• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-24 08:22:11 följande:

När jag gick privat fick jag ok på att sluta med lutinus. Det rinner ju ändå bara ut med mensen på en gång liksom. Men nu är det landstinget och hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta. Hon sa att både spottings och mens kan bero på både lutinus och graviditet men jag känner ju att det är helt kört. Jag förstår ju att de är stenhårda att man ska fortsätta men jag fick både spottings och mens då när jag brukar, testar jag dessutom neg ca 18 dagar efter äggplock så blir det inte så mycket tydligare än så. Känner psykiskt att jag vill kunna gå vidare när mensen är slut och det går inte så länge jag måste fortsätta med lutinus.

Gah! Förstår dig verkligen!! Låter som du har en bra plan. Stark är du! Kram
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-09-24 08:22:11 följande:

När jag gick privat fick jag ok på att sluta med lutinus. Det rinner ju ändå bara ut med mensen på en gång liksom. Men nu är det landstinget och hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta. Hon sa att både spottings och mens kan bero på både lutinus och graviditet men jag känner ju att det är helt kört. Jag förstår ju att de är stenhårda att man ska fortsätta men jag fick både spottings och mens då när jag brukar, testar jag dessutom neg ca 18 dagar efter äggplock så blir det inte så mycket tydligare än så. Känner psykiskt att jag vill kunna gå vidare när mensen är slut och det går inte så länge jag måste fortsätta med lutinus.

Känner verkligen igen det där med att bara vilja gå vidare. Hålla på med lutinus när man fått mens precis som vanligt är ju så jävla tråkigt. Jag slutade när mensen kom trots att testdatum var ett par dagar bort, hade ju testat negativt 5 gånger redan. Fick skäll av kliniken men gjorde det för mitt eget välmående. Kram till dig!
  • Ölandstoka
    Anni888 skrev 2019-09-24 09:20:07 följande:

Gah! Förstår dig verkligen!! Låter som du har en bra plan. Stark är du! Kram

LLW skrev 2019-09-24 09:50:42 följande:

Känner verkligen igen det där med att bara vilja gå vidare. Hålla på med lutinus när man fått mens precis som vanligt är ju så jävla tråkigt. Jag slutade när mensen kom trots att testdatum var ett par dagar bort, hade ju testat negativt 5 gånger redan. Fick skäll av kliniken men gjorde det för mitt eget välmående. Kram till dig!

Tack så mycket, så fantastiskt att kunna ventilera, deppa och peppa här! Kram <3
  • LLW

Nu ringde dom från Falun! På torsdag är det dags för mitt fjärde äggplock. Första gången utan narkos.. känner mig jättenervös men sköterskan som ringde garanterade att jag skulle få extra mycket lugnande och smärtstillande. Men är ändå nervös.. är så rädd att få så ont att jag inte kan slutföra plocket.

Dessutom ska jag få andra dosen intralipiddropp. Lär bli en heldag där uppe.

Sprayar som vanligt idag men tar ingen mer menopur ikväll utan det blir Ovitrelle 20:00!

• Ölandstoka
    LLW skrev 2019-09-24 10:52:57 följande:

Nu ringde dom från Falun! På torsdag är det dags för mitt fjärde äggplock. Första gången utan narkos.. känner mig jättenervös men sköterskan som ringde garanterade att jag skulle få extra mycket lugnande och smärtstillande. Men är ändå nervös.. är så rädd att få så ont att jag inte kan slutföra plocket.

Sprayar som vanligt idag men tar ingen mer menopur ikväll utan det blir Ovitrelle 20:00!

Det kommer att gå bra! :)

Hoppas så att det är den för behandlingen ni behövde, peppar peppar för många guldägg!
  • TashMash

allt går som det ska än så länge, 5+4 idag och hoppas det fortsätter så...
    Illamående och lågt blodtryck men samtidigt är man glad att man känner några symptom. vet någon om det är vanligt med uppstötningar och halsbränna?
    Väntar på ultraljudet, 13 dagar kvar tills dess...

• Jooosen

Shit spännande! Ska tänka på dig på torsdag! Jag ska försöka ha något att klämma på i handen när/om det gör ont. Gör det du med. Kanske räcker med sambons hand typ. Kan vara skönt på något sätt även fast det inte gör mindre ont direkt. Skönt att du får extra av allt :) det kommer gå kanon!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster

Jag ska ju göra en endometrial scratch på torsdag, vilket ska göras ca en vecka efter ägglossning, dvs ca en vecka innan den mensen som kommer innan man gör en återföring. Fick positivt ältest förra veckan, men insåg för ett par dagar sedan att jag inte fått ont i brösten som jag aaallllltid har efter ägglossning... Har hänt några gånger att ägglossningen inte blivit av så nu är jag orolig att jag kommer åka 1,5 h till sjukhuset på torsdag bara för att få åka hem igen utan scratch... Har tagit semester och allt.

Är också orolig för hur det blir om jag gör scratchen, och sen får ägglossning i nästa cykel på fel dag så att en återföring skulle hamna en söndag när kliniken är stängd... Måste fråga.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

Stooooort lycka till! Jag har aldrig haft narkos vid äggplock men den gången i Falun gick jättebra. Hade inte lugnande heller, bara smärtstillande. Hade inte ont alls men kände som mensvärk en gång och då sa jag till och fick genast mer smärtstillande! De är duktiga där så det kommer gå jättebra!

Nu vid mitt äggplock i Uppsala fick jag lugnande men det behövdes egentligen inte. Dock var de lite sega med smärtstillande tyckte jag så kände när han tryckte in nålen, och det gjorde ont. Men de känns mycket mer nonchalanta där än i Falun.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-24 17:21:25 följande:

Shit spännande! Ska tänka på dig på torsdag! Jag ska försöka ha något att klämma på i handen när/om det gör ont. Gör det du med. Kanske räcker med sambons hand typ. Kan vara skönt på något sätt även fast det inte gör mindre ont direkt. Skönt att du får extra av allt :) det kommer gå kanon!!

Tack :)))) har precis tagit ovitrellen, fy vad nervös man är att något ska gå fel med den, då är det kört liksom haha. Ska lätt klämma mannens hand! Han förtjänar att få utstå iallafall en liten uns smärta i allt det här ;)
Svar på tråden IVF hösten 2019