• Anonym (Anonym)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?
  • Sgtwolf
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 02:50:42 följande:

Det där stämmer inte, mödomshinnan finns visst. Att den kan se olika ut på olika kvinnor är en annan sak, men visst finns den.

På mig gjorde det så ont första gången jag skulle ligga med min blivande man att det helt enkelt inte gick. Jag gick till en gynekolog för jag tänkte att det kanske var något fel, men han sa att det var helt normalt. "Inga anatomiska konstigheter alls" sa han ordagrant. Han gav mig ett recept på bedövningssalva. Sedan använde jag salvan och drack en hel flaska vin innan också, och då gick det. Men jag blödde jättemycket, jag fick sitta på toaletten och blöda klart - som tur var hade jag lagt handdukar under i sängen. En muslimsk svärmor hade varit mycket nöjd med mig när hon såg allt det blodet! :)

Jag förstår syftet med att påstå att det inte finns någon mödomshinna - att underlätta för de muslimska tjejer som har haft sex före äktenskapet - men jag tycker ändå att det är fel att ljuga om ett biologiskt faktum. Då har det gått för långt. De muslimsksa tjejernas problem måste lösas på andra sätt.

Kort nä.....

Läs på mer!

www.google.com/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittfakta/slidkrans-modomshinna/&ved=2ahUKEwjo7Na41YDiAhUhmYsKHYnPDX4QFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw3Vnz1i_zc4FWkECbi-fx32&cshid=1556931416297
  • Sgtwolf
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 02:50:42 följande:

Det där stämmer inte, mödomshinnan finns visst. Att den kan se olika ut på olika kvinnor är en annan sak, men visst finns den.

På mig gjorde det så ont första gången jag skulle ligga med min blivande man att det helt enkelt inte gick. Jag gick till en gynekolog för jag tänkte att det kanske var något fel, men han sa att det var helt normalt. "Inga anatomiska konstigheter alls" sa han ordagrant. Han gav mig ett recept på bedövningssalva. Sedan använde jag salvan och drack en hel flaska vin innan också, och då gick det. Men jag blödde jättemycket, jag fick sitta på toaletten och blöda klart - som tur var hade jag lagt handdukar under i sängen. En muslimsk svärmor hade varit mycket nöjd med mig när hon såg allt det blodet! :)

Jag förstår syftet med att påstå att det inte finns någon mödomshinna - att underlätta för de muslimska tjejer som har haft sex före äktenskapet - men jag tycker ändå att det är fel att ljuga om ett biologiskt faktum. Då har det gått för långt. De muslimsksa tjejernas problem måste lösas på andra sätt.

Sen att vissa kulturer, kirurgiskt skapar en "hinna" för det ska blöda och smärta på bröllopsnatten är en helt annan sak än kvinnlig anatomi....
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 02:58:23 följande:
    Kort nä.....

Läs på mer!

www.google.com/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittfakta/slidkrans-modomshinna/&ved=2ahUKEwjo7Na41YDiAhUhmYsKHYnPDX4QFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw3Vnz1i_zc4FWkECbi-fx32&cshid=1556931416297
    Du menar att jag ska tro mera på en vänsterbliven propagandasajt än på min egen, kroppsliga erfarenhet..? :D Eller på gynekologen som sa att min mödomshinna var helt normal? Och NEJ jag hade inte låtit sy ihop den innan, det var verkligen min första gång...
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 03:01:52 följande:
    Sen att vissa kulturer, kirurgiskt skapar en "hinna" för det ska blöda och smärta på bröllopsnatten är en helt annan sak än kvinnlig anatomi....
    För övrigt är mödomshinnan en struktur som rättsläkare kontrollerar rutinmässigt, när de undersöker misshandlade eller mördade flickor och unga kvinnor. Det finns till och med en cirkel i obduktionsprotokollet, där rättsläkaren ritar in hur slidöppningen ser ut, d.v.s. hur mycket som täcks av mödomshinnan - detta är ju en del i bevisningen, om flickan har utsatts för en våldtäkt. Det är även helt normalt för rättsläkaren att skriva "hennes mödomshinna är intakt" i protokollet. Det stod i Lisa Holms obduktionsprotokoll t.ex. (som jag har läst). 

Hur skulle man annars kunna avgöra om en barnvåldtäkt har ägt rum, om rättsläkaren inte får kontrollera mödomshinnan på flickan? För att man inte får låtsas om att den finns? Och då ska gärningsmannen gå fri, eller? 
  • Sgtwolf
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 03:07:02 följande:

Du menar att jag ska tro mera på en vänsterbliven propagandasajt än på min egen, kroppsliga erfarenhet..? :D Eller på gynekologen som sa att min mödomshinna var helt normal? Och NEJ jag hade inte låtit sy ihop den innan, det var verkligen min första gång...

Upplevelser är personliga

Forskning är objektiv.

Möjligt att din personliga erfarenhet inte är den samma som genimsnittet som forskningen antyder. Men i vetenskapen så finns det några som du utan att majoriteten är som du. De flesta är inte som dig eller har dina erfarenheter. Men det betyder inte inte att du har fel. Din upplevelse är din. Men majoriteten upplever något annat.
  • Sgtwolf
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 03:12:53 följande:

För övrigt är mödomshinnan en struktur som rättsläkare kontrollerar rutinmässigt, när de undersöker misshandlade eller mördade flickor och unga kvinnor. Det finns till och med en cirkel i obduktionsprotokollet, där rättsläkaren ritar in hur slidöppningen ser ut, d.v.s. hur mycket som täcks av mödomshinnan - detta är ju en del i bevisningen, om flickan har utsatts för en våldtäkt. Det är även helt normalt för rättsläkaren att skriva "hennes mödomshinna är intakt" i protokollet. Det stod i Lisa Holms obduktionsprotokoll t.ex. (som jag har läst). 

Hur skulle man annars kunna avgöra om en barnvåldtäkt har ägt rum, om rättsläkaren inte får kontrollera mödomshinnan på flickan? För att man inte får låtsas om att den finns? Och då ska gärningsmannen gå fri, eller? 

Det görs via dna lämningar och fysiska skador.

Inte via skador på en hinna som inte existerar.....
  • Sgtwolf

• Sgtwolf

Den muslimska världen vill gärna framhålla det du just framför. Men obereoende forskning har dödtat alla tvivel och kontrollerande läror. Sen om du kallar fakta och kunskap som vänster eller höger, spelar kvitta

Fakta är fakta...... Tror du på religiösa villfarelser så är det ditt problem.
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 03:28:15 följande:
    RFSU är ju också en politiskt korrekt propagandasajt. Jag tycker att det här är lite läskigt, att så många människor tror på propagandan - fast de (både män och kvinnor) måste ha erfarenheter av mödomshinnor. Men propagandan blir så stark att de slutar tro på sina egna erfarenheter. "Kom och köp konserverad gröt", liksom. Vad skulle man mer kunna lura i folk?

Jag är för övrigt inte religiös. Och det jag skrev om obduktionsprotokoll och cirkeldiagrammet där man ska rita in mödomshinnans utseende är sant. Du kan kolla i FUP:en på vilken polisutredning som helst av ett misstänkt sexualbrott på en flicka. 
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Idén att det gör ont) skrev 2019-05-02 19:58:56 följande:

Jag tycker det är fascinerande med att det finns kvinnor (och män, men vi är lite pantade och saknar egen vagina) som fortfarande tror på att det finns en hinna som spräcks och blöder första gången en tjej har sex. Blodet kommer av att man är så nervös att det är svårt att bli kåt, och bristen på lubrikation som kommer av att man inte är kåt skapar skavning från penisen vilket gör att det blöder ur vaginan.

Jag tror att det här behöver upprepas till det sitter, men jag känner att jag som är en gammal snuskgubbe inte är rätt person att göra det, men jag kommer ta på mig det tills nån mer lämpad tar över. 

Det är inte ofta jag ger en high five till "gamla snuskgubbar" för deras färdigheter om den kvinnliga kroppen, så här kommer en Skål till dej istället då ingen high 5 fanns, det är bra att du hjälper till att döda denna tröttsamma myt!
Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?