• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söderlund
    Ölandstoka skrev 2019-08-26 10:38:52 följande:

Nu ringde samma sköterska jag pratade med i morse och sa att de hade en liten lucka, så imorgon börjar jag med gonal-f :D

Orkar inte med de här turerna fram och tillbaka, är helt matt!

Men åååh så skönt!!
  • misu80
    Loviisa89 skrev 2019-08-25 21:50:09 följande:

Lycka till Hedblomster och Fifen imorrn! Håller tummarna för er :)

Håller också tummarna för er! 
  • Aaanvändare

Såg att det var flera här i tråden som hade insättning idag! Jag själv sitter på tåget på väg till Göteborg för insättning kl 13 på sahlgrenska. Hade bara ett i frysen så är livrädd att de ska ringa och meddela att den inte klarade av upptiningen. Värsta förmiddagen på länge. Är så otaggad på att köra igång en helt ny IVF cykel om detta inte går vägen :/

Håller tummarna för er andra! :D

• Ladythewinter
    Ölandstoka skrev 2019-08-26 10:38:52 följande:

Nu ringde samma sköterska jag pratade med i morse och sa att de hade en liten lucka, så imorgon börjar jag med gonal-f :D

Orkar inte med de här turerna fram och tillbaka, är helt matt!

Är du i Linköping? Tänkte ditt användarnamn att du Är ölänning? Jag är där nämligen och blev helt plötsligt orolig att de inte kommer ha tider nästa omgång. Vill verkligen inte vänta mer än nån månad..
  • LLW
    misu80 skrev 2019-08-26 11:36:20 följande:

Jag har noterat att alla ni tar ca 100-200 "enheter av sprutorna" och tänker att mina 412 enheter Menopur låter som en vansinnigt hög dos! Tycker ni det?

(Jag kör långa protokollet, om det spelar roll).

Också funderat på det. Första gången tog jag gonal 150. Andra och tredje menopur 175. Nu ska jag köra menopur 225, gör långa protokollet för första gången. Men 412 låter riktigt högt!

Dom sa denna gång att dom ville pusha mina äggstockar lite. Så dina borde ju verkligen bli pushade med den dosen!

Hade du började med sprutorna än?
  • Ölandstoka
    Ladythewinter skrev 2019-08-26 12:18:13 följande:

Är du i Linköping? Tänkte ditt användarnamn att du Är ölänning? Jag är där nämligen och blev helt plötsligt orolig att de inte kommer ha tider nästa omgång. Vill verkligen inte vänta mer än nån månad..

Inte i linköping, är långt hemifrån :) Tror det är andra här som går i linköping som kanske kan ge status. Förstår din rädsla, att inte bli gravid är verkligen jobbigt nog, all denna väntan gör det nästan olidligt!
  • Ladythewinter
    Ölandstoka skrev 2019-08-26 12:39:28 följande:

Inte i linköping, är långt hemifrån :) Tror det är andra här som går i linköping som kanske kan ge status. Förstår din rädsla, att inte bli gravid är verkligen jobbigt nog, all denna väntan gör det nästan olidligt!

Ah okej.. får se vad de säger när jag ringer på onsdag.. vill iaf vänta en månad.. Men inte längre haha
  • Loviisa89
    Ladythewinter skrev 2019-08-26 12:18:13 följande:

Jag går i Linköping och har aldrig varit fullt när jag ringt. Sen kan det säkert bli så, men verkar som de har ett bra antal patienter så det sällan blir såna krockar :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Ölandstoka
    Ladythewinter skrev 2019-08-26 12:42:33 följande:

Ah okej.. får se vad de säger när jag ringer på onsdag.. vill iaf vänta en månad.. Men inte längre haha

Skönt att det verkar som att du inte behöver vänta :)
  • Ladythewinter
    Loviisa89 skrev 2019-08-26 12:47:51 följande:

Jag går i Linköping och har aldrig varit fullt när jag ringt. Sen kan det säkert bli så, men verkar som de har ett bra antal patienter så det sällan blir såna krockar :)

Ah så bra.. Gick ju fort när vi fick sätta igång första gången. Då kan man kanske ladda om igen om en månad. Tack för svar
Svar på tråden IVF hösten 2019