• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • cutepoison
    Marita B skrev 2019-06-07 08:17:27 följande:

Hej hej

Jag lever i ett samkönat äktenskap och vi har en dotter sedan tidigare (IVF färskt 2 dagars embryo).

I över 1 år har vi försökt få till ett syskon, men trots 5 försök med 5-dagars blastocyster (en åt gången) så har graviditeten lyst med sin frånvaro. I förrgår, 5 juni, sattes det för första gången in 2 stycken blastocyster. Testdag 19 juni och beräknad mens den 20e. Detta är med största sannolikhet vårt sista försök.

Lycka till alla här inne som ruvar, längtar och kämpar!

Håller tummarna att det är ett tur nu! Hur många äggutplock har ni behövt göra?
  • Marita B
    cutepoison skrev 2019-06-07 10:19:38 följande:

Håller tummarna att det är ett tur nu! Hur många äggutplock har ni behövt göra?

Vi har gjort 6 st. Första försöker gav bara ett enda embryo (2 dagars). Det blev vår dotter!! Utdelningen efter det har varit, till synes, bra. Med många "fina" blastocyster....... dock helt utan framgång.
  • Najo

Hej alla,

Jag känner starkt att det inte tagit sig denna gång. Har det varit ngt har det nog avstannat. Kände massa i ons (7 dagar efter befruktning) i magen på sidorna uppemot höfterna. Sedan dess dvs under 3 dgr har det känts helt dött. Hade väldigt ömma bröst sista dagarna av menopuren och fram tills förra helgen men nu är det också borta. Det enda är vattniga flytningar men det känns mer som regel än undantag med lutinusen. Hoppas ni andra känner er mer hoppfulla!

• cutepoison
    Najo skrev 2019-06-08 06:46:14 följande:

Hej alla,

Jag känner starkt att det inte tagit sig denna gång. Har det varit ngt har det nog avstannat. Kände massa i ons (7 dagar efter befruktning) i magen på sidorna uppemot höfterna. Sedan dess dvs under 3 dgr har det känts helt dött. Hade väldigt ömma bröst sista dagarna av menopuren och fram tills förra helgen men nu är det också borta. Det enda är vattniga flytningar men det känns mer som regel än undantag med lutinusen. Hoppas ni andra känner er mer hoppfulla!

Åh jag hoppas verkligen att du har fel. Alla graviditeter är ju olika så du kanske bara inte har så tidiga symtom? Jag mår fortfarande illa och jag orolig i magen men inget annat. Jag hoppas i alla fall! :)
  • LLW

Hej alla,

Känner samma. Brösten började ömma ordentligt efter ovitrellesprutan, men det börjar gå över nu. Kom en liten rosa blödning när jag tog lutinus imorse också. Förra gången jag ruvade med lutinus kom inget blod alls förens mensen kom, och den borde vara en vecka bort om det är samma som sist.

Hade egentligen inget hopp till att börja med i och med att vi endast fick ett befruktat. Men ändå jobbigt med ännu ett misslyckande.
  • cutepoison
    LLW skrev 2019-06-08 10:41:51 följande:

Känner samma. Brösten började ömma ordentligt efter ovitrellesprutan, men det börjar gå över nu. Kom en liten rosa blödning när jag tog lutinus imorse också. Förra gången jag ruvade med lutinus kom inget blod alls förens mensen kom, och den borde vara en vecka bort om det är samma som sist.

Hade egentligen inget hopp till att börja med i och med att vi endast fick ett befruktat. Men ändå jobbigt med ännu ett misslyckande.

Fast rosa blödning kan ju vara en nidblödning. Låter ju troligt att det är en vecka till mens.
  • Ölandstoka

Hej alla,

Inte så hoppfull här heller. Känns som efter vilken ägglossning som helst, ömma bröst och lite känningar i magen till och från. Är det verkligen så vanligt att känna en graviditet så tidigt? Jag tänker att allt jag känner kan vara lutinus, graviditet eller pms, det går inte att veta vilket förrän jag testar. Men du har ju varit gravid så du vet lite mer än mig där :)

Hoppfulla eller ej, hoppas att det är fler som kan njuta av sommaren trots ruvning :)
  • LLW
    cutepoison skrev 2019-06-08 11:32:06 följande:

Fast rosa blödning kan ju vara en nidblödning. Låter ju troligt att det är en vecka till mens.

Tyvärr inte, är på rd 8 idag och ägget borde ha fäst för flera dagar sedan. Utan lutinus ska jag ha mens imorgon, men sist blev den en vecka sen pga lutinus. Tänker att det kan vara sköra slemhinnor som rivs upp av den där pinnen man ska föra upp tre gånger om dagen.. sen tar jag trombyl denna gång så ev blöder det lite lättare!

Denna väntan alltså. Man kan ju bli galen av mindre.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-06-08 12:00:59 följande:

Inte så hoppfull här heller. Känns som efter vilken ägglossning som helst, ömma bröst och lite känningar i magen till och från. Är det verkligen så vanligt att känna en graviditet så tidigt? Jag tänker att allt jag känner kan vara lutinus, graviditet eller pms, det går inte att veta vilket förrän jag testar. Men du har ju varit gravid så du vet lite mer än mig där :)

Hoppfulla eller ej, hoppas att det är fler som kan njuta av sommaren trots ruvning :)

Kände relativt mycket med blastocysten i mars (då memar jag molvärk, tandvärk, ilade i sidorna mot brösten nästan i armhålan) men de 2 andra ivferna kände jag inte så mkt (minns inte jättemkt iaf). Men om ni kan tänka er att man oftast kan pressa fram ngt symptom genom att känna efter och samtidigt tvivla på om det är ett symptom ellee inbillning- denna gång kan jag inte ens framkalla ett symptom på det sättet....
  • cutepoison
    LLW skrev 2019-06-08 12:05:12 följande:

Tyvärr inte, är på rd 8 idag och ägget borde ha fäst för flera dagar sedan. Utan lutinus ska jag ha mens imorgon, men sist blev den en vecka sen pga lutinus. Tänker att det kan vara sköra slemhinnor som rivs upp av den där pinnen man ska föra upp tre gånger om dagen.. sen tar jag trombyl denna gång så ev blöder det lite lättare!

Denna väntan alltså. Man kan ju bli galen av mindre.

Okej, då missuppfatta jag.. Jag trodde det var en vecka till din mens. Ja men det kan ju vara sköra slemhinnor. Jag håller tummarna för oss alla! :)
Svar på tråden IVF maj 2019