Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Scrapträsket

Har just laddat upp en ny LO till min gravidbok i galleriet under "starka bilder"! Dåligt ljus, skit bakom spakarna i fotoväg kanske fotar om senare idag! Allt är kantsuddat med guld, och stämplet bakom titeln är också i guld faktiskt, men det syns ju inte....

• Blue Vapor

Dumma dumma postgubbe.................. INGEN post öht idag.... var är mina pakeeeeeeeeeeeeeeet?? Och mitt besked från FK??? *gråt*

Har lagt in en close up på min senaste journaling, såg inte att det blev lite pluttigt förut! Ikväll blir det stöd-journaling för viktiga saker som inte får färgas av ev bebisankomst!

• Blue Vapor

Skumpis - oh pakeeeeeeeet!! Lyllos!

Japp, det är definitivt en fram och baksida på EZ! Pilla lite så märker du vilken som gummit ska sitta fast permanent på! Dvs den superklibbiga

Jag brukar göra såhär:
    Putsa dina motiv så som du vill ha dem, se till att inte skära för nära motivet, och så att du inte får en sned kant inunder detsamma! Dra bort så mycket skyddpapper från det superklibbiga som du behöver för att montera dina stämplar. Pussla dit alla motiv, ju närmare varandra, desto fler kommer du få plats med på EZt. Tryck fast dem ordentligt. Pudra över MJÖL! Skär nu eller klipp (jag tycker det är lättast att skära) ut dina stämplar ur EZt, dvs längs med dina redan renskurna motiv. Skölj bort mjölet från alla stämplar - KLART

• Blue Vapor

Jadå, du kan skölja med vatten! Torka tort med handduk sen bara. Stämpelfärg kan man ta bort med babywipes eller särskild stämpelrengöring (finns på typ Panduro för en förtilapp tror jag) eller tex med en fuktig wettexduk! Någon sköljer under kran, det gör inte jag Jag brukar ta stämpelrengöring och sen torka av dem med en fuktig wettexduk Bara för att krångla till det.

Och så låter du skyddet för "den andra sidan" sitta kvar så länge du kan, mycket lättare att ha dem då! Jag sätter tillbaka det då jag stämplat färdigt. Klistret mot klossarna är ju itne riktigt klister..... men det sitter! Har ännu inte någon som sitter dåligt.... *blablabla*

• Blue Vapor

Gud vad jag får saker gjort här .... nu har jag ju glömt att äta! Bäst jag gör det, så kanske jag blir färdig ikväll med alla punkter! Har två extremviktiga saker kvar, och så.... 4 rätt viktiga!

• Blue Vapor

Kela - det stängde i höstas! Ofta är det rätt lång pressläggningstid på magasin, så det är därför det finns gammal info i den... men rätt dåligt att de inte tagit bprt det! Nej, jag tror inte att webb-shopen finns kvar den heller, men det är jag lite osäker på.

• Blue Vapor

Crazyinlove -
    Stämpelfärger -
    versacolordynorna går att embossa på och den färgen lägger sig liksom lite uppepå pappret. Sk pigmentfärg. Mycket användbara!

Impressdynorna - går INTE att embossa på, och denna färg dras in i pappret. Sk dye ink. Blir liksom lite starkare till intrycket eftersom de går in i pappret.

Fluid chalk - lägger sig också lite uppepå pappret, går inte att embossa (eller??) och de är liksom torrare i färgen än versacolor, går bra att använda för att skugga papper också.

Jag själv har ca 1 miljard stämplar, och använder versacolor till 99%, men har även ett litet gäng impressdynor att leka med (plus många andra som inte finns med där på den sidan!)

• Blue Vapor

Gbg - tja, frågar du mig så lönar det sig att köpa ALLT om man ändå är där Papper kostar ju oftast halva priset jämfört med här också....dvs du får ju DUBBELT så många - annars allt som är dyrt att frakta!

• Blue Vapor

Gudnej, jag är här

Fast jag har faktiskt haft lite VÄL mycket sammandragningar här under eftermiddagen/kvällen.............. det känns som om något kan vara på G, men jag väntar ju gärna lite lite lite till... Sambon håller på att firra ihjäl sig här

Han vill ta tid, det vill inte jag, jag har fasen inte tid att sitta i soffan och häcka, jag har brådis med pysslet jag!

Svar på tråden Scrapträsket