• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Najo
    cutepoison skrev 2019-06-08 16:38:01 följande:

Ja, båda mina äggledare är blockerade. De vet inte varför, jag har inte haft någon infektion. Men jag har heller aldrig blivit gravid själv.

Ok förstår! Gemensamt är ju att vi alla har ngn form av "akilleshäl " i detta med ofrivillig barnlöshet. Har absolut accepterat det men baksidan mem tufft med alla behandlingar som kostar massa pengar och ingen garanti kan ges...
  • Najo

Har inte känt ngt sedan i onsdags. Ligger i sängen och har fått mensvärk nu (i livmodern, i onsdags var det på sidorna). Kan inte sova. Har sprungit upp några ggr för att kolla böod. Livrädd! Ska mensen redan komma eller vågar jag hoppas att det är ngt annat. Fy detta är hemskt!

• Najo
    Najo skrev 2019-06-08 22:33:53 följande:

Har inte känt ngt sedan i onsdags. Ligger i sängen och har fått mensvärk nu (i livmodern, i onsdags var det på sidorna). Kan inte sova. Har sprungit upp några ggr för att kolla böod. Livrädd! Ska mensen redan komma eller vågar jag hoppas att det är ngt annat. Fy detta är hemskt!

Hej alla,

Har nu haft mensvärk i 12h, som mest ont igår kväll. Har sovit 2h i natt... Vet inte vad jag ska tro. Mer eller mindre ihållande .. ska ringa kliniken för jag känner mig orolig. Känner efter var 10e minut som det kommer blod... normalt hade jag tagit ipren, så mkt känns det. Känns exakt som mensvärk. Detta har jag aldrig upplevt tidigare i en ivf ruvning. Tänker att kroppen kanske försöker driva ut mensen men att vaggisarna på ngt sätt håller det tillbaka.
  • cutepoison
    Najo skrev 2019-06-09 08:28:44 följande:

Hej alla,

Har nu haft mensvärk i 12h, som mest ont igår kväll. Har sovit 2h i natt... Vet inte vad jag ska tro. Mer eller mindre ihållande .. ska ringa kliniken för jag känner mig orolig. Känner efter var 10e minut som det kommer blod... normalt hade jag tagit ipren, så mkt känns det. Känns exakt som mensvärk. Detta har jag aldrig upplevt tidigare i en ivf ruvning. Tänker att kroppen kanske försöker driva ut mensen men att vaggisarna på ngt sätt håller det tillbaka.

Vet att det är svårt och speciellt om det gör så ont att försöka slappna av men har du tagit ett graviditetstest? Men du kanske inte ville det förrän testdag men tänkte innan du ger upp helt om tanken. Tänk så är du gravid och så går du runt och oroar dig i onödan.
  • Najo
    cutepoison skrev 2019-06-09 08:42:26 följande:

Vet att det är svårt och speciellt om det gör så ont att försöka slappna av men har du tagit ett graviditetstest? Men du kanske inte ville det förrän testdag men tänkte innan du ger upp helt om tanken. Tänk så är du gravid och så går du runt och oroar dig i onödan.

Jag brukar få mens samtidigt som mensvärk men samtidigt är ju annorlunda då man är mitt i en ivf behandling. Ska ringa kliniken när de öppnar kl 10. Har ordentligt ont. Känns inte alls bra att ta gravtest heller. Oavsett så kan det ju visa fel eftersom det är så tidigt.
  • cutepoison
    Najo skrev 2019-06-09 08:45:05 följande:

Jag brukar få mens samtidigt som mensvärk men samtidigt är ju annorlunda då man är mitt i en ivf behandling. Ska ringa kliniken när de öppnar kl 10. Har ordentligt ont. Känns inte alls bra att ta gravtest heller. Oavsett så kan det ju visa fel eftersom det är så tidigt.

Ja jag förstår. Tänkte att det kanske syns om du är gravid och att du då slipper oroa dig. Mensen kan man ju inte göra så mycket åt. :(
  • Najo

Förstår hur du menar! Inte mentalt inställd på besked idag...

• Najo
    cutepoison skrev 2019-06-09 09:10:48 följande:

Ja jag förstår. Tänkte att det kanske syns om du är gravid och att du då slipper oroa dig. Mensen kan man ju inte göra så mycket åt. :(

Hur mår du??
  • cutepoison
    Najo skrev 2019-06-09 09:13:07 följande:

Förstår hur du menar! Inte mentalt inställd på besked idag...

Nej jag förstår det också. Jättejobbigt! Är kliniken öppen idag eller menar du imorgon? Jag mår okej, fortfarande illamående och orolig i magen. Det bubblar liksom. Men eftersom jag fick det på rd 2 vågar jag absolut inte tro att det är symtom. Jag skulle vilja testa faktiskt. Tror jag ska göra det på onsdag när det är bim. Sen får vi besök till helgen också så vill gärna veta innan det. Är det negativt får jag väl ta ett test på söndagen också för säkerhets skull.
  • Najo
    cutepoison skrev 2019-06-09 10:08:23 följande:

Nej jag förstår det också. Jättejobbigt! Är kliniken öppen idag eller menar du imorgon? Jag mår okej, fortfarande illamående och orolig i magen. Det bubblar liksom. Men eftersom jag fick det på rd 2 vågar jag absolut inte tro att det är symtom. Jag skulle vilja testa faktiskt. Tror jag ska göra det på onsdag när det är bim. Sen får vi besök till helgen också så vill gärna veta innan det. Är det negativt får jag väl ta ett test på söndagen också för säkerhets skull.

Jag håller tummarna att det går vägen för dig (och alla andra o denna tråd såklart). De har öppet för oss i behandling alla dagar i veckan. Men de lär väl inte kunna säga ngt misstänker jag.. Har ev lite ondare i brösten idag också. Har läst om utomkvedshavadeskap och oroade mig för det när det gjorde som mest ont för några timmar sedan.
Svar på tråden IVF maj 2019