• Anonym (Anonym)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 03:53:00 följande:
    RFSU är ju också en politiskt korrekt propagandasajt. Jag tycker att det här är lite läskigt, att så många människor tror på propagandan - fast de (både män och kvinnor) måste ha erfarenheter av mödomshinnor. Men propagandan blir så stark att de slutar tro på sina egna erfarenheter. "Kom och köp konserverad gröt", liksom. Vad skulle man mer kunna lura i folk?

Jag är för övrigt inte religiös. Och det jag skrev om obduktionsprotokoll och cirkeldiagrammet där man ska rita in mödomshinnans utseende är sant. Du kan kolla i FUP:en på vilken polisutredning som helst av ett misstänkt sexualbrott på en flicka. 
    Det är knappast en hinna som "spräcks" som propaganda har lurat i oss, gissningsvis har det rötter i den kyrkliga hysterin som fanns för lite längre sedan. Så vad du anser vara "propaganda" har inte ens nått ut till de flesta än..

Stackars kvinnor i Mellanöstern måste ju fortfarande ta med en svamp indränkt i blod till bröllopsnatten och när maken inte ser droppa blod på lakanet som hängs ut till allmän beskådan för att visa att flickan (ofta är det ju bara en ung flicka) varit "ren". Så idiotiskt!

Ja det finns tydligen en slidkrans, jag har aldrig märkt någon på mej själv och jag var en flitig undersökare som nybliven tonåring. Blödde inte heller vid första penetreringen. Nästan ingen av alla tjejkompisar jag haft genom livet blödde vid förstagångssexet. Så nej, ingen erfarenhet av "mödomshinnor"..
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 03:12:53 följande:
    För övrigt är mödomshinnan en struktur som rättsläkare kontrollerar rutinmässigt, när de undersöker misshandlade eller mördade flickor och unga kvinnor. Det finns till och med en cirkel i obduktionsprotokollet, där rättsläkaren ritar in hur slidöppningen ser ut, d.v.s. hur mycket som täcks av mödomshinnan - detta är ju en del i bevisningen, om flickan har utsatts för en våldtäkt. Det är även helt normalt för rättsläkaren att skriva "hennes mödomshinna är intakt" i protokollet. Det stod i Lisa Holms obduktionsprotokoll t.ex. (som jag har läst). 

Hur skulle man annars kunna avgöra om en barnvåldtäkt har ägt rum, om rättsläkaren inte får kontrollera mödomshinnan på flickan? För att man inte får låtsas om att den finns? Och då ska gärningsmannen gå fri, eller? 
    Ehh, Lisa Holm var väl ändå 17 år och hade pojkvän. Tror knappast hon var oskuld! Vore väldigt udda i såfall.

Och för guds skull, du tror väl inte en spräckt eller intakt mödomshinna utgör någon form av bevisning? Det är som SgtWolf säger dna, små minimala sprickor som kommer av att tjejen/kvinnan inte var våt och synligare skador.

Hade du aldrig använt en tampong, dildo, finger vid onani innan du blev av med oskulden? Låter också väldigt udda. Om du inte blev av med oskulden extremt tidigt typ 11-13, då kanske inte ditt underliv var färdigvuxet om du upplevde en blödning? 
  • Anonym (Män också)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-02 19:24:18 följande:

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

Inte kul för dessa kvinnor men det finns faktiskt en hel del män också som är det.
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 03:07:02 följande:
    Du menar att jag ska tro mera på en vänsterbliven propagandasajt än på min egen, kroppsliga erfarenhet..? :D Eller på gynekologen som sa att min mödomshinna var helt normal? Och NEJ jag hade inte låtit sy ihop den innan, det var verkligen min första gång...
    Varför frågar du gynekologen om en mödomshinna ens? Och varför gjorde du ens ett gynekologbesök INNAN du blev av med oskulden?

Det luktar religiösa villfarelser här..
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Jennie) skrev 2019-05-03 11:02:14 följande:
    Jag tycker det är uppenbart att det finns fysiologiska orsaker främst som orsaker det. Jag som tjej vet ju hur kroppens anatomi är uppbyggd.
    Det finns många tjejer som inte vet ett skit om sin egen anatomi. Det finns tjejer som tragiskt nog aldrig gett sej själva en orgasm! Så att vara kvinna säger inte mycket om det.. tyvärr..

För att svara på ts fråga. Nej jag var inte rädd att förlora oskulden. Såg det inte som något speciellt alls, ville mest få det överstökat och vågade inte kräva att han skulle ge mej orgasm första gången vi hade sex. Han förstod det inte heller. Han var också oskuld. Jag föredrog onani under ett år efter den händelsen. Men kunde ju fortfarande verka mer belevad än mina nära tjejkompisar då jag var först Det kändes viktigt då. Var nyss fyllda 15 när vi hade sex.
    Med andra killen 8 mån till ett år senare blev det mycket mera njutningsfullt, han visste hur att ge oralsex och jag var kär  
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:12:17 följande:
    Varför frågar du gynekologen om en mödomshinna ens? Och varför gjorde du ens ett gynekologbesök INNAN du blev av med oskulden?

Förlåt (stämmer inte)! Läste inlägget du skrev innan det jag citerade först nu. Har läst tråden lite baklänges. Blir lätt lite fel då. Förlåt att jag anklagade dej för att vara religiös (men låter lite ehh... ovanligt att du hade sex första gången med en du gifte dej med).
    Men att gyn säger "inga anatomiska hinder" eller liknande betyder ju knappast samma sak som "helt normal mödomshinna".
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:07:34 följande:
    Ehh, Lisa Holm var väl ändå 17 år och hade pojkvän. Tror knappast hon var oskuld! Vore väldigt udda i såfall.

Och för guds skull, du tror väl inte en spräckt eller intakt mödomshinna utgör någon form av bevisning? Det är som SgtWolf säger dna, små minimala sprickor som kommer av att tjejen/kvinnan inte var våt och synligare skador.

Hade du aldrig använt en tampong, dildo, finger vid onani innan du blev av med oskulden? Låter också väldigt udda. Om du inte blev av med oskulden extremt tidigt typ 11-13, då kanske inte ditt underliv var färdigvuxet om du upplevde en blödning? 

Jag tror att vi lever i olika världar. I min värld - och tydligen även Lisa Holms - kan man sällskapa utan att ha sex. Det är inte alls udda när man är så ung som 17 år. 

Nej, jag hade inte gjort något sådant. Jag VILLE vara oskuld till bröllopsnatten. Inte av religiösa skäl, utan för att jag tyckte att det var fint. Nu blev det inte så ändå, men vi gifte oss senare i alla fall. Jag var över 20 år, närmare 30. 

• Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:07:34 följande:

Du kan ladda ner förundersökningsprotokollet på Flashback, alldeles gratis, det finns en länk i tråden om mordet på Lisa Holm. Det står ordagrant att "hennes mödomshinna var intakt". Mördaren var ju sexuellt pervers - på samma sätt som Peter Madsen. De ville inte penetrera offret, utan plåga det. Sedan gick det i byxorna på Peter Madsen, och lettländaren - minns inte vad han hette - runkade väl samtidigt. Men nu är vi inne på otrevligheter...
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 14:42:52 följande:
    Du kan ladda ner förundersökningsprotokollet på Flashback, alldeles gratis, det finns en länk i tråden om mordet på Lisa Holm. Det står ordagrant att "hennes mödomshinna var intakt". Mördaren var ju sexuellt pervers - på samma sätt som Peter Madsen. De ville inte penetrera offret, utan plåga det. Sedan gick det i byxorna på Peter Madsen, och lettländaren - minns inte vad han hette - runkade väl samtidigt. Men nu är vi inne på otrevligheter...
    Förlåt, Lisa Holms mördare var från Litauen, inte Lettland. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:12:17 följande:

För att det gjorde så ont att vi inte kunde ha sex. Jag trodde att det kanske var något fel på mig men det var det inte, det var bara den normala mödomshinnan som var i vägen - kanske var den lite tjockare än de flestas? Fast det sa inte doktorn, han sa att den var normal: "inga anatomiska konstigheter alls", sa han. För övrigt händer det att mödomshinnan är så tjock och styv att mannen inte KAN komma igenom den. Då måste en gynekolog skära bort den först.

Det förekommer även att det pyttelilla hålet mitt i, som är till för att mensblodet ska kunna rinna ut även före första samlaget, inte finns där. Det kallas på latin för Hymen imperforatus. Då ansamlas mensblodet och flickan får fruktansvärt ont i magen. Då måste också en gynekolog skära bort mödomshinnan, eller alternativt bara skära ett litet hål i den - om flickan vill kunna visa sin blivande man eller pojkvän att hon är oskuld.  
Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?