BF JULI 2020
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Hej!
Hur går det för er andra?
Läst att några mår illa och kräks mycket; det gör jag också. Första två månaderna var det väl mest illamående och hanterbart så fort jag stoppade i mig något att äta vid första tecken på hunger. Nu är det extremt och jag har ingen chans att hindra det utan det är panik att ta sig någonstans så jag kan spy.... Ska dock till barnmorskan i morgon och höra om jag kan få någon illamående tabletter. Har lergigan sen tidigare, men jag spyr trots det.
Läst också att en del av er har fått mage redan!
Jag är i v 14+2 Och tycker väl sen innan att jag haft en liten putmage, men den har blivit mer pluffsig och uppblåst nu, utöver gravidmagen <3
Försökte dölja ett tag men har gått upp i vikt också så har fått använda större arbetskläder och berättade nyligen för min chef (som tog det positivt) och har även fått fler pass inbokade (hade rädsla att jag inte skulle få några mer pass).
Utöver det så försöker jag glädjas mycket åt den lille saken där inne, men har mycket oro över hur vi ska klara av det här (fått reda på att det är normalt) och jag får ganska mycket panikångest trots att det här var efterlängtat. Någon som känner igen sig? Eller är det bara massa underbar lycka och bebisglädje? <3
En del panikångest här också.
Även om både jag och sambon har barn sedan tidigare så är det några år sen (min yngsta blir 8 i mars och sambons blir 9) plus att det är två.
Mycket av paniken har varit över platsen, förhoppningsvis löser det sig innan de tittar ut.
En del panikångest här också.
Även om både jag och sambon har barn sedan tidigare så är det några år sen (min yngsta blir 8 i mars och sambons blir 9) plus att det är två.
Mycket av paniken har varit över platsen, förhoppningsvis löser det sig innan de tittar ut.
Då vi bor i en tvåa och vi varannan helg kommer vara 7 stycken när tvillingarna kommit ut så är ändå lösningen en större lägenhet.
Vi har ett lägenhetsbyte på gång som förhoppningsvis ska gå att genomföra och det skulle underlätta mycket
Ja ekonomin är något jag tänker på också.
Har jobbat 1,5 år på samma ställe, men blev arbetssökande i årsskiftet och är lite panik nu innan allt med a-kassa osv är klart.
Sen är det ju föräldrapenningen som ska lösas
Tack till alla som svarar!
Allt såg bra ut inne i magen och liten växer precis som den ska. En livlig liten krabat
Vart på 3 ultraljud nu och alla har sett bra ut så nu ska jag försöka slappna av. Längtar till rul så man får veta om det är en pojke eller flicka som gömmer sig där inne. Längtan är enorm nu!
Illamåendet är fortfarande galet jobbig och har fått lergigan , sov 16 timmar efter första tabletten. Galet svårt att jobba med denna trötthet. Men oavsett hur dåligt man mår så kommer det vara så himla värt det i slutändan.
Ja ekonomin är något jag tänker på också.
Har jobbat 1,5 år på samma ställe, men blev arbetssökande i årsskiftet och är lite panik nu innan allt med a-kassa osv är klart.
Sen är det ju föräldrapenningen som ska lösas
Ja jag vet att sgi:n bör skyddas iom jag är arbetssökande och inskriven på arbetsförmedlingen, men innan allt är klart så känns det ändå lite stressat
Här i tråden? Eller som meddelande?
Vill gärna vara med i gruppen på Facebook
Hur mår ni alla? Jag har åkt på min andra förkylning på två veckor och känner mig helt under isen. Dagisbaciller och graviditet är uppenbart ingen toppenkombo...