• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    Längtande95 skrev 2019-08-09 13:23:38 följande:
    Jag hade ju bim 7/8 och ingen mens än men heller inget positivt test... Blir snart galen... Känns ganska hopplöst just nu. När jag var gravid med min son så plussade jag på bim-2 så känns som att jag borde ha fått ett positivt vid de här laget om jag va gravid.
    Jag såg bilden du la upp på en annan sida och jag kan se svagt streck på den. Håller tummarna att det blir starkare om några dagar! :)
  • FH24
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-09 12:12:47 följande:

Det var typ supernegativt haha. Hade de gått hade de nog blivit vitare än de var till och med asg. Kan kanske vara för tidigt men tror mest de inte tog sig denna gång. Inte haft den där gravidkänslan riktigt.

Åh typiskt! Men det finns ju fortfarande chans att det blir positivt, håller tummarna för det! :D

Här är jag så osäker på om det är ÄL + 8 imorgon, går jag efter första positiva ÄL-testet är det imorgon. Dock var det ju positivt igen i början på denna veckan så kan lika gärna vara ÄL + 8 nästa ons/tors. Så svårt när man vill ta ett test.
  • Obalem
    Freya18 skrev 2019-08-09 13:15:30 följande:

Uppdaterade listan med nya medlemmar och tog bort dom som har fått mens.

Hur går det för er som har passerat BIM? Vill inte ta bort dom som inte har svarat för ibland kan ju mensen skjuta upp sig med några dagar och vissa plussar efter BIM.

Välkomna och lycka till alla nya medlemmar! 

Jag såg på FLO att jag räknat lite fel så min BIM borde varit igår.. dock är de räknat efter att ja skulle haft ägglossning 1 vecka efter missfall och nu börjar ja fundera på om de kan ha varit hormoner kvar bara?!

Ingen mens och inga vidare symptom och inget positivt på stickan så ja vet inte vart ja står :(
  • Freya18
    BIM augusti 2019

3/8 NeoMio0322
    4/8 Obalem
    5/8 Honungsvatten
    7/8 Längtande95, larssonc
    8/8: Phoworray, Anonym (E) 
    10/8 höstlöv123 
    11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91, Jonniie
    12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset, RbEken 
    13/8 Millemupp, Kattunge15 
    14/8 Zyprexa, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, FH24, Majja92
    15/8 Bettyboop95, VictoriaBerggren, (Fialotta8 kanske), JeSuisMoi, Tidiih
    17/8 Nicciz, jhms, SisterA, Trean, NyckelpiganJ
    20/8 hundenhubbe, Annali85, Fialotta8 (troligtvis!), Bettan
    21/8 Noraaaaa 
    22/8 PelloBello, yasmir (kanske)
    23/8 viljaa, yasmir (kanske)
    24/8 HannaIsabell, yasmir (kanske), HannaIsabell
    25/8 sockan, pepsi20 
    26/8 FruA2019, Mathilda999, Mima93 
    27/8 Pyret13, Freya18 
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg
    31/8 Lady K

Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2
  • Freya18
    Sofiiakarin skrev 2019-08-09 08:28:44 följande:

Förstår inte.. Jag fick min mens nu? Utan förvarning? På dag 24!!!! Jag brukar få på dag 28???!!! Aldrig hänt? Någon som har ngn förklaring? :(

Hallonen80 skrev 2019-08-09 10:44:53 följande:

Idag kom mensen så nya tag nästa månad

Lycka till ni andra som är kvar!!

Myrkrypet skrev 2019-08-09 10:40:10 följande:
    Åh, du och jag följs åt! Fick med mens idag var beräknat till måndag. Grät en lång stund på toaletten men sen ringde jag faktiskt min VC och fick en tid redan om en vecka för provtagning. Har haft svajiga värden för sköldkörteln innan och det kan påverka menscykeln min är just nu mellan 21-32 dagar men äl infaller alltid dag 14 så vill iallafall kolla upp det. Jag känner så med dig!!!
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-09 13:39:34 följande:
    BIM idag och mens idag :/ Grävde ner mig i humöret men ska rycka upp mig nu. Var förväntat då jag är nästan säker på att ägglossningen uteblev denna cykel.

Lycka till ni andra som är kvar! :)
    Så tråkigt när mensen dyker upp.. Skrikandes Lycka till vid nästa ägglossning! Fortsätter hålla tummarna för er.
    Ladda om, njut av sommaren, kramas och ät gottigott i värmen. Solig Kram!

• Freya18
    Obalem skrev 2019-08-09 14:16:00 följande:
    Jag såg på FLO att jag räknat lite fel så min BIM borde varit igår.. dock är de räknat efter att ja skulle haft ägglossning 1 vecka efter missfall och nu börjar ja fundera på om de kan ha varit hormoner kvar bara?!

Ingen mens och inga vidare symptom och inget positivt på stickan så ja vet inte vart ja står :(
    Mensen kan vara lite klurig efter missfall. Ta en dag i taget, mensen dyker upp när hormonerna är i balans igen, men håller tummarna på att det blir plus för dig istället!
  • Michibell

Någon annan som ?droppat? på toan? Jag kände att det droppade och sen när jag kollade i toan såg jag rosa. Men ingenting på pappret. BIM om 6 dagar.. och ÄL+9. Någon som vet vad det kan vara eller varit med om liknande?

• Annali85
    soltroll skrev 2019-08-09 09:52:21 följande:

Tack för stärkande ord när det känns hopplöst<3

Pratade med en i min närhet en dag som har Många barn och hon kunde inte och tyckte det var så larvigt de som pratade om att när de blev gravida var det ett mirakel och såg det såå stort! Jag kände mig väldigt besviken eftersom att det är så jag (Vi alla som får vänta) känner om det skulle bli ett plus! Den dagen kommer jag vara lyckligast i världen och det barnet kommer vara så efterlängtat att den kommer bli totalt bortskämd! Sambon har barn sen tidigare och det tog 5 år med första så han ser på det lika som jag att ett barn är en gåva som är väldigt speciellt! <3

Tycker din bekant låter lite okänslig och empatilös,(eller så kanske hon är helt utchasad av sina barn). Jag har visserligen bara två barn men som båda blev till väldigt enkelt. Ser dom ändå som fantastiska mirakel och känner tacksamhet varje dag.
  • soltroll
    Annali85 skrev 2019-08-09 15:31:50 följande:

Tycker din bekant låter lite okänslig och empatilös,(eller så kanske hon är helt utchasad av sina barn). Jag har visserligen bara två barn men som båda blev till väldigt enkelt. Ser dom ändå som fantastiska mirakel och känner tacksamhet varje dag.

Nja, så hård skulle jag kanske inte vara att kalla henne det. Men hon har aldrig väntat och längtat så hon förstår nog inte riktigt hur jobbigt det kan vara. Klart att hon är tacksam för sina barn, det är mest känslan av att Äntligen bli gravid jag menar.

De flesta tänker så om sina barn, men det verkar som att får man fler än typ 4 utan att behöva planera något så är det nog lätt att tänka att alla har det lika enkelt.
  • lindamjonsson

BIM augusti 2019

3/8 NeoMio0322

4/8 Obalem

5/8 Honungsvatten

7/8 Längtande95, larssonc

8/8: Phoworray, Anonym (E)

10/8 höstlöv123

11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91, Jonniie

12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset, RbEken

13/8 Millemupp, Kattunge15

14/8 Zyprexa, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, FH24, Majja92