• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Fifen
    LLW skrev 2019-08-29 08:00:57 följande:

Jag ruvar inte än men har gjort det 4 gånger tidigare, så jag förstår ungefär vad du går igenom. Behovet av att prata prata prata hela tiden hade jag också. Och mannen hade det inte. Tyvärr är det ofta så, och man krockar lite för man har så olika behov. Vi har haft många diskussioner om det under åren. Jag har sagt till honom att jag måste få ur mig det, jag kräver inte att han ska svara och komma med massor bra pepp, men han måste lyssna. Det är trots allt det minsta männen kan göra med tanke på vad vi går igenom.

Det jag märkt efter tre behandlingar är att det är rätt skönt att inte berätta för någon om vart man är i processen. Det blir en extra press när fler vet om. Det räcker med att ens partner vet, sen kan man berätta för vänner eller familj senare om man behöver det.

Hoppas du kan förmedla till din mamma att hon behöver backa lite, och att det verkligen inte är okej att skrika som hon gjorde!

Jo, det är ganska jobbigt ibland att vi inte har samma behov av att prata. Samtidigt är det nog bra också för annars skulle vi inte göra annat än att prata.

Mm om det blir fler gånger ska jag inte berätta. Efter den kommentaren igår känner jag att jag inte orkar att någon frågar en massa. Jag berättar när jag vill istället. Samtidig är det så svårt med mamma eftersom det är genom henne som jag ens har denna chans. Ibland känns det som att hon tycker att jag står i skuld till henne på något sätt. Så jobbig känsla!
  • pixie78
    zey skrev 2019-08-29 20:36:02 följande:
    Får trombyl pågrund av att jag fick ett missfall i maj (första ivfn). Så läkaren jag har nu vill att jag äter det om jag blir gravid igen.

Så segt och tråkigt med minus, vet precis hur det är... man vara väntar och väntar. Och så måste man vänta igen efter negativt besked, blir nästan tokig..
    Va bra att du får testa det. Det är ju skönt att liksom testa nåt nytt varje gång det inte funkar. Jag har haft 2 missfall så kanske också ska ta upp det...
  • Fifen

Så tråkigt att läsa Ladyth­ewinte­r, pixie78 och zey :'(

Jag hoppas ni orkar ladda om och kan komma igång med nästa försök snabbt igen!

• nypan78

Skulle kört äp i vecka 38 och hade börjat spraya i 10 dagar. Väntade på mensen men den kom aldrig...

• pixie78
    nypan78 skrev 2019-08-29 22:28:28 följande:

Skulle kört äp i vecka 38 och hade börjat spraya i 10 dagar. Väntade på mensen men den kom aldrig...

Wow!!!! Grattis, så underbart!
  • MALinneaH

[quote=79863865][quote-nick]Ölandstoka skrev 2019-08-29 09:17:41 följande:[/quote-nick]Kul! :) Det går bra, tycker inte att det är jobbigt men är absolut skönt att det inte är sprutor jättemånga dagar också :)

Hur går det för dig, börjar du känna att det växer i äggstockarna?[/

Vad bra att det gå bra! Det går bra här också. Tyckte första fyra dagarna gick relativt smärtfritt. Lite ?just Do it? över det hela för min del. Idag var det dock extra jobbigt!(dag 5). Lite trögare att få in kanylen. Började även med Fyremadel idag. Den gick bra att ta men sved en del efteråt tycker jag.

I övrigt har jag mått bra. Har mått lite illa på kvällarna. Äggstockarna har jag inte känt av alls! Vilket oroar mig lite :| Imorn är det UL, blir spännande att se hur det går där inne

Hur ser din plan ut då? Långa eller korta protokollet? Hur mår du?

• Loviisa89
    nypan78 skrev 2019-08-29 22:28:28 följande:

Grattis!!! Det har funkat naturligt för dig alltså? :D
    Insta: Ivfskafunka
  • mscoconut
    malinmalan skrev 2019-08-29 21:03:48 följande:

Spännande! 10 ägg låter ju perfekt!

Hade plock i tisdags och fick ut 6 ägg så inte så många.. Alla befruktade men 4 återstod idag på dag två. Fick tillbaka ett embryo idag och de andra tre skulle odlas vidare för ev. frys.

Vi får testdag väldigt nära varandra också :) Jag fick dock fredag den 13:e så funderar på att ta dagen före eller efter ;)

Hade ganska ont samma dag och även dagen efter plocket. Tyckt det varit obehagligt att bli för kissnödig också då det liksom tryckt på allt ömt där inne. Idag känns det mycket bättre men jag hade ju inte så mkt ägg heller..

Spännande! Bara en dag som skiljer då typ! Skönt ändå att det blir några till frysen. Hade jag varit du hade jag testat på lördagen! Då kan man skratta/gråta/osv obehindrat och inte behöva tänka på jobbet. :)

Jag fick inte mitt återförande nu utan ska vänta till dag 6 på måndag. Sköterskan sa att det var en bra grej, ja vi får se. Vet inte än hur många som klarade sig.
  • Loviisa89

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen
    Loviisa89 skrev 2019-08-30 08:38:02 följande:

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Men åh grattis! Förstår att du är nervös. Håller tummarna nu att fröt stannar <3 visst var det du som tar albyl?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019