• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Najo

Om man nu ska få symptom av Lutinus kan åtminstone symptomen vara samma hela tiden?? Man blir ju ett nervvrak av detta! Kan köpoa att det tar 3-4 dgr innan man får symptom men sedan? Man tar ju samma antal vaggisar varje dag. Men likväl ska flyrningarna och knådandet, svidandet och ilandet osv i magen variera från dag till dag.:/

• cutepoison
    Najo skrev 2019-06-06 19:58:43 följande:

Kände så pass mycket i magen i går att jag tänkte det kanske tagit sig, svävade bort i ngn sorts positiv bubbla. Tänkte att det skulle kunnat passa i tid också då det var 2 dagar efter blastostadiet då den ska ha kläckts ur sitt skall och teoretiskt hade kunnat börjat fästa i livmodern. I dag helt tvärtom, känner mig orolig och ångestfylld. Undrar vad jag fick för mig i går. Nästan lite PMSig med svajigt argt humör och ledsen som man kan ha veckan innan mens. Nä just nu känns det inte så bra.

Hoppet pendlar! Det är nog likadant för de flesta. Ena stunden tror man och andra stunden tvivlar man... Men jag tror vi känner in för mycket för att vi så gärna vill. Det är så extremt tidigt och som du skriver så kanske ägget fäste först igår. Jag försöker intala mig själv att ta det lugnt i alla fall. 

Vet att många av oss har testdag 16/6 men när är er beräknade mens? Min är 12/6....jag vet att lutinus kan skjuta upp mensen men det känns ju ändå bra om man tar sig över det datumet. Min mens är annars extremt punktlig. 
  • Najo
    cutepoison skrev 2019-06-06 20:07:29 följande:

Hoppet pendlar! Det är nog likadant för de flesta. Ena stunden tror man och andra stunden tvivlar man... Men jag tror vi känner in för mycket för att vi så gärna vill. Det är så extremt tidigt och som du skriver så kanske ägget fäste först igår. Jag försöker intala mig själv att ta det lugnt i alla fall. 

Vet att många av oss har testdag 16/6 men när är er beräknade mens? Min är 12/6....jag vet att lutinus kan skjuta upp mensen men det känns ju ändå bra om man tar sig över det datumet. Min mens är annars extremt punktlig. 

Jag har haft pcos så har inte så bra koll. Trodde jag hade 14-16 dgr. Men när jag skulle göra FET i början av maj då blaston inte klarade tining hade jag 12 dagar (tog ju ovitrelle så visste när ÄL var..). Om detta stämmer har jag ju BIM på måndag.. nästa vecka inte kul!
  • Ölandstoka
    cutepoison skrev 2019-06-06 14:58:42 följande:

Hur mår ni alla? Tycker det är så seg väntan. Mår lite illa men jag inbillar mig säkert.

Har fortfarande tunga och ömma bröst. Även om jag vet att det ömma jag hade i magen snarare beror på plocket så känns det lite jobbigt att det är borta. Känner ingenting i magen alls idag.
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-06 18:05:19 följande:

När har du beräknad mens? Rd 3 är ju rätt tidigt att känna symptom ändå. Var det en 5 dagars du satte in?

Ja, det är tidigt. Det är en 5-dagars. BIM den 13 juni. Känns så jobbigt att bara vänta!
  • Söderlund

Hur långa menscykler har ni normalt? Jag har 25 dagar så ganska kort, det skulle innebära 8 dagar efter återföringen... Men jag har ju fått testdag 3 veckor efter äggplock, alltså 21/6. Frågade hur det skulle påverka min korta cykel men läkaren sa att det är helt nollställt på grund av behandlingen, så jag hoppas verkligen den blir längre... Ja mest att jag inte får mens alls förstås!

• Najo
    Söderlund skrev 2019-06-06 20:31:33 följande:

Hur långa menscykler har ni normalt? Jag har 25 dagar så ganska kort, det skulle innebära 8 dagar efter återföringen... Men jag har ju fått testdag 3 veckor efter äggplock, alltså 21/6. Frågade hur det skulle påverka min korta cykel men läkaren sa att det är helt nollställt på grund av behandlingen, så jag hoppas verkligen den blir längre... Ja mest att jag inte får mens alls förstås!

Ca 30 dagar numera (27-32).Innan 2014 var den ca 40 dagar men då var jag utan mens 2009-2013 pga av att jag ammade. Att jag inte fick tillbaka mensen trots amning berodde nog på min pcos. Men det var ju intressant info att man inte riktigt kan följa normala luthealfasen pga ivf behandling, tack för info! Jag hoppas att min mens uteblir 9 månader minst!! :D
  • LLW
    cutepoison skrev 2019-06-06 20:07:29 följande:

Jag har testdag 19/6! Mensen är beräknad på söndag 9/6, men sist med lutinus kom mensen en vecka sent, och då är min mens också extremt punktlig vanligtvis. Fick upp hoppet så himla mycket under dom dagarna :( så denna gång har jag inga förväntningar om vi tar oss över BIM...
  • cutepoison
    LLW skrev 2019-06-06 20:42:14 följande:

Jag har testdag 19/6! Mensen är beräknad på söndag 9/6, men sist med lutinus kom mensen en vecka sent, och då är min mens också extremt punktlig vanligtvis. Fick upp hoppet så himla mycket under dom dagarna :( så denna gång har jag inga förväntningar om vi tar oss över BIM...

Ja okej, det förstår jag! Jag minns inte riktigt de här två veckorna efter vi satt in ett ägg 2015. Mest troligt tjuvtestade jag väl vid bim. Ska försöka att inte göra det nu för det är så viktigt för mig att bli gravid nu. Kommer bli extremt tungt om vi inte lyckats. Vi har inte råd att göra fler Ivf försök på riktigt länge.
  • LLW
    cutepoison skrev 2019-06-06 21:10:57 följande:

Ja okej, det förstår jag! Jag minns inte riktigt de här två veckorna efter vi satt in ett ägg 2015. Mest troligt tjuvtestade jag väl vid bim. Ska försöka att inte göra det nu för det är så viktigt för mig att bli gravid nu. Kommer bli extremt tungt om vi inte lyckats. Vi har inte råd att göra fler Ivf försök på riktigt länge.

Det är så himla tråkigt att ekonomin sätter stopp :( gör ni privatförsök nu?
Svar på tråden IVF maj 2019