• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-10 17:39:31 följande:

Hej alla, min ordentliga maratonmensvärk avtog ju vid 16 igår efter 20h ihållande värk. Samtidigt avtog den ömhet jag hade i brösten. I morse när jag vaknade kändes allt nollställt/dött, inte ens vattnig flytning jag brukar ha på morgonen. Nu har jag fått tillbaka diffusa symptom vid lunch. Känns precis som svag träningsvärk i livmodern och tänker att det är en effekt av min 20h långa kramp/mensvärk. Lite diffust i brösten, lite diffust generellt. Typ superlite illamående. Blir helt galen av detta. I morse kändes utgången klar att det var kört. Nu har jag en gnutta hopp igen...

Ja det går verkligen upp och ner de här dagarna!

Jag har haft hemsk huvudvärk sedan efter lunch idag men jag skyller nog på jobbet ;) Molandet/ilandet i magen har fortsatt idag med men mina bröst har nästan slutat ömma helt även om de fortfarande är svullna, det känns som ett dåligt tecken. Har kissat sisådär 10-20 gånger idag :P Känns jobbigt att jag redan har börjat ganska efter spottings, det vore inte konstigt om de inte kommer förrän torsdag och med lutinus kan det ju bli ännu senare antar jag. Ska ge mig på lite terapi imorgon och gå på toa utan att titta efter, det kommer att bli en utmaning!
  • cutepoison

Har bestämt mig för att testa imorgon. Jag klarar inte av den här väntan längre och jag har ju ändå bim på onsdag. Min hjärna är inställd på negativt resultat så om jag inte skriver här imorgon var det nog mest troligt så och jag sörjer.

Vi har fått några negativa besked idag som gör mig ledsen så jag tänker att jag lika bra kan ta beskedet redan imorgon (vill testa med morgonurin) eller bli lite gladare om det trots allt skulle vara positivt. 

• Najo
    cutepoison skrev 2019-06-10 18:53:31 följande:

Har bestämt mig för att testa imorgon. Jag klarar inte av den här väntan längre och jag har ju ändå bim på onsdag. Min hjärna är inställd på negativt resultat så om jag inte skriver här imorgon var det nog mest troligt så och jag sörjer.

Vi har fått några negativa besked idag som gör mig ledsen så jag tänker att jag lika bra kan ta beskedet redan imorgon (vill testa med morgonurin) eller bli lite gladare om det trots allt skulle vara positivt. 

Jag håller mina tummar för att det går bra även denna ivf för dig. Och att du får balansera upp det negativa beskedet idag. Jag kommer att testa på testdagen 16 juni om inte mensen kommer innan eller något gör att jag ändrar mig (som att man intensiva mensvärk ala maraton kommer tillbaka)
  • LLW

Lycka till!! Hoppas verkligen att du får positivt imorgon!
  • Barnlängtan31år

Stort lycka till!!!
  • cutepoison

Godmorgon!

Det verkar som att jag kan få känna mig lite gladare! Hjärtat höll på att hoppa ur medan jag väntade på resultatet. Tänk att min son ska bli storebror!

• Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-11 05:58:22 följande:

Godmorgon!

Det verkar som att jag kan få känna mig lite gladare! Hjärtat höll på att hoppa ur medan jag väntade på resultatet. Tänk att min son ska bli storebror!

Åh, stort grattis!!
  • Najo

Drt börjar ju bra det här, 2 gravida! Hoppas detta är en turtråd:)

Svar på tråden IVF maj 2019