• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-06-10 12:25:50 följande:

Ååh stort STORT grattis!! Så himla roligt, hoppas det håller i sig nu och att vi andra får uppleva samma lycka! Underbart!

Tack snälla! JA, det får vi hoppas!!
  • Söderlund

Idag kom brevet! Vi hade 4 fina tredagarsembryon varav ett sattes in, ALLA 3 övriga klarade sig vidare och kunde frysas in dag 6! Helt otroligt!! Jag fattar att allt kan vända men är så otroligt glad över att vi kommit såhär långt i första omgången!!

• Najo
    Söderlund skrev 2019-06-10 16:45:57 följande:

Idag kom brevet! Vi hade 4 fina tredagarsembryon varav ett sattes in, ALLA 3 övriga klarade sig vidare och kunde frysas in dag 6! Helt otroligt!! Jag fattar att allt kan vända men är så otroligt glad över att vi kommit såhär långt i första omgången!!

Wow grattis! Hade samma men bara 1 kunde frysas in..men får tänka att ett är bättre än 0...
  • Söderlund
    Najo skrev 2019-06-10 17:04:50 följande:

Wow grattis! Hade samma men bara 1 kunde frysas in..men får tänka att ett är bättre än 0...

Så är det ju! Jag hoppades på minst 1.

Än en gång blir jag så förvirrad av den här oförklarliga barnlösheten. Om nu allt går bra och det tar sig osv kanske vi faktiskt har en förklaring ändå. De har en teori om att mina ägg inte hinner mogna tillräckligt till när min kropp tycker att jag ska ägglossa. Att jag släpper omogna ägg eller nåt, för ägglossning har jag men får för låga progesteronvärden efteråt.
  • Söderlund
    Najo skrev 2019-06-10 17:04:50 följande:

Så är det ju! Jag hoppades på minst 1.

Än en gång blir jag så förvirrad av den här oförklarliga barnlösheten. Om nu allt går bra och det tar sig osv kanske vi faktiskt har en förklaring ändå. De har en teori om att mina ägg inte hinner mogna tillräckligt till när min kropp tycker att jag ska ägglossa. Att jag släpper omogna ägg eller nåt, för ägglossning har jag men får för låga progesteronvärden efteråt.
  • Najo

Hej alla, min ordentliga maratonmensvärk avtog ju vid 16 igår efter 20h ihållande värk. Samtidigt avtog den ömhet jag hade i brösten. I morse när jag vaknade kändes allt nollställt/dött, inte ens vattnig flytning jag brukar ha på morgonen. Nu har jag fått tillbaka diffusa symptom vid lunch. Känns precis som svag träningsvärk i livmodern och tänker att det är en effekt av min 20h långa kramp/mensvärk. Lite diffust i brösten, lite diffust generellt. Typ superlite illamående. Blir helt galen av detta. I morse kändes utgången klar att det var kört. Nu har jag en gnutta hopp igen...

• Barnlängtan31år

Åh, vilket bra resultat!!
  • Ölandstoka

Jättebra resultat! Stort grattis :)

Jag trodde att vi skulle ha fått det brevet idag också men icke. Är lika bra, behöver göra en massa saker ikväll och ett negativt besked hade nog fått mig ur balans.
Svar på tråden IVF maj 2019