• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Lustablong
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 06:40:51 följande:

Fick ingen mens igår så jag och sambon åkte till Netto i Danmark och köpte test som jag tog nu i morse

Fler som ser strecket ?? :) positivt !? Eller lite för svagt??

Stort Grattis!! Visst är du gravid!! lycka till!!
  • Förstabarnet123
    Babycakes79 skrev 2019-06-09 02:24:50 följande:

Har totalt låst sig för sambon den här månaden, känt sån press att det inte går alls. Känne mig sjukt frustrerad och nere samtidigt som jag förstår att det är jobbigt att prestera på kommando. Tror vi bommat nu tyvärr och funderar på att ta en paus över sommaren, orkar inte med den här babystressen.

Förstår! Svår sits! Och lätt att känna frustration.

Därför är jag lite 'rädd' att säga till min sambo när jag har äl, för då kanske det låser sig? Eller så blir det tvärtom - en himla fart. Berättade du för din sambo när du hade äl?
  • Nymphadora
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 06:40:51 följande:

Fick ingen mens igår så jag och sambon åkte till Netto i Danmark och köpte test som jag tog nu i morse

Fler som ser strecket ?? :) positivt !? Eller lite för svagt??

Det där måste vara positivt! Grattis! :D
  • Nymphadora
    Babycakes79 skrev 2019-06-09 02:24:50 följande:

Har totalt låst sig för sambon den här månaden, känt sån press att det inte går alls. Känne mig sjukt frustrerad och nere samtidigt som jag förstår att det är jobbigt att prestera på kommando. Tror vi bommat nu tyvärr och funderar på att ta en paus över sommaren, orkar inte med den här babystressen.

Vad tråkigt för er. Det är svårt när det plötsligt blir prestation av något som brukar vara härligt. Hoppas att ni kan slappna av under sommaren. <3
  • Nymphadora

Stora BIM-dagen för mig idag om jag går på hur min cykel brukar vara. Jag tog ett test igår som var helt blankt och så tyckte jag att jag började känna den vanliga början till mensvärk som brukar komma lite innan för mig. Får ofta mens på natten så trodde verkligen att den skulle dyka upp inatt men nada än så länge. 

Däremot har jag börjat bli ganska rejält illamående. Det började igår em, klingade av framåt kvällen och drog igång nu på förmiddagen igen. Känner inte alls igen det så har lite hopp kvar ändå. Någon som har erfarenhet av tidigt illamående i graviditet?

Jag tänker nog vänta med att testa tills ikväll om ingen mens har dykt upp då. 

• Babycakes79
    Förstabarnet123 skrev 2019-06-09 10:05:42 följande:

Förstår! Svår sits! Och lätt att känna frustration.

Därför är jag lite 'rädd' att säga till min sambo när jag har äl, för då kanske det låser sig? Eller så blir det tvärtom - en himla fart. Berättade du för din sambo när du hade äl?

Ja, jag gjorde tyvärr det. Har ändå funkat tidigare men han har sagt att det blir jobbigt. Känns som att det kommer vara uppenbart ändå men nästa gång säger jag inget. Vi har i alla fall fått till det två gånger under ÄL perioden men igår hade ju såklart känts bäst. Idag vågar jag knappt ta i honom trots att det än finns en liten liten chans.

Som sagt väldigt frustrerande i alla fall. Får ge det ett nytt försök nästa månad el pausa lite tills sommaren är över. Hoppas det går bättre för dig!
  • Sofiiakarin

Hej hopp galopp! Vi försöker ju som sagt med syskon här! Jag hade utslag på ägglossningstest i fredags. Vi låg onsdags torsdags och lördags (igår). Natten mellan fredag - lördag vaknade jag av att de va högg till i hela magen. Jag är smärttålig och brukar aldrig klaga, men det gjorde så fruktansvärt ont. Det ilade o högg. Höll på så ett tag sen försvann det. Efter det har jag konstant molvärk. Och jag brukar aldrig känna efter om symtom osv. Sist jag blev gravid med sonen var jag 5 dagar sen o kom på att Oj! Jag har inte fått mens. Kanske borde testa.

Denna smärta har jag aldrig aldrig känt. Kan känna av lätt molvärk vid äl. Men absolut inte såhär. Och definitivt inte såhär efter äl?! Vad kan de bero på? Någon som vet? Har BIM 20e juni....

Mvh en undrande Sofia.... Haha

• Gummsan83

Lite tydligare :) lycka till allesammans. Vill bara säga att jag inte har haft några känningar alls. Fick dock på BIM dagen extrem mensvärk och trodde att den skulle komma. Kände att kroppen tömdes på vätska precis som den gör innan mens men kom ingen. Så inget i bröstet, Lite spänd i magen bara .. inte öm, bara spänd. Kram på er
  • Sofiiakarin
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 14:13:46 följande:

Lite tydligare :) lycka till allesammans. Vill bara säga att jag inte har haft några känningar alls. Fick dock på BIM dagen extrem mensvärk och trodde att den skulle komma. Kände att kroppen tömdes på vätska precis som den gör innan mens men kom ingen. Så inget i bröstet, Lite spänd i magen bara .. inte öm, bara spänd. Kram på er

Stort grattis!! Jag hade heller inga känningar med min son! Härligt. Njut nu! :)
Svar på tråden BIM Juni