Anonym (Mini) skrev 2019-07-15 19:43:07 följande:
Mhm..fast jag är rätt säker på att du skulle bry dig riktigt mycket om det är av något plågsamt och långdraget du dör.
Finns många skäl till att leva hyfsat hälsosamt, diabetes etc. är inget kul sätt att leva heller. Skrumplever får man lättare än man tror t ex.
Varför tror du att jag lever så ohälsosamt att jag riskerar diabetes eller skrumplever?
Att inte välja bort utan välja fritt betyder inte att jag bara äter onyttigt. Jag lever snarare "balanserat" där jag äter både nyttigt och onyttigt eftersom jag vill må bra både i kroppen och själen. Utan att äta onyttigt godis ibland skulle jag inte leva ett fullgott liv
för mig.
Jag är inte rädd för att ta en extra chokladbit om jag är sugen på det, inte rädd för att äta en skinkmacka, jag älskar grönsaker och en god sallad också. Kan vräka i mig en pizza och en påse chips och en flaska coca cola ena dagen, för att äta något gott nyttigt dagen efter.
Jag kommer att vara död mycket längre tid än vad jag lever, så medan jag lever så tänker jag leva som jag vill. Måste jag välja mellan ett tråkigt liv och en "fin" död, eller ett roligt liv och en "plågsam och långdragen död" väljer jag alla gånger det roliga livet ändå!