• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Fifen
    Hoppet19 skrev 2019-08-26 18:30:35 följande:
    Härligt med din positiva anda! Det behövs! Vilken fantastisk resa du redan har gjort, håller tummarna nu! 9/9-19 tänkt att få plussa då hehe jag har en grej för datum och siffror!!

Jo, det har varit lite kämpigt att ta sig hit. Men samtidigt så skönt att äntligen vara ha samma förutsättningar som alla andra! Jag är så otroligt tacksam för varenda dag!

Jag är dock lite orolig för att så många andra här verkar känna att så mycket händer i livmodern. Eftersom min är inopererad har jag ingen känsel i den, så jag kommer aldrig kunna känna den där stickande känslan som många verkar beskriva när embryot fastnat.

Siffror är min grej också och jag kände verkligen att TD var något speciellt. Kommer ju inte kunna testa innan det, vill ju liksom inte förstöra det magiska i  talet!

• Aryzza
    Fifen skrev 2019-08-27 08:05:36 följande:

Jo, det har varit lite kämpigt att ta sig hit. Men samtidigt så skönt att äntligen vara ha samma förutsättningar som alla andra! Jag är så otroligt tacksam för varenda dag!

Jag är dock lite orolig för att så många andra här verkar känna att så mycket händer i livmodern. Eftersom min är inopererad har jag ingen känsel i den, så jag kommer aldrig kunna känna den där stickande känslan som många verkar beskriva när embryot fastnat.

Siffror är min grej också och jag kände verkligen att TD var något speciellt. Kommer ju inte kunna testa innan det, vill ju liksom inte förstöra det magiska i  talet!

Jag hade ju insättning i lördags och känner inte ett endaste något i livmodern så det är nog väldigt individuellt. Ett litet stick i söndags morse som gick över på en min och sen dess inget. En vännina till mig kände nästan ingenting alls förrän det riktigt började växa till sig när hon blev gravid naturligt. Men förstår oron. Jag är ju också lite orolig för att jag inte känner något men försöker intala mig att alla är olika bara :)
  • Fifen
    Aryzza skrev 2019-08-27 08:57:52 följande:
    Jag hade ju insättning i lördags och känner inte ett endaste något i livmodern så det är nog väldigt individuellt. Ett litet stick i söndags morse som gick över på en min och sen dess inget. En vännina till mig kände nästan ingenting alls förrän det riktigt började växa till sig när hon blev gravid naturligt. Men förstår oron. Jag är ju också lite orolig för att jag inte känner något men försöker intala mig att alla är olika bara :)
    Skönt att höra att det inte behöver kännas något heller, då kanske jag inte missar något i alla fall! Glad Man får nog tänka så, att alla är olika! 
    När har du testdag?
  • Aryzza

W

Fifen skrev 2019-08-27 10:28:21 följande:

Skönt att höra att det inte behöver kännas något heller, då kanske jag inte missar något i alla fall!  Man får nog tänka så, att alla är olika! 

När har du testdag?

Den 5e, 12 dagar efter återföringen är min dag. 9 dagar kvar som känns skitlänge! Har vanligtvis 11 dagar mellan äggloss och mens men man får väl lita på att de ger en dag av en anledning:)
  • pixie78

Testade med Clearblue testa tidigt-test idag, två dagar innan klinikens testdag men på min beräknade mensdag. Det var negativt. Gråter

Är inte förvånad då jag inte känt av någonting.. framförallt inte i brösten som ju ändå brukar spänna rätt snabbt. Vill bara få mens nu så vi kan köra ett försök till direkt. Kände mensvärk nästan direkt efter att jag tog testen och jag borde få mens idag enligt min egen cykel. Har ni varit med om att Lutinusen försenar mensen lite eller?

Ni som köpt tre-pack med försök privat - hur har ni lagt upp det? Så här har det sett ut för oss hittills:

1:a försöket - blev överstimulerad, 6 blastisar till frysen, ett insatt i FET (gravid, missfall v 6)

2:a försöket FET - ej gravid

Jag tänker nu att det rimligaste vore väl att göra ett FET nu med en av våra 4 frysta blastisar? Man får nämligen byta ett färskförsök mot 2 FET. Då blir denna misslyckade FET:en och nästa FET 2:a försöket. Så har vi sen ett färskförsök kvar, dvs 3:e försöket. Om det inte funkar ingår också ett till frysförsök om man har nåt i frysen, och det har vi ju. 

• kanela84
    Ladythewinter skrev 2019-08-26 12:42:33 följande:
    Ah okej.. får se vad de säger när jag ringer på onsdag.. vill iaf vänta en månad.. Men inte längre haha
    Går också i Linköping, verkar inte vara bekymmer med tider :)
  • kanela84

RD8 idag...tycker tiden går SÅÅÅ långsamt. Vaknade upp inatt med kraftig mensvärk, tänkte att mensen var på G men icke. Höll i sig kanske 15-20 min sedan släppte det och därefter har jag inte känt något mer.

• malinmalan

Oj så många ruvare här inne nu Glad Håller tummar och tår för er alla!

Här är äggplock gjort idag - 6 äggblåsor på VUL hade blivit 8 st vid plocket iaf. Dock 6 ägg ut i slutändan. Hoppas att någon/några vill bli fina embryon!

• Fifen
    kanela84 skrev 2019-08-27 19:04:13 följande:

RD8 idag...tycker tiden går SÅÅÅ långsamt. Vaknade upp inatt med kraftig mensvärk, tänkte att mensen var på G men icke. Höll i sig kanske 15-20 min sedan släppte det och därefter har jag inte känt något mer.

Jag förstår helt din känsla. Jag gjorde en FET igår med ett 5dagars (jag vet inte riktigt hur man räknar) men antar att jag är på RD1 idag och jag tycker redan att tiden går så sjukt sakta! Har det lite för lugnt på jobbet också, så i vanliga fall går dagarna långsamt, men nu är det nästan knäckande så långsamt det går! Testdag om 14 dagar det kommer verkligen vara segt fram tills dess!
  • Ölandstoka

Spännande med så många som ruvar :) Heja heja!

Själv började jag med gonal-f igår, någon mer som nyligen har börjat/ska börja snart?

Svar på tråden IVF hösten 2019