• Anonym (Anonym)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 19:37:08 följande:

Anonym(Jennie) Hur är det stor skillnad förklara?

Stor skillnad på storlek på fingrar o snopp?? Ett finger var ju jättestort då.

Och många är nog rädda för att även stoppa upp stora föremål och inte bara damlaget såklart.
  • Anonym (Jag)

Jag var rädd för att det skulle göra ont och ont gjorde det! Jag var 16 år första gången.

Jag var blyg och försiktig av mig jag skulle aldrig våga prova med en morot eller gurka..

• Anonym (Anonym)

Jag men jag skrev ju att man kan sätta upp en gurka med en kondom på eller nåt, det är ju i liknande storlek och jag skrev inte heller ett finger man har faktiskt fem på varje hand!

Anonym (Jennie) skrev 2019-05-02 19:46:07 följande:

Stor skillnad på storlek på fingrar o snopp?? Ett finger var ju jättestort då.

Och många är nog rädda för att även stoppa upp stora föremål och inte bara damlaget såklart.

• Anonym (Anonym)

Varför vågade du låta någon annan göra det om du inte ens vågade själv?

Anonym (Jag) skrev 2019-05-02 19:48:01 följande:

Jag var rädd för att det skulle göra ont och ont gjorde det! Jag var 16 år första gången.

Jag var blyg och försiktig av mig jag skulle aldrig våga prova med en morot eller gurka..

• Anonym (Anonym)

• Anonym (Anonym)

• Anonym (Idén att det gör ont)

Jag tycker det är fascinerande med att det finns kvinnor (och män, men vi är lite pantade och saknar egen vagina) som fortfarande tror på att det finns en hinna som spräcks och blöder första gången en tjej har sex. Blodet kommer av att man är så nervös att det är svårt att bli kåt, och bristen på lubrikation som kommer av att man inte är kåt skapar skavning från penisen vilket gör att det blöder ur vaginan.

Jag tror att det här behöver upprepas till det sitter, men jag känner att jag som är en gammal snuskgubbe inte är rätt person att göra det, men jag kommer ta på mig det tills nån mer lämpad tar över. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 19:50:33 följande:

Är man rädd och osäker så vågar man inte göra fel. Att stoppa upp konstiga produkter är alltså inget man kommer på.
  • BurningDiamond
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 19:37:08 följande:

Anonym(Jennie) Hur är det stor skillnad förklara?

Med risk för att låta som en gammal kärring nu...

Efter dryga 25 års sexuell aktivitet så kan jag inte förstå hur någon kan tro att känslan av en "levande kuk" och känslan av "hjälpmedel" (i detta fall allt från grönsaker till saker direkt utformade för sexlekar), eller känslan av fingrar, på något sätt går att jämföras.

Att någon som provat alla möjliga hjälpmedel och "äkta vara" skulle kunna förvirras i detta och behöva få en förklaring, får mig att tro att personen antingen ljuger om sitt sexuella experimenterande, eller inte har full känsel i "regionen".
  • BurningDiamond
    BurningDiamond skrev 2019-05-02 22:04:52 följande:
    Med risk för att låta som en gammal kärring nu...

Efter dryga 25 års sexuell aktivitet så kan jag inte förstå hur någon kan tro att känslan av en "levande kuk" och känslan av "hjälpmedel" (i detta fall allt från grönsaker till saker direkt utformade för sexlekar), eller känslan av fingrar, på något sätt går att jämföras.

Att någon som provat alla möjliga hjälpmedel och "äkta vara" skulle kunna förvirras i detta och behöva få en förklaring, får mig att tro att personen antingen ljuger om sitt sexuella experimenterande, eller inte har full känsel i "regionen".
    Nu ljög jag. Jag har knappa 25 år sexuell aktivitet i bagaget, inte dryga.
Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?