• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-08-26 15:36:30 följande:

Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!

Åh kul! Hoppas den här omgången ger resultat! Lite peppigt är det väl ändå att få ut nya ägg - det ger liksom en helt ny chans tänker jag!

Själv har jag äntligen fått mens efter 10 dagar med provera.. eller mens och mens lite rött iallfall och mensvärk så nu börjar jag med progynon och förhoppningsvis insättning om ca 2 veckor! Heja hösten 2019!
  • misu80
    LLW skrev 2019-08-26 12:20:37 följande:
    Också funderat på det. Första gången tog jag gonal 150. Andra och tredje menopur 175. Nu ska jag köra menopur 225, gör långa protokollet för första gången. Men 412 låter riktigt högt!

Dom sa denna gång att dom ville pusha mina äggstockar lite. Så dina borde ju verkligen bli pushade med den dosen!

Hade du började med sprutorna än?
    Hmm.. jag måste nog ringa och kolla med kliniken, även om dosen säkert stämmer. Gissar att jag får hög dos pga lågt AMH, hade 0,8 sist vi testade. I övrigt har allt sett bra ut, brukar ha 8-10 äggblåsor per äggstock i vanliga fall, så det låter ju konstigt att det behövs så hög dos för att stimulera...

Nej jag har inte börjat spruta än, jag är på dag 4 med Synarela och har inga symptom alls ännu.
  • Jooosen

Heja alla som ruvar nu!!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Fifen
    Jooosen skrev 2019-08-26 20:43:14 följande:

Heja alla som ruvar nu!!

Hej! :)
  • Fifen
    Fifen skrev 2019-08-26 21:26:21 följande:

Hej! :)

Hejja! :)

Skulle det ju stå! #autokorrekt
  • Jooosen
    Fifen skrev 2019-08-26 21:27:32 följande:

Hejja! :)

Skulle det ju stå! #autokorrekt

Haha!! Ja jag tänkte om du kanske trodde jag bara sa ? hej ? :p
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ang82
    misu80 skrev 2019-08-26 11:36:20 följande:

Jag har noterat att alla ni tar ca 100-200 "enheter av sprutorna" och tänker att mina 412 enheter Menopur låter som en vansinnigt hög dos! Tycker ni det?

(Jag kör långa protokollet, om det spelar roll).

Jag ska köra långa protokollet, börjar med sprutorna på onsdag. Ska ta Menopur 300 och Gonal-f 150. Har också reagerat lite över det
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-08-26 15:36:30 följande:

Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!

Riktigt bra utdelning ändå, nu håller vi tummarna för kvaliteten! :):)
  • Fifen
    Aaanvändare skrev 2019-08-26 11:46:59 följande:

Såg att det var flera här i tråden som hade insättning idag! Jag själv sitter på tåget på väg till Göteborg för insättning kl 13 på sahlgrenska. Hade bara ett i frysen så är livrädd att de ska ringa och meddela att den inte klarade av upptiningen. Värsta förmiddagen på länge. Är så otaggad på att köra igång en helt ny IVF cykel om detta inte går vägen :/

Håller tummarna för er andra! :D

Hur gick det för dig igår? Håller tummarna för att guldägget klarade upptingingen fint och att allt går som det ska nu!Glad
  • LLW
    misu80 skrev 2019-08-26 18:41:15 följande:

Hmm.. jag måste nog ringa och kolla med kliniken, även om dosen säkert stämmer. Gissar att jag får hög dos pga lågt AMH, hade 0,8 sist vi testade. I övrigt har allt sett bra ut, brukar ha 8-10 äggblåsor per äggstock i vanliga fall, så det låter ju konstigt att det behövs så hög dos för att stimulera...

Nej jag har inte börjat spruta än, jag är på dag 4 med Synarela och har inga symptom alls ännu.

Verkligen konstigt att det är så olika. Hade också gärna fått svar på varför.

Hur tycker du det går med sprayen? Kommer du ihåg att ta den? Jag började spraya igår och fy tusan vad äcklig den är! Har Suprecur och det kommer en sån himla stor dusch när man sprayar, sen rinner det typ ner i halsen och smakar förskräckligt. Ser inte fram emot att ta den där i tre veckor :/
Svar på tråden IVF hösten 2019