• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-11-19 15:40:12 följande:

Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hus Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om hur brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?

Vet inget om hysteroskopi, hoppas bara att du slipper! Alla tummar och tår hållna för nästa insättning! :)
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-20 09:15:34 följande:

Just varit hos kliniken. Återföring nästa onsdag med en av våra frysta. Äggblåsa på 23 mm imorse. Ska ta en ovitrelle ikväll, en på söndag och en samma dag som återföring. Ingen lutinus. Är detta en stimulerad eller ostimulerad fet? Visst är det stimulerad? Hoppas på tredje gången gillt nu!!! Kom igen kropphelvete haha..

Jag gissar friskt nu men jag tror att har ägget fått växa själv så är det ostimulerad. Jag fick lutinus som hjälp på traven och gynekologen kallade det halvstimulerad.

Haha känner igen tankegången, kom igen nu då jävla kropp!
  • Najo
    Jooosen skrev 2019-11-20 09:15:34 följande:

Just varit hos kliniken. Återföring nästa onsdag med en av våra frysta. Äggblåsa på 23 mm imorse. Ska ta en ovitrelle ikväll, en på söndag och en samma dag som återföring. Ingen lutinus. Är detta en stimulerad eller ostimulerad fet? Visst är det stimulerad? Hoppas på tredje gången gillt nu!!! Kom igen kropphelvete haha..

Nyfiken fråga varför tar du ovitrelle 3 dagar..?? Jag har gjort en FET ostimlererad cykel och då tog jag en ovitrelle då man inte kan lita säkert på att min kropp verkligen ägglossar.
  • Jagvetdåinte
    Hedblomster skrev 2019-11-20 09:20:25 följande:

Hoppas att det inte är någon fara men har ju varit med om att få vara gravid i ett par dagar själv så har svårt att vara positiv, men jag HOPPAS ändå för din skull!

Ja ursch det är så hemskt. Var så lycklig igår. Så himla glad och nu är man bara helt tom. Vi får kämpa vidare. Skriver imorgon om testet och samtalet med kliniken!
  • Jagvetdåinte
    Ölandstoka skrev 2019-11-20 09:19:53 följande:

Jag har försökt leta efter hur lutinus fungerar, har liksom en känsla att det inte biter på mig.. Men det låter rimligt som Najo säger att om mensen kommer så tar den hormonvågen att ta över.

Men med det sagt så kan tempdippen också bero på dålig sömn eller liknande, hoppas att den går upp igen imorgon!

Ja så kan det uu vara! Hoppas tempdippen beror på det men kommer blod titt som tätt nu så börjar ge upp hoppet. Sov iof dåligt, har vaknat vid 3-snåret varje natt sedan helgen. Så hoppas det är det, men tror inte det. Uppdaterar imorgon ang test och samtal med kliniken.
  • Ölandstoka
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 09:47:35 följande:

Ja så kan det uu vara! Hoppas tempdippen beror på det men kommer blod titt som tätt nu så börjar ge upp hoppet. Sov iof dåligt, har vaknat vid 3-snåret varje natt sedan helgen. Så hoppas det är det, men tror inte det. Uppdaterar imorgon ang test och samtal med kliniken.

Hoppas att du kan återkomma med bra nyheter :)
  • nypan78
    Najo skrev 2019-11-19 21:18:35 följande:
    Mina 2 barn på resp första ivf försöket som föddes 2009 resp 2015, med dåvarande partners. Nu ivf med spermiedonation, jag är 44 men fick ett 3 paket. Oddsen riktigt dåliga. Enligt Olga är max 1 av 8 blastocyster hos 44 åringar ok (ej kromosomfel). Precis gjort andra försöket. Ruvar på en blasto nu. Tuff process, mina 2 första barn blev en ivf-räkmacka. Men den mackan gäller inte nu..
    Jag förstår, åldern hos kvinnan har stor betydelse. Vi kan tänka oss gå över till äggdonation om vi inte lyckas med 3 avtalet nurå. EFtersom vår senaste grav var naturlig har jag lite hopp, dock hade bebisen kromosomavvikelser...
    Åker vi utomlands för behandling kanske det blir PGS
  • Najo
    nypan78 skrev 2019-11-20 10:46:43 följande:

Jag förstår, åldern hos kvinnan har stor betydelse. Vi kan tänka oss gå över till äggdonation om vi inte lyckas med 3 avtalet nurå. EFtersom vår senaste grav var naturlig har jag lite hopp, dock hade bebisen kromosomavvikelser...

Åker vi utomlands för behandling kanske det blir PGS

Har du/ni barn sedan tidigare? Du är fortfarande "rel" ung i sammanhanget. Jag var nästan 40 fyllda sist jag blev gravid på första ivf försöket som gav mig en helt frisk son
  • Esmes

Hänger gärna på här! Är i gång med vår första ivf. Har många år av barnlöshet bakom mig sedan tidigare förhållande men har aldrig gjort ivf tidigare. Vi har gjort icsi redan nu pga dåligt spermieprov. Vi fick ut 7 ägg men bara 2 blev befruktade. Om dessa klarar sig blir det återföring på dag 3 i stället för 5 som var planerat.

Jag förstår att det är ganska dåliga odds när bara 2 blivit befruktade och väntar nu med fasa att de ska ringa och meddela att de inte heller klarat sig.

Hur har det varit för er andra med lite sämre resultat? Har ni fått någon förklaring till varför äggen inte befruktats? Om det verkade bero på ägg eller spermier.

• Najo
    Esmes skrev 2019-11-20 13:04:40 följande:

Hänger gärna på här! Är i gång med vår första ivf. Har många år av barnlöshet bakom mig sedan tidigare förhållande men har aldrig gjort ivf tidigare. Vi har gjort icsi redan nu pga dåligt spermieprov. Vi fick ut 7 ägg men bara 2 blev befruktade. Om dessa klarar sig blir det återföring på dag 3 i stället för 5 som var planerat.

Jag förstår att det är ganska dåliga odds när bara 2 blivit befruktade och väntar nu med fasa att de ska ringa och meddela att de inte heller klarat sig.

Hur har det varit för er andra med lite sämre resultat? Har ni fått någon förklaring till varför äggen inte befruktats? Om det verkade bero på ägg eller spermier.

Mitt första ivf försök 2008: 7 ägg 2 befruktade ett levde dag 2 - blev min dotter

Mitt andra ivf försök 2014: 7 ägg 4 befruktade, tre levde dag 2 - blev min son, plus 2 rill frysen varav ett blev MA
Svar på tråden IVF hösten 2019