• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-24 19:42:29 följande:

Stooooort lycka till! Jag har aldrig haft narkos vid äggplock men den gången i Falun gick jättebra. Hade inte lugnande heller, bara smärtstillande. Hade inte ont alls men kände som mensvärk en gång och då sa jag till och fick genast mer smärtstillande! De är duktiga där så det kommer gå jättebra!

Nu vid mitt äggplock i Uppsala fick jag lugnande men det behövdes egentligen inte. Dock var de lite sega med smärtstillande tyckte jag så kände när han tryckte in nålen, och det gjorde ont. Men de känns mycket mer nonchalanta där än i Falun.

Tack vännen <3 åh vad skönt att höra! Behövde det, tack! Så länge de lyssnar och ger mer när man ber om det ska det väl gå bra. Sa till att jag vill ha smärtstillande ett tag innan så det verkligen hinner börja verka.

Hoppas det är så att du haft ägglossningen. Förstår att du blir orolig när det inte känns som vanligt, så håller tummarna för att det går som planerat!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-24 20:19:43 följande:

Tack :)))) har precis tagit ovitrellen, fy vad nervös man är att något ska gå fel med den, då är det kört liksom haha. Ska lätt klämma mannens hand! Han förtjänar att få utstå iallafall en liten uns smärta i allt det här ;)

Haha ja vet!! Typ att man ska råka spruta utanför eller något annat galet som inte direkt lär hända :p... igår hade jag bråttom med fyremadel så lyckades på något sjukt sätt dra ut hela plasthylsan som man egentligen ska trycka in. Fattar inte va ja tänkte. Som tur var hade ja sparat några från ivf 1, annars hade dom inte räckt...

På något sätt kanske det är bra o tänka att det kommer göra ont. Då är man beredd, samt att det kommer kännas skönt om det faktiskt inte alls gör så ont - vilket är helt möjligt!! Vilken tid ska ni vara på plats på torsdag?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-24 21:46:25 följande:

Haha ja vet!! Typ att man ska råka spruta utanför eller något annat galet som inte direkt lär hända :p... igår hade jag bråttom med fyremadel så lyckades på något sjukt sätt dra ut hela plasthylsan som man egentligen ska trycka in. Fattar inte va ja tänkte. Som tur var hade ja sparat några från ivf 1, annars hade dom inte räckt...

På något sätt kanske det är bra o tänka att det kommer göra ont. Då är man beredd, samt att det kommer kännas skönt om det faktiskt inte alls gör så ont - vilket är helt möjligt!! Vilken tid ska ni vara på plats på torsdag?

Haha men hjälp, tur du hade gamla kvar! Ibland slår det slint alltså, men får skylla på att vi är fullproppade med hormoner!

Ja, förberedd på det värsta o hoppas på det bästa får man försöka helt enkelt :) vi ska vara där klockan 8, så åker redan imorgon eftermiddag och tar in på hotell, annars hade vi behövt åka klockan 4 på natten..

När har du nästa ultraljud inbokat?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-24 22:35:24 följande:

Haha men hjälp, tur du hade gamla kvar! Ibland slår det slint alltså, men får skylla på att vi är fullproppade med hormoner!

Ja, förberedd på det värsta o hoppas på det bästa får man försöka helt enkelt :) vi ska vara där klockan 8, så åker redan imorgon eftermiddag och tar in på hotell, annars hade vi behövt åka klockan 4 på natten..

När har du nästa ultraljud inbokat?

Ja men verkligen.. skyller på det! Har legat o kollat ivf vloggar hela kvällen. Man lever verkligen i en annan värld känns det som. Galet. Ja juste, förstår att ni åker redan imorn! Mitt nästa är på fredag! Då är det med vår huvudläkare. Lite jobbigt med tanke på att vi tränar på samma gym. Han lär väl inte känna igen mig, men ändå sjukt stelt :/
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • vill2017
    Jooosen skrev 2019-09-24 22:47:51 följande:
    Ja men verkligen.. skyller på det! Har legat o kollat ivf vloggar hela kvällen. Man lever verkligen i en annan värld känns det som. Galet. Ja juste, förstår att ni åker redan imorn! Mitt nästa är på fredag! Då är det med vår huvudläkare. Lite jobbigt med tanke på att vi tränar på samma gym. Han lär väl inte känna igen mig, men ändå sjukt stelt :/
    Läser fortfarande för att se hur det går för er! Sjukt pepp inför ert nästa försök nu! Håller tummarna för att ni ska få en fin äggplocksdag :) Jag är ju så knäpp att jag alltid tyckte den dagen var mysig med full av förväntan och ompyssling.

Nej men den doktorn är ju så himla mysig! Han kommer vara proffsig och inte säga något även om han känner igen dig från gymmet :) Men framförallt känner han ju igen dig från Sophiahemmet förhoppningsvis. Tyckte alltid bäst om att gå till honom. 

• Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-24 19:40:11 följande:

Jag ska ju göra en endometrial scratch på torsdag, vilket ska göras ca en vecka efter ägglossning, dvs ca en vecka innan den mensen som kommer innan man gör en återföring. Fick positivt ältest förra veckan, men insåg för ett par dagar sedan att jag inte fått ont i brösten som jag aaallllltid har efter ägglossning... Har hänt några gånger att ägglossningen inte blivit av så nu är jag orolig att jag kommer åka 1,5 h till sjukhuset på torsdag bara för att få åka hem igen utan scratch... Har tagit semester och allt.

Är också orolig för hur det blir om jag gör scratchen, och sen får ägglossning i nästa cykel på fel dag så att en återföring skulle hamna en söndag när kliniken är stängd... Måste fråga.

Hej! Tror inte det gör något om du inte känner att du haft riktig äl, du har ju ändå fått positivt på test så det borde ju skett! Iallfall känns det ju som rätt tid i cykeln! Hoppas det går bra! Hur bestämde du dig för scratchen? Jag velar, det betyder ju en paus på en månad och tiden är ju värsta fienden, men såklart hjälper det så väntar jag ju självklart en månad... men hur ska man veta det? Dela gärna med dig om dina tankar och sen vill jag gärna höra hur det kändes efter torsdag!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-09-24 10:52:57 följande:

Nu ringde dom från Falun! På torsdag är det dags för mitt fjärde äggplock. Första gången utan narkos.. känner mig jättenervös men sköterskan som ringde garanterade att jag skulle få extra mycket lugnande och smärtstillande. Men är ändå nervös.. är så rädd att få så ont att jag inte kan slutföra plocket.

Dessutom ska jag få andra dosen intralipiddropp. Lär bli en heldag där uppe.

Sprayar som vanligt idag men tar ingen mer menopur ikväll utan det blir Ovitrelle 20:00!

Det kommer gå bra! Lugnande är fantastiskt! Man blir avtrubbad! Tipsar även om appen head space som är en enkel meditationsapp! Hjälpte mig att kunna fokusera och hitta andningen, vilket är ju typ det viktigaste! Att inte ligga och spänna sig, lättare sagt än gjort men återgår man hela tiden till andningen och påminns om den så är det iallfall ett stöd! Lyxka till imorgon nu!
  • pixie78
    Fifen skrev 2019-09-21 09:25:01 följande:
    Jo, min sambo är också jättebeskyddande! Jag har sedan innan ännu restriktivare kostregler pga min transplantation än vad man har som gravid, så den delen är det ingen skillnad för mig. Men han vill typ inte att jag bär någonting :) Tom med. In jobbväska med dator och matlåda vill han bära ut till bilen :)

Vi första försöket hade vi testdag 9/9-19 tänkte också att det var ett tecken, men vi hann inte dit. Jag kommer veta den 29 om det blivit något eller inte. Har alltid haft 14 dagar mellan ÄL och mens den 15 dagen kommer den.

Håller tummarna för att ni ser ett plus redan på RD6. Tror kanske att jag ska tjuvtesta då också denna gång. Sambon vill inte det, men jag vill ha någon form av indikation. Inte min grej att vänta... Men samtidigt är det ju det där att så länge jag inte vet, så är jag "gravid" ;)
    Hej Fifen.. Hur går det för dig? Jag hade tänkt låta bli att gå in här och bara inte tänka så mkt på allting kring detta men alltså HUR gör man det? Det känns som att varje sekund registrerar min kropp symptom och brist på symptom. Är utmattad mentalt. I början var det mysigt för jag kände så mkt... det stacks, sved och pirrade och brösten kändes liiite ömma. Var så jäkla pepp och positiv. Sen i förrgår - poff....ingenting.. alltså verkligen ingenting alls. Tjuvtestade idag eftersom sambon åkte iväg på jobbresa och missar vår riktiga testdag den 30:e. Men det var såklart helt blankt. Vet att det är tidigt men det bidrar ju till den hopplösa känslan. Ska ni/har ni tjuvtestat eller ska du vänta till den 29:e/4:e?  
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-09-25 10:09:32 följande:

Hej! Tror inte det gör något om du inte känner att du haft riktig äl, du har ju ändå fått positivt på test så det borde ju skett! Iallfall känns det ju som rätt tid i cykeln! Hoppas det går bra! Hur bestämde du dig för scratchen? Jag velar, det betyder ju en paus på en månad och tiden är ju värsta fienden, men såklart hjälper det så väntar jag ju självklart en månad... men hur ska man veta det? Dela gärna med dig om dina tankar och sen vill jag gärna höra hur det kändes efter torsdag!

Hoppas det! Har fått positivt ältest en gång förut utan ägglossning dock, men då var det inte clearbluetest med smiley utan någon sticka. Men försöker tänka att om det inte blir av så blir det inte. Allt sker förr eller senare.

Jag visste direkt att jag ville göra scratch för att testa allt som fanns tillgängligt för stunden. Blir ingen paus för mig bara för det för jag var ändå tvungen att vänta en cykel efter den färska återföringen. Hade jag varit tvungen att vänta pga scratch vet jag faktiskt inte hur jag hade tänkt... Återkommer efter imorgon med hur det gått :) Känns som 100 år kvar till en återföring men skönt att göra nåt så länge iaf.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ladythewinter

Hej alla kämpande..

Vi är på g igen och började spruta förra onsdagen. Det känns att de ökat dosen gonal f för mig denna gången. Mår endel illa och det känns som mild mensvärk. Imorgon på sprutdag 9 ska vi göra första ul. Förra gången så fick vi göra äggplocket på dag 11. Hur funkar det om det blir samma denna gång då dag 11 är en lördag. Jag går på rmc linköping.

Svar på tråden IVF hösten 2019