• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • DTFM

Hej hej, verkar som att det har glidit över i ruvartråd. Så imponerad över er allihopa, vilken massa kamp och kärlek, blod, svett och tårar som delas här.

Är det ok att jag kommer med?

Jag undrar lite hur inställningen är bland er andra till att testa innan klinikens testdag. Är på rd4 efter 5dagars et och känner lite mensliknande smärta i livmodertrakten. Tycker brösten kanske känns av mer än normalt och ovitrelle borde väl ha gått ut nu.

Här är min tidigare ruvhistoria: Kände nada den gången jag vart gravid (och sen blev missfall) förutom lite kissnödig.

Är en såndär person som helst öppnar julklapparna dagen innan. SÄMST självdisciplin helt enkelt.

Första gången (fet) testade jag efter 5 dagar (neg) och skugga (pos) på rd6. Andra fet tror jag testade (neg) på morgonen sammma dag som det kom en blödning på rd7. Min make vill gärna att vi väntar över helgen (till rd10) eftersom han ska på en rolig resa och inte vill bli så ledsen som vi båda blir på neg resultat.

Tacksam till tusen för denna tråden - läser som en besatt. Stort och varmt lycka till allihopa!

• MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-08-28 08:11:05 följande:

Spännande med så många som ruvar :) Heja heja!

Själv började jag med gonal-f igår, någon mer som nyligen har börjat/ska börja snart?

Jag började med Menopur i söndags! Blir min fjärde spruta idag. UL på fredag och måndag. ÄP nästa vecka onsdag eller fredag.

Gick sprutandet bra igår? ????
  • Fifen

Hur går det för alla ruvare?

Jag håller på att tjata sönder min stackars sambo efter att vi kommit hem från jobbet. Han verkar inte vilja prata om det alls, verkar tycka att det är jättejobbigt medan jag har superbehov av att prata. Stackars min kompis som jag berättat om insättningen för, hon kommer nog snart tröttna på mig också!

Min mamma är jag redan lite trött på. Jag ringde och kollade om hon skulle med på en promenad i naturreservatet på kvällen. Men då satt hon på aw med alla sina jobbarkompisar uppe på stan och frågade "Hur går det med magen" vi har ju bara berättat för mamma, pappa, Robins föräldrar och våra två bästa vänner. Orka att hon sitter och skriker ut den frågan mitt på stan bland allt folk! Jag är bara på RD2 och hon har redan börjat fråga. Blir så trött! Dessutom tror hon att hon är med och försöker eftersom hon har donerat livmodern till mig. Hon har ju ingen som helst aning om vad jag går igenom i IVF processen. Blir så less på alla som ska tro att de vet vad man går igenom utan att veta något alls!

• Edaa83
    Fifen skrev 2019-08-28 23:00:23 följande:

Jag håller på att tjata sönder min stackars sambo efter att vi kommit hem från jobbet. Han verkar inte vilja prata om det alls, verkar tycka att det är jättejobbigt medan jag har superbehov av att prata. Stackars min kompis som jag berättat om insättningen för, hon kommer nog snart tröttna på mig också!

Min mamma är jag redan lite trött på. Jag ringde och kollade om hon skulle med på en promenad i naturreservatet på kvällen. Men då satt hon på aw med alla sina jobbarkompisar uppe på stan och frågade "Hur går det med magen" vi har ju bara berättat för mamma, pappa, Robins föräldrar och våra två bästa vänner. Orka att hon sitter och skriker ut den frågan mitt på stan bland allt folk! Jag är bara på RD2 och hon har redan börjat fråga. Blir så trött! Dessutom tror hon att hon är med och försöker eftersom hon har donerat livmodern till mig. Hon har ju ingen som helst aning om vad jag går igenom i IVF processen. Blir så less på alla som ska tro att de vet vad man går igenom utan att veta något alls!

Åhhh, låter som en tuff situation för dig Ang mamma...

Jag är på ruvardag 13. Har gjort 4 tester hittills men alla visar negativt. Men än så länge håller jag tag i hoppet. Det hugger till och ömmar till o från i livmodern. Jag känner mig febrig och trött, till och från om dagarna. Lätt illamående. Antar att det är resultatet av sprutor och behandling... har testdag 2/9... jobbigaste veckorna jag varit med om, vill bara ha ett svar... nu????????

?
  • mscoconut

Hej igen alla!

Har insättning imorgon, fick 10 ägg utplockade igår. Håll tummarna för att många blir bra! Sedan kommer jag också ruva :) Testdag 15 september. Koller hålla mig från att testa tidigt, verkar mest öka nojorna hos alla er här så lika bra att låta bli.

Funderar på efterverkningar från uttaget. Hur ont hade ni och hur länge? Jag har lite problem att gå på toaletten, även nu dagen efter.

• LLW

Jag ruvar inte än men har gjort det 4 gånger tidigare, så jag förstår ungefär vad du går igenom. Behovet av att prata prata prata hela tiden hade jag också. Och mannen hade det inte. Tyvärr är det ofta så, och man krockar lite för man har så olika behov. Vi har haft många diskussioner om det under åren. Jag har sagt till honom att jag måste få ur mig det, jag kräver inte att han ska svara och komma med massor bra pepp, men han måste lyssna. Det är trots allt det minsta männen kan göra med tanke på vad vi går igenom.

Det jag märkt efter tre behandlingar är att det är rätt skönt att inte berätta för någon om vart man är i processen. Det blir en extra press när fler vet om. Det räcker med att ens partner vet, sen kan man berätta för vänner eller familj senare om man behöver det.

Hoppas du kan förmedla till din mamma att hon behöver backa lite, och att det verkligen inte är okej att skrika som hon gjorde!
  • LLW
    mscoconut skrev 2019-08-29 07:54:45 följande:

Hej igen alla!

Har insättning imorgon, fick 10 ägg utplockade igår. Håll tummarna för att många blir bra! Sedan kommer jag också ruva :) Testdag 15 september. Koller hålla mig från att testa tidigt, verkar mest öka nojorna hos alla er här så lika bra att låta bli.

Funderar på efterverkningar från uttaget. Hur ont hade ni och hur länge? Jag har lite problem att gå på toaletten, även nu dagen efter.

Hej! Vilket bra resultat, hoppas på många fina embryon nu!

Jag har gjort tre uttag, och vid två var jag rätt öm någon vecka efter. Vid ett hade jag riktigt ont och var väldigt svullen i en vecka. Läkaren sa den gången på återföringen att äggblåsorna var stora fortfarande trots att de blivit tömda, så det var därför svullnaden inte gått ner.

Ta det lite lugnt, hoppa inte och böj dig lite försiktigt närmsta dagarna. Jag kunde tycka att det gjorde ont när jag gick promenader på ojämt underlag, det liksom dunkade i magen med varje steg.
  • Aryzza
    mscoconut skrev 2019-08-29 07:54:45 följande:

Hej igen alla!

Jag var svullen och hade riktigt ont i cirka fem dagar efter uttaget. Sen gick det ner och nu 10 dagar efter känns inget alls. Första två dagarna kändes det som att hela paketet skulle trilla ut genom fiffi när jag gick ungefär...
  • Aryzza

Vet inte riktigt faktiskt. Mår generellt väldigt bra och har liksom inga känningar alls så jag börjar bli lite nojig att det inte tagit sig. Men ja, vi får se, 7 dagar till test.

Trist med din mamma verkligen. Du får nog säga till henne att backa en smula och att du tycker det är jobbigt med pressen och att hon outar dig på det sättet. Blir hon sur får hon väl bli det tänker jag. Man behöver liksom ingen extra press förutom den man sätter på sig själv!
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-08-28 19:07:30 följande:

Jag började med Menopur i söndags! Blir min fjärde spruta idag. UL på fredag och måndag. ÄP nästa vecka onsdag eller fredag.

Gick sprutandet bra igår? ????

Kul! :) Det går bra, tycker inte att det är jobbigt men är absolut skönt att det inte är sprutor jättemånga dagar också :)

Hur går det för dig, börjar du känna att det växer i äggstockarna?
Svar på tråden IVF hösten 2019