• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Ölandstoka

Jag har en fråga.. Är det fler än vi som har gjort en privat ivf i väntan på landstinget?

Har ett mardrömsscenario i huvudet att vi berättar det för landstinget och de då säger att vi inte längre är berättigade gratis försök. Någon som vet? Står inget om det men jag blir så osäker. Eller ska man bara spela dum och inte säga något?

• LLW
    Ölandstoka skrev 2019-06-11 09:45:38 följande:

Nej, vad jobbigt! Har du tagit något test? Kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste kännas, så vansinnigt mycket respekt för styrkan det måste krävas. Det ska vara en bra klinik, hoppas att de hittar det som är rätt för er!

Jag är så oregelbunden i min cykel, bim varierar mellan 12-16 dagar efter äl, så mens senast lördag enligt en vanlig cykel. Får jag spottings testar jag nog på fredag, om jag inte får något vet jag inte om jag vågar testa redan på söndag.

Inte testat, och kommer nog inte göra det. Är så otroligt trött på att se negativa graviditetstest vid det här laget. Väntar in mensen istället. Känner så idag iallafall men imorgon kanske det är annorlunda!

Såg att du skrev om privat och sen landsting, en tjej i en annan grupp jag varit med i länge har gjort precis samma sak och det har inte varit något problem!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 14:14:18 följande:

Inte testat, och kommer nog inte göra det. Är så otroligt trött på att se negativa graviditetstest vid det här laget. Väntar in mensen istället. Känner så idag iallafall men imorgon kanske det är annorlunda!

Såg att du skrev om privat och sen landsting, en tjej i en annan grupp jag varit med i länge har gjort precis samma sak och det har inte varit något problem!

Jag förstår, tycker också att negativa test är mycket värre än att vänta in mensen. Hoppas att det känns rätt det du väljer.

Spontant känns det som att det inte vore några problem att ha ett privat ivf i bagaget men man vet liksom aldrig. Tack!
  • cutepoison
    Ölandstoka skrev 2019-06-11 14:04:07 följande:

Jag har en fråga.. Är det fler än vi som har gjort en privat ivf i väntan på landstinget?

Har ett mardrömsscenario i huvudet att vi berättar det för landstinget och de då säger att vi inte längre är berättigade gratis försök. Någon som vet? Står inget om det men jag blir så osäker. Eller ska man bara spela dum och inte säga något?

Beror kanske på vilket landsting men en vän till mig gjorde privat först för att de inte orkade vänta och sedan via landstinget. Har för mig att du får 3 gratis försök så länge du inte har något barn.
  • Ölandstoka
    cutepoison skrev 2019-06-11 14:34:56 följande:

Beror kanske på vilket landsting men en vän till mig gjorde privat först för att de inte orkade vänta och sedan via landstinget. Har för mig att du får 3 gratis försök så länge du inte har något barn.

Ja det låter ju rimligt tycker jag :)
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-06-11 14:25:39 följande:

Jag förstår, tycker också att negativa test är mycket värre än att vänta in mensen. Hoppas att det känns rätt det du väljer.

Spontant känns det som att det inte vore några problem att ha ett privat ivf i bagaget men man vet liksom aldrig. Tack!

Ja man är så jäkla ärrad av att se dom där :( sitta och stirra och försöka vinkla för att kanske kaaaanske finns det ett supersvagt litet pyttestreck där. Usch. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få plus.

När räknar ni med att kunna göra hos landstinget? Förstår att du blir orolig, man är ju så rädd att något ska gå fel i den här processen. Det FÅR liksom inte gå fel.
  • Najo

Jag når inte på topp. Mår konstant lite illa, bara känns olustigt i hela kroppen. Ska jobba henifrån i morgon och om det fortaätter så här så KANSKE jsg testar i morgon. Blä. Åt några tuggor middag och så försvann illamåendet direkt. Kom tillbaka efter några minuter. Jag har varit gravid 3 ggr och aldrig mått så här så tidigt. Så kroppen kanske lurar mig.

• Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 18:04:51 följande:

Ja man är så jäkla ärrad av att se dom där :( sitta och stirra och försöka vinkla för att kanske kaaaanske finns det ett supersvagt litet pyttestreck där. Usch. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få plus.

När räknar ni med att kunna göra hos landstinget? Förstår att du blir orolig, man är ju så rädd att något ska gå fel i den här processen. Det FÅR liksom inte gå fel.

Jag ringde och frågade och hon sa att de var fullbokade kommande period men att de har korta perioder. Hon sa tom att vi kanske får en tid redan innan sommarstängningen så det känns jättebra. Skulle vara så skönt att ha recepten så att vi kan köra igång redan i augusti kanske.
  • Marita B
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-10 07:18:40 följande:

Hej på er!

Hur går det för er?

Jag har testat positivt :) Är gravid för första gången i hela mitt liv jag! Känns så stort. Vet att det är väldigt tidigt, men så här långt har vi aldrig kommit. Nu börjar såklart en annan oro. Men ska försöka njuta idag av detta :)

Plussade redan igår RD 6, men väääääldigt svagt. Syns väldigt dåligt på bild.

Tog digitalt inatt vid kl 02 :)

Håller tummarna för er också!!

OJ!! Hurra!!

Jag har en 5 dagars blastocyst och är på ruvardag 7 imorgon. Kanske vågar jag testa på morgonurin.
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-06-11 19:31:32 följande:

Jag ringde och frågade och hon sa att de var fullbokade kommande period men att de har korta perioder. Hon sa tom att vi kanske får en tid redan innan sommarstängningen så det känns jättebra. Skulle vara så skönt att ha recepten så att vi kan köra igång redan i augusti kanske.

Wow! Det vore ju fantastiskt isåfall. Det är så mycket lättare att ta misslyckandena om man har en plan för hur man ska fortsätta.

Men du vet ju inte än om du faktiskt måste göra ett till! Hur känner du dig?
Svar på tråden IVF maj 2019