• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Mustang18volvo

Har BF 14Juli enligt barnmorskan, längtar till Ultraljudet och allt dedär.

Har mått o mår fortfarande väldigt illa, kräks osv. Har pågått flera veckor nu och ä svin less på knappt få i mig något. Är sedan innan väldigt smal och aldrig kunnat gått upp i vikt och nu när jag spytt så länge har de inte blivit bättre men har ändå fått en liten mage????

• Mustang18volvo

Har mått o mår fortfarande väldigt illa, kräks osv. Har pågått flera veckor nu och ä svin less på knappt få i mig något. Är sedan innan väldigt smal och aldrig kunnat gått upp i vikt och nu när jag spytt så länge har de inte blivit bättre men har ändå fått en liten mage

• staar

Var på ul för ca 1,5 veckor sedan och allt såg jätte bra ut. Är idag i vecka 13+3. Fick igår en mindre blödning och fick verkligen panik. Kvinnikliniken hade inte ens tid för samtal , 1177 vägrade hjälpa mig att nå kvinnikliniken. Åkte till akuten och de ville inte ta emot mig utan tyckte jag skulle gå direkt till kvinnokliniken. Väl där lyckades vi efter många tårar och mycket om och men få en tid idag och jag är så himla nervös . Blödde inte enda droppe när jag väntade dottern. Någon som vart med om liknande?

• Anonym (K)
    staar skrev 2020-01-16 08:11:53 följande:

Var på ul för ca 1,5 veckor sedan och allt såg jätte bra ut. Är idag i vecka 13+3. Fick igår en mindre blödning och fick verkligen panik. Kvinnikliniken hade inte ens tid för samtal , 1177 vägrade hjälpa mig att nå kvinnikliniken. Åkte till akuten och de ville inte ta emot mig utan tyckte jag skulle gå direkt till kvinnokliniken. Väl där lyckades vi efter många tårar och mycket om och men få en tid idag och jag är så himla nervös . Blödde inte enda droppe när jag väntade dottern. Någon som vart med om liknande?

Det är väldigt vanligt med småblödningar i tidig graviditet. Hände detta när du gick på toa?
  • Lunne

Jag har haft både små och större blödningar (nivån att 1177 insisterade på att vi genast ska åka till gynakuten). Det är nu konstaterat att ingen av dem kommit inifrån utan från en känslig livmodertapp, blöder man mindre än vid en riklig mens är det tydligen väldigt vanligt att det är så. Förra året hade jag dock mindre blödningar och det slutade med MA, men har man kommit förbi vecka 12 ska risken för det vara väldigt liten. Hoppas du får svar snart! Vet hur hemskt det är att inte veta <3
  • Anonym (J)

Blöder hitills typ bruna flytningar då och då. Så jag blödde ljusrosa och sen brunt i vecka 4, lite brunt i vecka 8, lite brunt i vecka 11 och nu har jag lite gula/ljusbruna flytningar och är i vecka 15. Allting ser bra ut här och bebisen lever i magen och verkar må bra. :) Jag blödde med dottern också! 
  • anette81

Fler än jag som inte kan sova på sidan? Får så ont i magen av det, så ligger på rygg och det är så obekvämt då jag ogravid bara sover på sidan.

• Andymirek
    Mustang18volvo skrev 2020-01-15 21:05:08 följande:

Har mått o mår fortfarande väldigt illa, kräks osv. Har pågått flera veckor nu och ä svin less på knappt få i mig något. Är sedan innan väldigt smal och aldrig kunnat gått upp i vikt och nu när jag spytt så länge har de inte blivit bättre men har ändå fått en liten mage

Jag lever på primperan det är de enda som hjälper mig. Måste äta de var 6:e Tim annars börjar jag kräkas dirr. Kräktes ca 4-5 ggr per dag från vecka 6 till 14 tills ja sökte hjälp ???? postafen va skit. Jag har hyperemesis. Tycker absolut du ska prova primperan, prata med din bm. Lycka till
  • stragge

Skriv eran mejladress som är kopplad till Facebook om ni vill bli inbjudna i den privata, icke sökbara juligruppen på Facebook :) Skickas en inbjudna via mejl då.

Svar på tråden BF JULI 2020