• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 19:52:10 följande:

Går på akademiska i Uppsala. De har testdag 18 dagar efter återföring oavsett hur gammalt embryot är tror jag. Håller med om att det är måååånga dagar bort. Nästa orimligt många.

Går ju också där och tycker samma, haha. Har alltid hunnit få och sluta ha mens till testdagen! Men hinner inte ha ägglossning innan testdag så en till fet brukar hinnas med direkt cykeln efter iaf :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-22 20:48:15 följande:

Jag hade testdag 11 dgr efter min fet på en blasto i mars dock dock blev MA, tror kliniken gav lig fel testdag den ggn. Men jag plussade tydligt då. 18 dagar efter insättning är onödigt många dagar.. man hinner ju få mens med god marginal innan dess om det inte tagit sig!!

Hedblomster skrev 2019-11-22 23:06:06 följande:

Går ju också där och tycker samma, haha. Har alltid hunnit få och sluta ha mens till testdagen! Men hinner inte ha ägglossning innan testdag så en till fet brukar hinnas med direkt cykeln efter iaf :)

Ja precis, mensen hinner både komma och gå. På ett sätt tycker jag att det är skönt, för när jag ringer på testdagen så orkar jag berätta det utan att bryta ihop, den värsta sorgen hinner gå över.

Jag borde verkligen inte hinna få äl innan och det är väl det viktiga
  • Jooosen

Tog ovitrelle i onsdags 20:30. Fet blir på onsdag. Hade sex imorse vid 09. Skadar väl inte?? Men vi kanske ändå missade äl som kommer iomed ovitrelle. Är det alltid 36 timmar efter eller varierar det?

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-23 09:52:15 följande:

Tog ovitrelle i onsdags 20:30. Fet blir på onsdag. Hade sex imorse vid 09. Skadar väl inte?? Men vi kanske ändå missade äl som kommer iomed ovitrelle. Är det alltid 36 timmar efter eller varierar det?

Vi hade sex även vid fet trots risken för flerbörd, kände som du :) Är inte säker men är det inte sex dagarna före, under och även dagen efter äl som ska fungera? Tror att det är 36 timmar med ganska liten marginal men är även där osäker. Haha sorry, inte mycket till hjälp.
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-23 13:38:27 följande:

Vi hade sex även vid fet trots risken för flerbörd, kände som du :) Är inte säker men är det inte sex dagarna före, under och även dagen efter äl som ska fungera? Tror att det är 36 timmar med ganska liten marginal men är även där osäker. Haha sorry, inte mycket till hjälp.

Haha precis!! Hann tänka tvillingar så ba neeeej ingen risk :p... aja kanske tajmade lite iaf. Har inte känt min vanliga äl värk än. Men ägglossning borde ju garanterat hänt såhär dags.... hur mår du?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-23 14:02:29 följande:

Haha precis!! Hann tänka tvillingar så ba neeeej ingen risk :p... aja kanske tajmade lite iaf. Har inte känt min vanliga äl värk än. Men ägglossning borde ju garanterat hänt såhär dags.... hur mår du?

Haha japp! "Risken" för tvillingar efter alla alla försök känns som noll.

Jag har ruvat en blastocyst en vecka idag och känner ingenting, känns som vid de andra två insättningarna som inte gick vägen. Jag mår bra och grubblar inte så mycket men jag är inte så pepp och positiv heller.

Hur känner du inför onsdag?
  • Hedblomster

Återföring nr 7 gjord. Embryot såg lite konstigt ut men de sa att den håller på och pumpar?! Frågade vad det betyder och de sa att den måste expandera efter att ha varit fryst, men alla andra vi har återfört har redan expanderat så känns som att den här dör väl på en gång därinne... Frågade inte så mycket för sen började jag gråta och ja. Återföringar är helt enkelt inte glädjefyllda längre.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Soffan83
    fannylinnea skrev 2019-11-22 00:46:18 följande:

Hej alla!

I morgon, fredag, ska jag börja med sprutorna. Första ivf-försöket för mig och min man. Jag är så vansinnigt nervös. Har varit hoppfull ända fram till ikväll, men nu har jag se senaste timmarna bara känt ett obehag i kroppen. Men det kanske är mensen som spökar för mig :)

Vet att man kanske inte kan påverka nåt. Kliniken säger ?lev som vanligt?. Men finns det något speciellt ni gör i hopp om att förbättra chanserna? :)

Hej!

Vad spännade. Vårt andra försök, första blev en dotter. Jag äter folsyra, d-vitamin, dricker mkt mindre kaffe och försöker varva ner och vara mer närvarande och focuserad på att jag snart är gravid ????
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-11-23 19:03:46 följande:

Återföring nr 7 gjord. Embryot såg lite konstigt ut men de sa att den håller på och pumpar?! Frågade vad det betyder och de sa att den måste expandera efter att ha varit fryst, men alla andra vi har återfört har redan expanderat så känns som att den här dör väl på en gång därinne... Frågade inte så mycket för sen började jag gråta och ja. Återföringar är helt enkelt inte glädjefyllda längre.

Men stackars.. Det är säkert ingen fara men förstår att det inte känns jättebra. Kunde de säga något hoppfullt? Hoppas att du mår bättre snart!
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-11-23 21:12:59 följande:

Men stackars.. Det är säkert ingen fara men förstår att det inte känns jättebra. Kunde de säga något hoppfullt? Hoppas att du mår bättre snart!

De sa inte så mycket, bara att den klarat sig liksom. Men eftersom vi har två till i frysen skulle de väl ha tinat en annan om den var för dålig, så försöker jag tänka!
Svar på tråden IVF hösten 2019