• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-08-26 10:38:52 följande:

Nu ringde samma sköterska jag pratade med i morse och sa att de hade en liten lucka, så imorgon börjar jag med gonal-f :D

Orkar inte med de här turerna fram och tillbaka, är helt matt!

Men å skönt ändå!! Ja får mens ungefär mitten av sep. Men även min cykel har varit fucked up sista tiden. Alltid 28 dagar men sista tiden endast 23!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-08-26 13:44:02 följande:

Men å skönt ändå!! Ja får mens ungefär mitten av sep. Men även min cykel har varit fucked up sista tiden. Alltid 28 dagar men sista tiden endast 23!![/quote

[quote=79856965][quote-nick]Jooosen skrev 2019-08-26 13:44:02 följande:[/quote-nick]Men å skönt ändå!! Ja får mens ungefär mitten av sep. Men även min cykel har varit fucked up sista tiden. Alltid 28 dagar men sista tiden endast 23!!

Så frustrerande när det känns som att det blir sämre till och med. Hoppas veckorna rullar på snabbt till behandlingen!

Ja hon var så gullig hon som ringde, kändes verkligen som att hon hade ansträngt sig för att fixa fram en lucka.
  • Hedblomster

Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-08-26 15:36:30 följande:

Återfört ett embryo idag på dag fem, fryst fyra och fyra st till ska de kolla på imorgon och se om de kan frysa fler. Kul, men som sagt verkar vårt problem inte ligga i kvantitet så får se hur det går!

Hoppas att ni bara har haft jordens otur och att det här är gången ni har väntat på :)
  • Fifen

Då var man förstagångsruvare. Var inte alls så farligt som jag tänkte att det skulle vara. Nu sitter det ett litet 5dagars på plats som jag hoppas trivs riktigt fint där inne :) De fick tina 4vå st det första inte klarade upptiningen. Hoppas att den som vi fick är lika stark och fin som de sa.

Testdag 9/9 hur ska man klara av att vänta så länge?!

Jag tror på vårt lilla frö! <3

• Fifen
    Hedblomster skrev 2019-08-26 15:36:30 följande:

Håller tummarna för att det här var em toppendag för alla oss som satte in idag!

När har du testdag?
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2019-08-26 16:04:40 följande:

Håller tummarna för att det här var em toppendag för alla oss som satte in idag!

När har du testdag?

Verkligen :) Håller tummarna!

Testdag 13/9 men kommer testa innan för jag vet ju att jag alltid får mens innan annars så kommer testa typ då :) min förra klinik hade testdag 13 dagar efter återföring men denna har ca 18 dagar efter så det är lite olika!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Ölandstoka skrev 2019-08-26 16:00:14 följande:

Hoppas att ni bara har haft jordens otur och att det här är gången ni har väntat på :)

Tack, vi hoppas det :)
  • flickan89
    LillaFågelSvart skrev 2019-08-26 09:24:32 följande:
    Jag blev inte så dålig av ÖS att jag behövde läggas in, men blev rejält svullen om magen och hade en del vätska i buken. Äggstockarna var ca 9 cm i diameter och det är ju ganska mycket förstorat. Så det tog nog 1,5 vecka med vila innan det lade sig.

Barnmorskan som gjorde ultraljud precis innan äggplock såg att jag var påväg att bli ÖS så fick inte ta Ovitrelle utan någon annan spruta. Var väldigt osäkert om vi skulle få göra återföring, men kliniken ville ha upp oss på återföringsdagen för att göra ett till ultraljud. Men det blev tvärstopp. 

Låter ju väldigt positivt att de ändrade dosen efter ditt AMH-värde. Då bör ju den största risken för ÖS ha minskat rejält. Och det är ju inte jättevanligt heller, så många positiva tankar nu att du klarar dig galant :) Ska bli spännande att följa dig och hur det går!

oj ja då förstår jag att du var svullen! Men då sjukskrev dom dig eller? för hon sa att dom inte gärna gör det men behövs det så gör dom det typ. 
    Jobbade du någonting efter äggplocket? eller du kände av det direkt? 

usch inte riktigt det man hade räknat med att få ett tvärstopp när man väl är där uppe. och sen dessutom vänta över stängning och allt. men dom säger ju att allt har en mening så annars kanske det hade gått åt pipan =) De andra ultraljuden fick du göra hos din "vanliga" barnmorska? 

Ja det var en lättnad. Vad hade du för mått på sprutan? Sambon hämtade ut all medicin nu idag så nu känns det ännu mer pirrigt =) Han fick offra sig och göra det i grannstaden då vi bor i en liten stad och man träffar alltid på någon man känner såklart :P 

Ja det ska bli kul att följa dig med! Men hoppas såklart det stannar kvar! 

• Hoppet19
    Fifen skrev 2019-08-26 16:01:18 följande:

Då var man förstagångsruvare. Var inte alls så farligt som jag tänkte att det skulle vara. Nu sitter det ett litet 5dagars på plats som jag hoppas trivs riktigt fint där inne :) De fick tina 4vå st det första inte klarade upptiningen. Hoppas att den som vi fick är lika stark och fin som de sa.

Testdag 9/9 hur ska man klara av att vänta så länge?!

Jag tror på vårt lilla frö! <3

Härligt med din positiva anda! Det behövs! Vilken fantastisk resa du redan har gjort, håller tummarna nu! 9/9-19 tänkt att få plussa då hehe jag har en grej för datum och siffror!!
Svar på tråden IVF hösten 2019