Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Scrapträsket

Även jag hemkommen från mässan och fattig!

Super-lokal jämfört med HRC i höstas!! Men jag tyckte att utställarna hade lite saker med sig mot vad man är van vid.... Magnolia brukar ju ha MASSOR, men de hade ett bord som var typ hälften så stort som normalt. Halvtaskigt utbud av 12x12-papper också. Fast det är klart, jag hade ju lätt kunnat slå rot hos Papperalla! Jaja, hehe, pengar går ju åt ändå!

Blåste dryga 700 spänn på apseluta *host* förnödenheter som:
    *silent setter (tack högre makter för Inky!)
    *hörnpunch (varför har jag i flera års tid på allvar trott att jag någonsin kommer använda typ ett MYNT att göra runda hörn med?? )
    *2 av Magnolias botaniska stämpelmotiv
    *2 coola barnmotiv från Z-stämplar (där ska vi handla mer!)
    *2 fräcka motiv av Maryse Carrier (kommer mig liksom aldrig för att bestämma för hur många tusenlappar jag vill handla för av henne på nätet... )
    *lite papper
    *lite småttågott

Linn höll sig i det lilla skinnet och ho-ho:ade inte förrän mamma näääästan var färdig, och stod och febrilt letade mynt för att få ihop tillräckligt till Silent Settern som plötsligt inte alls var slut!

(Har köpt ny cool toppklädsel och paraflax till vagnen också, så jag är nästan i extas! *asg* )

• Blue Vapor

Det var EN sak på min lista som jag inte kunde köpa på mässan.... nämligen Reprints embossingpulver "Mother´s Day Pink" Det är så snablars snyggt..... jag får se till att få med mig det när jag är på Skapa nästa gång!

• Blue Vapor

Ja, jag håller med - ska man handla scrapsaker på Tradera så ska man nog ha bra koll på vad saker och ting kostar nytt! Har sett många skräckexempel på hur folk betalar hur mkt som helst som finns att få tag på mkt billigare nytt!

• Blue Vapor

Hihi, ja jag tyckte det var dags att byta ut min kära gamla kamel från Egypten-resan mot mitt Alldeles Egna Monster!

• Blue Vapor

Hej hopp!
    Susar in och talar om att jag just lagt upp två nya LO´s till min gravidbok under "starka bilder" i mitt galleri! Håll till godo med snigel-scrapparen!

• Blue Vapor

Jag använder min Clas Olson-maskin JÄMT! Har den större med rullkniv, som tar 12 inch-papper - suverän! Man byter hela knivhuset s a s, finns som reservdel på CO. Har inte gjort det än, men det börjar bli läge då jag haft min i flera år nu!

• Blue Vapor

mkk - håll dig ifrån bokhandlar och Panduro, är mitt tips! Det är ofta mycket dyrare där än på scrapbutiker (och enligt mig sanslöst mycket tristare utbud)! Du kan alltid börja med att kolla in www.scraproom.se tex! Jag tror att det finns några andra länkar i första inlägget här i tråden (alltså inte i trådstarten)

Börja scrappa, det är svinkul! Och ja, man behöver typ allt fint

• Blue Vapor

Nu behöver jag smakråd tjejer!

Ska börja så smått på tjejens album, och vet inte vilket format jag ska ta??? Har tidigare ratat 12x12 för att det blev för stort, och har kört 8x8 nu ett tag. Men nu blir jag sugen på det stora igen... suck.. tänk om jag har FEL?! Jag vill ju inte ändra mitt i sen liksom. Jag är inte intresserad av att köra a4, utan det är kvadratiskt som gäller.

Sen kan jag inte välja - rosa Chatterbox, läder-Making Memories eller randigt KI???

• Blue Vapor

Marajjah - mmm.... fast 9x9 hittar jag inte så mycket att välja på........ suck. På 12x12 kan man ju göra så mycket fint........ samtidigt som det kan bli smärtsamt tomt också 8x8 blir alltid bra, men ibland är det alldeles för trångt.......... SUUUUCK!

• Blue Vapor

Cia - japp. Suck. Jag har verkligen skräck för 12x12.

Svar på tråden Scrapträsket