• Anonym (Anonym)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?
  • Anonym (Jennie)

[quote=79601315][quote-nick]Anonym (Idén att det gör ont) skrev 2019-05-02 19:58:56 följande:[/quote-nick]Jag tycker det är fascinerande med att det finns kvinnor (och män, men vi är lite pantade och saknar egen vagina) som fortfarande tror på att det finns en hinna som spräcks och blöder första gången en tjej har sex. Blodet kommer av att man är så nervös att det är svårt att bli kåt, och bristen på lubrikation som kommer av att man inte är kåt skapar skavning från penisen vilket gör att det blöder ur vaginan.

Jag tror att det här behöver upprepas till det sitter, men jag känner att jag som är en gammal snuskgubbe inte är rätt person att göra det, men jag kommer ta på mig det tills nån mer lämpad tar över. 

Ja och detta var nog ett av de mer korkade inläggen. Blöder pga nervösitet? Precis du är man, hur ska du kunna veta? Är det vad du inbillar dig att det är på detta sett?

• Anonym (Jennie)
    BurningDiamond skrev 2019-05-02 22:04:52 följande:

Med risk för att låta som en gammal kärring nu...

Efter dryga 25 års sexuell aktivitet så kan jag inte förstå hur någon kan tro att känslan av en "levande kuk" och känslan av "hjälpmedel" (i detta fall allt från grönsaker till saker direkt utformade för sexlekar), eller känslan av fingrar, på något sätt går att jämföras.

Att någon som provat alla möjliga hjälpmedel och "äkta vara" skulle kunna förvirras i detta och behöva få en förklaring, får mig att tro att personen antingen ljuger om sitt sexuella experimenterande, eller inte har full känsel i "regionen".

Precis. Ts är nog bara en snuskig man egentligen!
  • Sgtwolf
    Anonym (Jennie) skrev 2019-05-03 09:36:02 följande:

[quote=79601315][quote-nick]Anonym (Idén att det gör ont) skrev 2019-05-02 19:58:56 följande:[/quote-nick]Jag tycker det är fascinerande med att det finns kvinnor (och män, men vi är lite pantade och saknar egen vagina) som fortfarande tror på att det finns en hinna som spräcks och blöder första gången en tjej har sex. Blodet kommer av att man är så nervös att det är svårt att bli kåt, och bristen på lubrikation som kommer av att man inte är kåt skapar skavning från penisen vilket gör att det blöder ur vaginan.

Jag tror att det här behöver upprepas till det sitter, men jag känner att jag som är en gammal snuskgubbe inte är rätt person att göra det, men jag kommer ta på mig det tills nån mer lämpad tar över. 

Ja och detta var nog ett av de mer korkade inläggen. Blöder pga nervösitet? Precis du är man, hur ska du kunna veta? Är det vad du inbillar dig att det är på detta sett?

Fast mödomshinnan är en myt. Iof har alla kvinnor något som kallas slidkrans, ingen hinna. Slidkransen kan iof "gå sönder" vid samlag men det behöver den inte göra vid debuten. Utan kanske efter tex 10 år av sexuell aktivitet där man har sex även fast kvinnan inte är våt och upphetsad.

Den kan också skadas och blöda vid aktiviteter så som hopp i studsmatta, ridning eller idrott i allmänhet.

Håller nog med om att de flesta som blöder och får ont vid sexdebuten, gör det pga dom är nervösa och spända och då inte våta och avslappnade. När slidan är torr så uppstår det lätt sprickor i slemhinnorna som både kan blöda och göra ont.

www.google.se/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/globalassets/praktikor/praktika-slidkransen.pdf&ved=2ahUKEwje7Luv8v7hAhVilosKHX_DCCwQFjALegQIARAB&usg=AOvVaw0xp0llUg-wwTWPvy8R8rb7
  • Anonym (Jennie)
    Sgtwolf skrev 2019-05-03 10:01:47 följande:

Fast mödomshinnan är en myt. Iof har alla kvinnor något som kallas slidkrans, ingen hinna. Slidkransen kan iof "gå sönder" vid samlag men det behöver den inte göra vid debuten. Utan kanske efter tex 10 år av sexuell aktivitet där man har sex även fast kvinnan inte är våt och upphetsad.

Den kan också skadas och blöda vid aktiviteter så som hopp i studsmatta, ridning eller idrott i allmänhet.

Håller nog med om att de flesta som blöder och får ont vid sexdebuten, gör det pga dom är nervösa och spända och då inte våta och avslappnade. När slidan är torr så uppstår det lätt sprickor i slemhinnorna som både kan blöda och göra ont.

www.google.se/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/globalassets/praktikor/praktika-slidkransen.pdf&ved=2ahUKEwje7Luv8v7hAhVilosKHX_DCCwQFjALegQIARAB&usg=AOvVaw0xp0llUg-wwTWPvy8R8rb7

Jag tycker det är uppenbart att det finns fysiologiska orsaker främst som orsaker det. Jag som tjej vet ju hur kroppens anatomi är uppbyggd.
  • Anonym (Jennie)
    Sgtwolf skrev 2019-05-03 10:01:47 följande:

Och dessutom vem har sagt att ngt måste gå sönder? Inte jag! Det kan blöda o göra ont ändå av förklarliga skäl.
  • Sgtwolf
    Anonym (Jennie) skrev 2019-05-03 11:04:39 följande:

Och dessutom vem har sagt att ngt måste gå sönder? Inte jag! Det kan blöda o göra ont ändå av förklarliga skäl.

Det är sågningen av kommentaren jag invänder mig mot.

Han påpekade just det att det kan blöda och göra ont vid sex och det inte per automatik blöder och gör ont när oskulden förloras. Främsta orsaken när det blöder och gör ont är när slidan är torr. Sen kan ju könssjukdomar, medicinering mm göra slidan torr och skör. Men som ung oskuld är det sällan könssjukdomar eller medicineringar orsaken.(Möjligt att psykofarmaca är en faktor) Främsta orsaken är att den oerfarna unga kvinnan är nervös och spänd inför debuten.

(Sen finns det kvinnor som kirurgiskt har fått slidkransen ihopsydd just för att blöda på bröllopsnatten i syfte att hålla myten om mödomshinnan levande. Men det är en helt annan sak.)
  • Sgtwolf
    Anonym (Jennie) skrev 2019-05-03 11:04:39 följande:

Sen läs länken. Att du är kvinna ger inte per automatik att är expert på den kvinnliga fysiologin.....
  • Anders 386

Håller med TS. Dom flesta borde utforska sin egen kropp innan dom ger sig på att ha sex med en partner. Men jag tror också att det är så det fungerar för dom flesta. En kuk borde inte vara det första en kvinna leker med..  Drömmer

• Anonym (Jennie)
    Sgtwolf skrev 2019-05-03 11:24:46 följande:

Det är sågningen av kommentaren jag invänder mig mot.

Han påpekade just det att det kan blöda och göra ont vid sex och det inte per automatik blöder och gör ont när oskulden förloras. Främsta orsaken när det blöder och gör ont är när slidan är torr. Sen kan ju könssjukdomar, medicinering mm göra slidan torr och skör. Men som ung oskuld är det sällan könssjukdomar eller medicineringar orsaken.(Möjligt att psykofarmaca är en faktor) Främsta orsaken är att den oerfarna unga kvinnan är nervös och spänd inför debuten.

(Sen finns det kvinnor som kirurgiskt har fått slidkransen ihopsydd just för att blöda på bröllopsnatten i syfte att hålla myten om mödomshinnan levande. Men det är en helt annan sak.)

Eller så beror det på att det är för trångt första ggn? Det är för tight? Jag tycker det är felaktigt att påstå att det beror på spändhet, torrhet o nervösitet när det b la handlar om fysiologiska orsaker som sagt. Är du man kanske det är svårt för dig exakt att förstå vad jag menar. Jag vet ju hur kroppen känns, och förstår dess uppbyggnad på ett annat sätt. Logiskt för mig.
  • Anonym (Äckligt!)

Aldrig att jag skulle stoppat nån gurka el morot i slidan. Ville helst inte smutsa ner mina fingrar heller, därför Tampax.

Sen kan det göra ont första gången pga nervositet, så det blir slidkramp. Däremot blödde jag inte.

Rädd och rädd, jag ville ju förlora oskulden till nån jag var kär i.

Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?