen
    Anonym (Hnbxf) skrev 2019-02-10 10:17:35 följande:

Jag har inget att dölja, Eftersom jag inte har något att dölja är jag självklart okej med att min dejt kollar upp mig innan vi träffas, varför blir DU kränkt av att någon tar del av fakta som finns i OFFENTLIGA register? Låter mer och mer som att du inte har rent mjöl i påsen.

Det ger en sne bild av en person och vem säger att en dom är rättvis. Jag vill bilda min egen uppfattning, jag tror på magkänslan som talar Om när något är fel, jag vill lära känna en person genom frågor. Det här är tyvärr något som försvinner ju mer vi nyttjar nätet, jag är medveten om hur enkelt det är att hitta fakta om en annan människa. MEN det gör det inte rätt för det.
  • Anonym (spioner och kontrollfreaks)
    Anonym (Koll) skrev 2019-02-10 11:08:17 följande:

Mrkoll.se kan man se mycket på.

De flesta är numera så medvetna om att de kan bli kollade så de har kontantkort och den mesta konversationen sker på nätet bakom påhittade nics och kik/snap.
    Många hatar också prata i telefon av den yngre generationen så det är lätt att vara anonym då. Jag ger inte mitt nummer från långt in i dejtadet när man setts och så där och pratat mycket. Kan säkert skrämma bort många att man inte "uppkollningsbar" på nätet men jag förutsätter att folk månar om sin integritet och tycker det är ett sundhetstecken. I de där s k rena mjölpåsarna brukar det finnas en hel del tvivelaktigt.
  • Chattisen
    Anonym (spioner och kontrollfreaks) skrev 2019-02-10 11:17:33 följande:

De flesta är numera så medvetna om att de kan bli kollade så de har kontantkort och den mesta konversationen sker på nätet bakom påhittade nics och kik/snap.

Många hatar också prata i telefon av den yngre generationen så det är lätt att vara anonym då. Jag ger inte mitt nummer från långt in i dejtadet när man setts och så där och pratat mycket. Kan säkert skrämma bort många att man inte "uppkollningsbar" på nätet men jag förutsätter att folk månar om sin integritet och tycker det är ett sundhetstecken. I de där s k rena mjölpåsarna brukar det finnas en hel del tvivelaktigt.

Låter mest som paranoia, men det är klart är man lite mysko själv.. som man känner sig själv, dömmer man andra! Ligger väl lite sanning i det. Jag har inget att dölja och är mån om min integritet, så jag behandlar andra likadant.
Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt