• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-21 15:21:08 följande:

Jag känner verkligen ingenting. Alltså löjligt lite! Förut och vid min första ivf brukar jag vara öm i brösten efter äl/äggplock men jag har inte känt något alls i brösten sedan i maj. Trots en ivf och flera äl! Tar ju lutinus men märker inte av det alls, ska nog fråga om det när jag ringer in mens, känns konstigt, som att det inte fungerar.

Jag är i och för sig så säker på att det inte kommer att fungera så jag känner inte efter så mycket.

För din del låter det lite spännande iaf, kanske är något på gång :)

När jag blev gravid första ggn kände jag inte ett smack förrän efter testdag. Med min andra kände jag mer innan jag plussade. Så symptomletande är helt idiotiskt att lägga ner energi på.. jag har dessutom denna gång haft väldigt ömma bröst från innan ovitrellen då jag reagerade starkare och snabbare på hormonerna denna gång. Brösten har varit ungefär lika ömma sedan förra lördagen. Så utgångsläget innan ruvningarna skiljer sig åt..
  • pixie78
    Najo skrev 2019-11-19 21:30:43 följande:

Då var vi nästan där samtidigt. Du fick en blasto insatt i fredags? Jag i lördags. Hoppas du har tur denna gång så du slipper byta klinik. Jsg håller med, blir tårögd när jag tänker att det är tack vare cvl som mina 2 barn finns.

Ja precis, vår sista blasto. Hur mår du? Några känningar? Jag känner 0 och har även 0 förhoppningar. Känns ändå ok eftersom vi har en plan. Jag håller alla tummar och tår för dig!!! Heja, heja!!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-21 15:29:28 följande:

När jag blev gravid första ggn kände jag inte ett smack förrän efter testdag. Med min andra kände jag mer innan jag plussade. Så symptomletande är helt idiotiskt att lägga ner energi på.. jag har dessutom denna gång haft väldigt ömma bröst från innan ovitrellen då jag reagerade starkare och snabbare på hormonerna denna gång. Brösten har varit ungefär lika ömma sedan förra lördagen. Så utgångsläget innan ruvningarna skiljer sig åt..

Jo med tanke på hur lite jag reagerar på hormoner så gissar jag att j jag inte skulle få du mycket symtom.

Hur brukar det ser ut för dig, vilken dag har mensen kommit för dig när ivf/fet inte har gått vägen?

Det börjar närma sig för min del, kommer att vara en nervös helg! Har mycket planerat vilket känns skönt, men även jättejobbigt om mensen skulle dyka upp.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-21 15:51:15 följande:

Jo med tanke på hur lite jag reagerar på hormoner så gissar jag att j jag inte skulle få du mycket symtom.

Hur brukar det ser ut för dig, vilken dag har mensen kommit för dig när ivf/fet inte har gått vägen?

Det börjar närma sig för min del, kommer att vara en nervös helg! Har mycket planerat vilket känns skönt, men även jättejobbigt om mensen skulle dyka upp.

De ggr jag inte varit gravid har jag fått mens 17 resp 15 dagar efter äggplock
  • Olidligaväntan

Hej! Hoppar in här om det är okej.

Har precis påbörjat min 5:e ivfbehandling, första syskonförsöket. Fick en dotter i Januari. Just nu känner jag mig orolig och ångestfylld inför nästa veckas kontroll av blåsor. Jag har haft dåliga värden på äggreserven och varit svår stimulerad , tidigare. Vid senaste läkarbesöket inför detta försök, så hade mitt värde stigit, trots att det vanligen sjunker med åldern. Och jag hade fler blåsor än någonsin. Så både jag och läkaren blev väldigt förvånad, fundersam och positiv. Så jag har känt lite, wow. Tills mensen plötsligt dyker upp en vecka tidigare(1 vecka efter ägglossning) och med knappt nån blödning. Får ändå klartecken från kliniken att börja spruta.

Den är typ jämt regelbunden, men inte just precis nu då. Jag har därför en olustig känsla inför nästa vecka. Jag antar att oregelbunden mens inte har nån betydelse.. Inställd på att jag kanske får spruta längre än tidigare, vad vet jag. Mycket tankar nu iaf. Sorry för långt inlägg.

• Soffan83
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-21 05:53:32 följande:

Negativt gravtest idag. Ursch. Kommer aldrig mer bli glad åt ett positivt gravtest.

Va tråkigt... tungt.
  • Soffan83
    Soffan83 skrev 2019-11-21 22:32:38 följande:

Va tråkigt... tungt.

Hej o välkommen! Är oxå ny i tråden. Har första ul på mån o andra på tors. När har du dina?
  • fannylinnea

Hej alla!

I morgon, fredag, ska jag börja med sprutorna. Första ivf-försöket för mig och min man. Jag är så vansinnigt nervös. Har varit hoppfull ända fram till ikväll, men nu har jag se senaste timmarna bara känt ett obehag i kroppen. Men det kanske är mensen som spökar för mig :)

Vet att man kanske inte kan påverka nåt. Kliniken säger ?lev som vanligt?. Men finns det något speciellt ni gör i hopp om att förbättra chanserna? :)

• Najo
    pixie78 skrev 2019-11-21 15:40:54 följande:

Ja precis, vår sista blasto. Hur mår du? Några känningar? Jag känner 0 och har även 0 förhoppningar. Känns ändå ok eftersom vi har en plan. Jag håller alla tummar och tår för dig!!! Heja, heja!!

Jag hade känningar i förrgår dvs 9 dagar e befruktning. Ökade flytningar och känningar på sidorna. I går och i dag mindre flytningar och ömheten i brösten avtagit (blev öm redan innan ovitrellen togs). De ggr jag inte varit gravid har jag haft tydlig mensvärk dag 11. Det är då jag brukar få mens om jag tagit ovitrelle men ET har uteblivit. Om det berott på det eller annat vet jag inte. Idag (dag 11 efter befruktning) känner jag typ inget.
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-22 09:10:16 följande:

Jag hade känningar i förrgår dvs 9 dagar e befruktning. Ökade flytningar och känningar på sidorna. I går och i dag mindre flytningar och ömheten i brösten avtagit (blev öm redan innan ovitrellen togs). De ggr jag inte varit gravid har jag haft tydlig mensvärk dag 11. Det är då jag brukar få mens om jag tagit ovitrelle men ET har uteblivit. Om det berott på det eller annat vet jag inte. Idag (dag 11 efter befruktning) känner jag typ inget.

Känner heller ingenting. Lite lite mensvärk som kommer och går. Det hade jag kring denna ruvdag tidigare ivf också så jag försöker stålsätta mig för mens nu.

Går och klämmer på mina bröst stup i kvarten för att se om det börjat ömma men nej. Ser nog ganska dumt ut :P
Svar på tråden IVF hösten 2019