• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Najo
    mmichaela skrev 2019-06-12 09:41:40 följande:

Oj, vet inte vad som hände men min text blev vit, jag försöker igen: 

Hej!

Jag och min kille har precis påbörjat vår första IVF på Livio Kungsholmen i Stockholm, är det någon mer här inne som gör där eller i Stockholm?

Jag har läst nästan allt ni skrivit här i denna tråden och tycker det är så otroligt att ni delar med er och känner nu att jag själv också behöver dela för att bidra till andras fördel. Jag upplever att folk i allmänhet talar illa om familjeliv som forum men jag kan inte tänka mig något bättre än att få läsa om andras faktiska upplevelser. 

Vi är inne på vår åttonde behandlingsdag och var på ultraljud igår. 6 respektive 2 äggblåsor som såg fina ut, ska tillbaka på fredag för ultraljud och förmodligen äggplock på måndag. Ska bli så spännande men jag är nervös. Ni som gjort äggplock innan, gör det ont? Jag läste att man kan få lugnande innan, tog ni det?

Ölandstoka - Ska ni försöka igen? 

Välkommen! Man får lugnande och smärtstillande. Har knappt känt ngt alls (har gjort 3 ivfer). Vet dock att det är individuellt.
  • Ölandstoka

Tack så mycket för alla fina ord, det värmer! <3

Kommer att vara ledsen ett tag men hoppas att glöden kommer tillbaka snart. Vi kommer att hoppa på nästa behandling så snart vi får, har vi tur blir det redan i augusti.

• mmichaela
    Najo skrev 2019-06-12 09:48:05 följande:
    Välkommen! Man får lugnande och smärtstillande. Har knappt känt ngt alls (har gjort 3 ivfer). Vet dock att det är individuellt.
    Tack! Okej bra att veta, har du gått direkt till jobbet efteråt? 
  • Najo

Hej alla! Jag får äta upp det, trodde jag var gravid. Men det är jag inte, ett stort fett minus! Lycka till alla!

Kram

• mmichaela
    Ölandstoka skrev 2019-06-12 10:02:09 följande:

Tack så mycket för alla fina ord, det värmer! <3

Kommer att vara ledsen ett tag men hoppas att glöden kommer tillbaka snart. Vi kommer att hoppa på nästa behandling så snart vi får, har vi tur blir det redan i augusti.

Åh jag förstår det, så tråkigt verkligen men kanske skönt att få pausa lite fram till dess? Jag håller tummarna för dig!

Vårt sikte är bara inställt på att det skall lyckas direkt, orkar faktiskt inte tänka på att det skulle kunna gå på annat sätt. Min killes syster gjorde IVF på karolinska i höstas och de lyckades på andra försöket så jag hoppas på samma tur!
  • mmichaela
    Najo skrev 2019-06-12 10:21:51 följande:

Hej alla! Jag får äta upp det, trodde jag var gravid. Men det är jag inte, ett stort fett minus! Lycka till alla!

Kram

Åh vad synd! Men det kommer gå, ni är ett steg närmre nu!
  • LLW
    mmichaela skrev 2019-06-12 10:21:40 följande:

Tack! Okej bra att veta, har du gått direkt till jobbet efteråt? 

Hej och välkommen till tråden! Familjeliv är ju rätt rörigt och kanske inte så trevligt i många fall, men här i trådarna om ivf är alla så himla hjälpsamma och stöttande. Vet inte vad jag gjort utan den här kontakten med andra i samma sits de åren vi försökt.

Efter äggplock rekommenderar dom alltid att man tar det lugnt resten av dagen. En del har jätteont och blöder, men vissa andra känner ingenting. Men det är ju ett stort ingrepp man gör så har du möjlighet så ta ledigt den dagen!

Jag har gjort tre plock och varit sövd under alla. Jätteskönt och inga komplikationer av det! När räknar ni med att plocket blir?
  • Barnlängtan31år

Kram

Nej vad jobbigt! :( Beklagar verkligen!
  • Barnlängtan31år

Kram

Vilket gravtest tog du?

Jag har köpt hem massa test som var Gravidotetskollens egna stickor. Tog ett av dem igår och blev helt knäckt, visade jättesvagt plus, knappt synbart! Men åkte sen o köpte apotekets som visade tydligt plus. Vidriga test. Läste om att det har varit fler som fått falskt negativt av de stickorna.
  • Najo
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-12 11:00:20 följande:

Vilket gravtest tog du?

Jag har köpt hem massa test som var Gravidotetskollens egna stickor. Tog ett av dem igår och blev helt knäckt, visade jättesvagt plus, knappt synbart! Men åkte sen o köpte apotekets som visade tydligt plus. Vidriga test. Läste om att det har varit fler som fått falskt negativt av de stickorna.

Jag var mer än 70% säker att jag var gravid... piss också

Jag tog först RFSU som man skulle vänta 5 min på. Såg direkt att det var kört. Så jag tog det enda digitala clearblue jag hade och blev neg... nör jag sedan gi k tillbaka till rfsu tyckte jag mig se ett svagt streck. Men det går inte att fånga på kameran...
Svar på tråden IVF maj 2019