• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • pixie78
    Hedblomster skrev 2019-11-23 19:03:46 följande:

Återföring nr 7 gjord. Embryot såg lite konstigt ut men de sa att den håller på och pumpar?! Frågade vad det betyder och de sa att den måste expandera efter att ha varit fryst, men alla andra vi har återfört har redan expanderat så känns som att den här dör väl på en gång därinne... Frågade inte så mycket för sen började jag gråta och ja. Återföringar är helt enkelt inte glädjefyllda längre.

Exakt så sa de till oss också förra fredagen när vi gjorde vår femte och sista insättning. Att den höll på att pumpa upp sig och expandera. Tyckte det lät konstigt men de lät inte negativa så släppte det. Men jag hade och har ju heller inga som helst förhoppningar på att det ska funka. Tog ett testa tidigt-test idag som var helt negativt och bekräftade den känslan. Hade helt sjuk PMS igår så mensen kommer nog om några dagar som väntat. 
  • Hedblomster
    pixie78 skrev 2019-11-23 22:07:58 följande:

Exakt så sa de till oss också förra fredagen när vi gjorde vår femte och sista insättning. Att den höll på att pumpa upp sig och expandera. Tyckte det lät konstigt men de lät inte negativa så släppte det. Men jag hade och har ju heller inga som helst förhoppningar på att det ska funka. Tog ett testa tidigt-test idag som var helt negativt och bekräftade den känslan. Hade helt sjuk PMS igår så mensen kommer nog om några dagar som väntat. 

Intressant! Har aldrig varit med om det tidigare. Men eftersom de knappt nämnde det så får man väl anta att det är ok. Skulle bara vara skönt att få en hatching nån gång... Inte för att det är någon garanti men.

Nej jag har heller inget hopp såhär sjunde gången. Vet att jag kan få plus för det har jag iaf fått två av återföringarna men sedan kommer hugget i magen och blodet efter några dagar... Men om detta inte funkar kanske jag ska få göra hysteroskopi iaf, beroende på vad min hemortsläkare säger.

Beklagar ditt negativa test <3
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-23 22:07:58 följande:

Beklagar också ditt neg test. När man fryser in är de väl inte exakt lika utveckladr. Vissa är mer expanderade innan frysning och andra inte. Skulle säga att det inte kan vara ngt som helst neg att den pumpar för att expandera efter tining. Antingen fortsätter de att utvceklas eller så degenererar de vid tining.
  • Esmes

Ni andra som nyss gjort återföring, hur mår ni nu? Jag mår lite illa och känner mig som vid pms ungefär. Lutinus förmodar jag. Eller nervositet.

• pixie78
    Hedblomster skrev 2019-11-23 23:23:24 följande:
    Intressant! Har aldrig varit med om det tidigare. Men eftersom de knappt nämnde det så får man väl anta att det är ok. Skulle bara vara skönt att få en hatching nån gång... Inte för att det är någon garanti men.

Nej jag har heller inget hopp såhär sjunde gången. Vet att jag kan få plus för det har jag iaf fått två av återföringarna men sedan kommer hugget i magen och blodet efter några dagar... Men om detta inte funkar kanske jag ska få göra hysteroskopi iaf, beroende på vad min hemortsläkare säger.

Beklagar ditt negativa test <3
    Ja samma här..plussat två gånger men missfall. Har du fått göra en missfallsutredning och testat det genetiska? Vi har ju genetisk faktor så vet ju att det är ett lotteri med väldigt få vinster för vår del, Vi åker därför utomlands nu för fortsatt behandling med embryodiagnostik. Vad innebär en hysteroskopi? Är det nåt du kan gå och göra privat om din läkare inte vill ge dig en remiss?
  • Hedblomster
    pixie78 skrev 2019-11-24 10:48:28 följande:

Ja samma här..plussat två gånger men missfall. Har du fått göra en missfallsutredning och testat det genetiska? Vi har ju genetisk faktor så vet ju att det är ett lotteri med väldigt få vinster för vår del, Vi åker därför utomlands nu för fortsatt behandling med embryodiagnostik. Vad innebär en hysteroskopi? Är det nåt du kan gå och göra privat om din läkare inte vill ge dig en remiss?

Nej ingen utredning. Har förlorat graviditeterna innan testdag så det räknas inte som missfall... Men skulle vara intressant att göra. Lycka till utomlands! Är ju jättebra om man vet att embryona är friska innan transfer!

En hysteroskopi är när man går in med en kamera i livmodern för att se så allt ser okej ut och mindre typ polyper eller myom kan ofta tas bort. Läkaren vill dock titta efter kronisk endometrit och det är det väl antibiotika för tror jag. Kan göra det privat också men det kostar ungefär 5000!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Esmes skrev 2019-11-24 10:05:31 följande:

Ni andra som nyss gjort återföring, hur mår ni nu? Jag mår lite illa och känner mig som vid pms ungefär. Lutinus förmodar jag. Eller nervositet.

Jag är på rd9 med blastocyst och känner ingenting alls. Borde få mens snart men känner inte av pms heller så det kanske är ett bra tecken.. Tror att lutinus gör kroppen svårtydd, är svårt att lita på symtom.

Vilken ruvardag är du på?
  • Esmes
    Ölandstoka skrev 2019-11-25 09:02:15 följande:

Jag är på rd9 med blastocyst och känner ingenting alls. Borde få mens snart men känner inte av pms heller så det kanske är ett bra tecken.. Tror att lutinus gör kroppen svårtydd, är svårt att lita på symtom.

Vilken ruvardag är du på?

Du har säkert rätt i att lutinus gör kroppen svårtydd. Jag gjorde min första återföring i fredags, ett 3-dagars. Så för mig är det ju definitivt lutinus som gör ?symptomen? än så länge. Du har snart testdag?
  • Annanathalia

Hej på er!

Nu hoppar jag gärna in här, gjorde ägguttag idag efter att ha gjort långa protokollet. 3 försöker, fått ett missfall i v. 7 första gången, ingenting alls andra gången så nu får vi se. Är rätt känslokall efter alla svängar de senaste åren men försöker hålla mig vid gott mod.

Vi fick ut 15 ägg men endast 7 såg ok ut som de går vidare med, känns ju rätt kasst. Nu råder den här hemska väntan där man går och tänker ring inte, ring inte i några dagar. Har inte fått något till frysen de tidigare gångerna så jag hoppas såklart på det denna gången.

// Anna

• Annanathalia

Hej på er!

Nu hoppar jag gärna in här, gjorde ägguttag idag efter att ha gjort långa protokollet. 3 försök, fått ett missfall i v. 7 första gången, ingenting alls andra gången så nu får vi se. Är rätt känslokall efter alla svängar de senaste åren men försöker hålla mig vid gott mod.

Vi fick ut 15 ägg men endast 7 såg ok ut som de går vidare med, känns ju rätt kasst. Nu råder den här hemska väntan där man går och tänker ring inte, ring inte i några dagar. Har inte fått något till frysen de tidigare gångerna så jag hoppas såklart på det denna gången.

// Anna

Svar på tråden IVF hösten 2019