Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Scrapträsket

Jag har för mig att man kan fylla på Making Memories 12x12 postbound albums till 45 plastfickor i alla fall..... Ryggen byggs ju liksom ut allt eftersom, så det ser ändå inte tomt ut på tjockleken... *funderar*

9x9 är ett himla bra format! Inte för litet och inte för stort Det finns inte lika många olika albumutföranden att välja mellan, men hittar man något man gillar så är det ju bara att köra på! Jag är nog inte riktigt med på vad ni menar med att det inte finns så mycket tillbehör till det formatet? Tillbehören är ju inte format-bundna öht, så att säga.. eller vad är det jag missar?? Det enda (?) som krävs är ju att man skär till sina bakgrundspapper, men det är ju inte särskilt jobbigt tycker jag.

En pysselvän påpekade att ifall barnalbumet ska vara "barnbläddrarvänligt" så är ju ett mindre format än 12x12 att föredra...... och det påpekandet gjorde valet ännu svårare

GUD....... dessa val! Ska man nu HA ett barnbläddrarvänligt eller ska det vara lite mer farmorbläddraranpassat fin-album..? Gaaaaaaaaaaaaaaah?!

• Blue Vapor

Loppan - aha! Tänkte om det kanske var lite väl stort, men vad BRA, då behöver jag inte tänka på det då Man ska kanske ta ett i galon?

• Blue Vapor

Cia - FNISS

Åh så svårt... ska jag haaaaa ett rosa mocka-Chatterbox eller ett MM läääääder ELLER ett fräscht randigt KI...... ELLER ett rosa Allmymemories........ *våndas*

Ang böcker om scrap: Jag tycker personligen att "Stora boken..." är rent ohyggligt tråkig, medan jag formligen älskar "Encyclopedia of Scrapbooking" www.adlibris.se/product.aspx&s=1 ! Hade LÄTT lagt både en och två 50-lappar extra för att få den sistnämnda!!

För att vara riktigt brysk... hade JAG lagt pengar på "Stora boken.." så hade jag gråtit vid leverans, medan "Encyclopedia.." är så underbar att jag klappar kärleksfullt på den var gång jag ser den här hemma! Men det beror självklart mycket på tycke, smak och personlig scrap-stil - det är tur att vi alla är olika!

• Blue Vapor

*skäms lite, men bara lite* ja, jag gillar faktiskt inte den boken ALLS, men jag vet att andra här tycker den är finfin! Det är ju många som inte vill ha en bok på engelska också.... men jag rekommenderar verkligen "Encyclopedia.." starkt! Den innehåller precis ALLT som har med scrap att göra!

• Blue Vapor

Ja en wishblade vore himla najs............ *drömmer*

Lillvilda - tack så hemskt mycket!
    Jag skriver i stort sett all min journaling och titlar på datorn! Skrivarbläck är HELT okej, var har du hört annat?? Printa på bara flicka lilla! Jag använder oftast vanliga word, men tar hem en massa fina gratisfonter från nätet om jag vill ha något särskilt (typ alltid)! Kolla tex www.dafont.com ! Ibland använder jag ett layoutprogram som heter Illustrator för att fritt kunna möblera om ord och bokstäver som har olika fonter och storlekar. Mycket trevligt!

• Blue Vapor

Cia - schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

• Blue Vapor

LOs utan foto är skoj!! Och oerhörd terapi tycker jag! Man tänker plötsligt så mycket på vad man vill säga med sina ord liksom...

Nu ska jag försöka shoppa lite tror jag... Den Lilla Terroristen sover sött! Album, Basic grey-rubons, flock, och ett gäng stämplar ska jag nog ha.... och lite blandat najsigt!

• Blue Vapor

Jen79 - skulle just också föreslå Chatterbox-rummen... hihi, MaMMSY du hann före!

• Blue Vapor

Jo79 - hehe.... ludd Man har det på stämpelmotiv på ungefär samma sätt som man embossar! www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv&Product_Code=Flocking%20Powder&Category_Code=WN

det blir liksom som ...som sån päls Det måste man ju nästan ha, känns det som... i alla fall rosa.

• Blue Vapor

Ja det är verklgien urhärliga MAMMSY!!

• Blue Vapor

Papper - gillar inte Basic Grey, har jag än en gång kommit fram till - de känns alldeles för "tillrättalagda" för min smak. Alltså, blir oftast snyggt då andra använder dem, men jag vet aldrig vad jag ska göra med dem...
    Har mycket Chatterbox-rum, men använder sällan. De kan ju ta slut...
    Köpte igår: Superhärliga från Sassafras Lass, och Urban Lily och lite från Wild Asparagus!

OCH så köpte jag äntligen ett album till lilla tjejens första år: det blev ett 12x12 Chatterbox i ljusrosa "mocka"! Det blev också ett gäng av BGs Holy Cow-rubons i både vitt och svart, fuzzy rubons-ord och så några härliga stämplar och lite Heidi Swap-hjärtan och det rosa flocket jag pratade om häromsistens! Mmmmmmmm! Kom hem till mamma! Maj prääääääschööööös!

Svar på tråden Scrapträsket