• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-19 20:54:22 följande:

Pendlar också till CVL i Uppsala och älskar dom. Så fina människor som tagit hand om oss så väl. Så värt pendlingen. Men pga genetisk faktor + ålder blir det nu Finland för oss där vi kan göra embryodiagnostik. Svårt att föreställa mig att det kommer vara lika mysigt där.

Då var vi nästan där samtidigt. Du fick en blasto insatt i fredags? Jag i lördags. Hoppas du har tur denna gång så du slipper byta klinik. Jsg håller med, blir tårögd när jag tänker att det är tack vare cvl som mina 2 barn finns.
  • galadriel80
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-19 06:25:14 följande:

Jag kan inte fatta detta. Jag är gravid! Mensen kom aldrig igång. Tog ett billigt gravtest som visade ett nästan osynligt streck. Tog då ett digitalt istället. Där stod gravid 1-2 veckor. Borde iof stå 3+ va? Men jag är kanske låghormonare. Hur som helst, jag är gravid! Hoppas nu att det håller i sig! Kan inte fatta detta!! Styrkekramar till er alla! Snart sitter vi alla där med ett litet bylte i famnen <3 Hoppas pyret vill stanna kvar!!

Åååå!!! Stort grattis! Håller tummarna att allt går bra för dig nu!
  • Jagvetdåinte

Det var den lilla stunden man fick vara glad. Lite färskt blod igår. Tog tempen imorse som.alltid, den hade sjunkit under coverline. Å lite färskt blod i toan. Molvärk igår oxå. Så nu är jag sannolikt inte gravid längre :/

• Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 06:28:39 följande:

Det var den lilla stunden man fick vara glad. Lite färskt blod igår. Tog tempen imorse som.alltid, den hade sjunkit under coverline. Å lite färskt blod i toan. Molvärk igår oxå. Så nu är jag sannolikt inte gravid längre :/

Har du tagit gravtest på morgonen? Blod och molvärk behöver inte betyda ngt..
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-20 06:42:55 följande:

Har du tagit gravtest på morgonen? Blod och molvärk behöver inte betyda ngt..

Nej men tempen talar sitt tydliga språk. Gick under coverline som den alltid gör när mensen kommer. Använder natural cycles ska ta digitalt test imorgon på testdagen. Bryter ihop.
  • Jagvetdåinte

Men jag tycker det är konstigt. Ska inte lutinus öka progestoronnivån och därmed öka tempen. Tar ju fortfarande lutinus så tempen borde väl bara högre trots att man får mens då?

• Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 07:12:45 följande:

Men jag tycker det är konstigt. Ska inte lutinus öka progestoronnivån och därmed öka tempen. Tar ju fortfarande lutinus så tempen borde väl bara högre trots att man får mens då?

Som jag förstått der är kroppstempen högre fram till mens

Kommer mensen sjunker den oavsett ev hormonpåverkan.
  • Jooosen

Just varit hos kliniken. Återföring nästa onsdag med en av våra frysta. Äggblåsa på 23 mm imorse. Ska ta en ovitrelle ikväll, en på söndag och en samma dag som återföring. Ingen lutinus. Är detta en stimulerad eller ostimulerad fet? Visst är det stimulerad? Hoppas på tredje gången gillt nu!!! Kom igen kropphelvete haha..

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 07:12:45 följande:

Jag har försökt leta efter hur lutinus fungerar, har liksom en känsla att det inte biter på mig.. Men det låter rimligt som Najo säger att om mensen kommer så tar den hormonvågen att ta över.

Men med det sagt så kan tempdippen också bero på dålig sömn eller liknande, hoppas att den går upp igen imorgon!
  • Hedblomster
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 06:28:39 följande:

Hoppas att det inte är någon fara men har ju varit med om att få vara gravid i ett par dagar själv så har svårt att vara positiv, men jag HOPPAS ändå för din skull!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
Svar på tråden IVF hösten 2019