• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • lindamjonsson

La till mig själv på listan, därav kopieringen. Jag försöker verkligen att se detta som spännande och roligt, det ska det ju vara att planera barn. Samtidigt så är jag nervös inför vad nästa vecka kommer bära med sig, om de är mens eller ett plus. Ett plus vågar man nästan inte hoppas på. Och mens är det sista man vill ha. Hur gör ni andra för att skingra tankarna lite?

• yasmir

Tjejer.. har någon av er haft ägglossning trots inget utslag på äl test? Och blivit gravida?

Jag har digitalt test och den blinkande i flera dagar men sen i morse var det en rom rund ring. Blev alltså aldrig någon fast gubbe. Vad hände liksom. Men jag har fort äggviteliknande/vattniga flytningar ännu. Vad kan det bero på?? Har jag fortf en chans att bli gravid??

• FruA2019
    yasmir skrev 2019-08-09 13:47:50 följande:

jag hade utgått från det starkaste strecket jag fått. man ser ju klart utvecklingen, och dessa testar reagerar ju bara på LH och inte östrogen, så jag skulle se det som positivt. så nu skulle jag bara mysa på. om du tar ett till äl test typ imorn bitti eller i övermorgon så tror jag inte det kommer vara lika starkt. men som sagt allt beror ju på när i stegringen som du har tagit testen och det kan man ju nästan omöjligt veta.

Jag räknar ägglossningen idag. För nu har jag fått sådär asont i äggstockarna som jag har varje ägglossning, kan knappt gå upprätt under några timmar. Mensen kommer alltid 14 dagar efter jag får sån här värk med. :P

Nytt BIM blir 23/8 då :)
  • Annali85
    soltroll skrev 2019-08-09 15:50:56 följande:

Nja, så hård skulle jag kanske inte vara att kalla henne det. Men hon har aldrig väntat och längtat så hon förstår nog inte riktigt hur jobbigt det kan vara. Klart att hon är tacksam för sina barn, det är mest känslan av att Äntligen bli gravid jag menar.

De flesta tänker så om sina barn, men det verkar som att får man fler än typ 4 utan att behöva planera något så är det nog lätt att tänka att alla har det lika enkelt.

Ok, skönt att du känner så så det inte behöver bli en osämja mellan er:). Har ändå hört alldeles för många berättelser om kvinnor som kämpar för barn att jag tycker gott man kan känna lite ödmjukhet inför pluss, oavsett hur svårt eller enkelt man har (så länge barnet är önskat så klart annars är det en annan grej)
  • Längtande95
    Freya18 skrev 2019-08-09 14:07:01 följande:

Jag såg bilden du la upp på en annan sida och jag kan se svagt streck på den. Håller tummarna att det blir starkare om några dagar! :)

Åh tack så mycket! Håller tummarna här med även om de känns lite långsökt.
  • FruA2019

BIM augusti 2019

3/8 NeoMio0322
    4/8 Obalem
    5/8 Honungsvatten
    7/8 Längtande95, larssonc
    8/8 Phoworray, Anonym (E) 
    10/8 höstlöv123 
    11/8 Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91, Jonniie
    12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset, RbEken 
    13/8 Millemupp, Kattunge15 
    14/8 Zyprexa, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, FH24, Majja92
    15/8 Bettyboop95, VictoriaBerggren, (Fialotta8 kanske), JeSuisMoi, Tidiih
    17/8 Nicciz, jhms, SisterA, Trean, NyckelpiganJ
    18/8 lindamjonsson
    20/8 hundenhubbe, Annali85, Fialotta8 (troligtvis!), Bettan
    21/8 Noraaaaa 
    22/8 PelloBello, yasmir (kanske)
    23/8 FruA2019, viljaa, yasmir (kanske)
    24/8 HannaIsabell, yasmir (kanske), HannaIsabell
    25/8 sockan, pepsi20 
    26/8 Mathilda999, Mima93 
    27/8 Pyret13, Freya18 
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg
    31/8 Lady K

Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2

Flyttar mig till 23/8 istället. Glad

• pepsi20

Enligt Natural Cycels där man tempar så bekräftade dom idag att min ägglossning varit 2/8 men jag började ta ägglossningstest den 3dje som dom senast dagarna börjar visat hög fertilitet. Då min vanliga cykel är på 35-45 dagar så menar flo att min ägglossning ska vara den 14/8, vet inte vad jag ska lita på mest? Ska jag fortsätta ta ägglossningstest eller vad tycker ni? :/

• jhms

Jag är på ÄL+5. FF sätter ut ÄL till den 4/8 och NC till den 5/8. Förra månaden var första månaden efter p-pillerstopp, kände av ägglossning tydligt och hade molande smärta och ömma bröst flera dagar efteråt, mer än vad jag någonsin haft tidigare vad jag kan minnas. Men mensen kom redan på ÄL+10... Men denna månad har jag inte känt någonting alls, fått ägglossning bekräftad av både FF och NC men inte några symtom alls mer än lite molvärk i några minuter om dagen runt ägglossning. Vill så gärna att det ska ta sig direkt, kan inte ens föreställa mig hur det är försöka månad efter månad utan att få ett plus... Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, kanske att min kropp återställt sig efter p-pillerstopp och att det är därför första ägglossningen kändes av så mycket samt att mensen kom tidigt. Försöker tänka att det kanske är positivt att det inte känns någonting nu eftersom det är tvärtemot förra månaden och då kom ju mensen! Behövde bara ventilera lite, finns ju inte många man kan prata om sånt här med <3

• Anonym (Bettan)

Jag hade ÄL för någon dag sen bara men jag känner mig EXTREMT svullen i magen med mollande värk ... har aldrig känt så tidigare ... kan det bero bara på hormonerna eller kan det vara tecken på något annat ? Det är sjukt tidigt jag vet men jag har aldrig känt så här tidigare efter ÄL .

Någon annan som känner igen sig?

Svar på tråden BIM augusti 2019