• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • va91

Plussade starkt den 29/11. Det är vårt första barn som (än så länge) är beräknat till den 23/7 ????

Från det att jag slutade med preventivmedel tills det att vi började försöka, tills det att jag blev gravid, så tog det ungefär ca 5 månader.

Jag är än så länge "bara" i v 14. Men vi har fått se lill* plutten på ett tidigt UL redan, då vi valde att åka iväg till en annan stad för att göra NIPT test. Vilken häftig upplevelse!

Det är en mycket aktiv bebis som bor där inne, den skuttar och har sig! Jag tror att det kanske är bebisen som jag "känner", dock inte som tydliga sparkar (såklart) utan det känns typ som massor av bubblor/brus eller som små fiskar som simmar omkring där inne (precis nedanför naveln). Konstig känsla, kanske bara inbillning? Må så vara!

Min livmoder ligger (tydligen) högt i framvägg, inget konstigt eller ovanligt med det egentligen (alla ser olika ut, även där). Men bl.a. så kan sparkar kännas utanpå lite senare än vanligt. Vet inte vad det annars mer skulle kunna betyda för ev. graviditeten och/eller förlossningen. Men som sagt, det är inget ovanligt!

Men åh, vad vi längtar tills vår lill* sommarbebis äntligen vill titta ut! ????

• BDN
    va91 skrev 2020-01-19 23:53:40 följande:

Plussade starkt den 29/11. Det är vårt första barn som (än så länge) är beräknat till den 23/7 ????

Från det att jag slutade med preventivmedel tills det att vi började försöka, tills det att jag blev gravid, så tog det ungefär ca 5 månader.

Jag är än så länge "bara" i v 14. Men vi har fått se lill* plutten på ett tidigt UL redan, då vi valde att åka iväg till en annan stad för att göra NIPT test. Vilken häftig upplevelse!

Det är en mycket aktiv bebis som bor där inne, den skuttar och har sig! Jag tror att det kanske är bebisen som jag "känner", dock inte som tydliga sparkar (såklart) utan det känns typ som massor av bubblor/brus eller som små fiskar som simmar omkring där inne (precis nedanför naveln). Konstig känsla, kanske bara inbillning? Må så vara!

Min livmoder ligger (tydligen) högt i framvägg, inget konstigt eller ovanligt med det egentligen (alla ser olika ut, även där). Men bl.a. så kan sparkar kännas utanpå lite senare än vanligt. Vet inte vad det annars mer skulle kunna betyda för ev. graviditeten och/eller förlossningen. Men som sagt, det är inget ovanligt!

Men åh, vad vi längtar tills vår lill* sommarbebis äntligen vill titta ut! ????

Grattis till bebisen! Jag ligger några dagar före dig med bf 17/7. Kände också de där fladdren i samband med KUB men nu tycker jag inte de känns så mycket längre! Hoppas på mer rörlighet och större mage snart :)
  • reptilina
    BDN skrev 2020-01-20 08:52:32 följande:

Grattis till bebisen! Jag ligger några dagar före dig med bf 17/7. Kände också de där fladdren i samband med KUB men nu tycker jag inte de känns så mycket längre! Hoppas på mer rörlighet och större mage snart :)

Å! Är jag den enda som hoppas på minimal mage så länge som möjligt? Med mitt förra barn gick jag undercover åtminstone in i vecka 24, och jag vill helst behålla det på liknande sätt. I alla fall till RUL, om det är möjligt.
  • Lunne
    reptilina skrev 2020-01-20 09:08:02 följande:

Å! Är jag den enda som hoppas på minimal mage så länge som möjligt? Med mitt förra barn gick jag undercover åtminstone in i vecka 24, och jag vill helst behålla det på liknande sätt. I alla fall till RUL, om det är möjligt.

Jag hoppas också att det inte ska synas på länge! Är i v. 13 nu och än så länge skulle man aldrig kunna ana något. Störst mage hittills hade jag på kvällarna i v. 6, men nu har den slutat svullna så :)

Vi var helt inställda på att inte berätta för någon innan RUL och jag hade laddat upp med kläder som kan dölja lite vid behov. Tyvärr har jag inte mått bra alls och blev sjukskriven, så har fått berätta på jobbet och nu håller vi på att berätta för familjen så fort vi träffar några och sen blir det säkert för en del kompisar snart. Inte så kul att ljuga om hur jag mår och varför vi tackar nej till typ allt just nu nämligen =/ Så min bild att jag skulle leva som vanligt och bara dölja magen samt jonglera iväg vinglas till mannen, kraschade rätt rejält. Men jag vill ändå inte att det ska synas tidigare än absolut nödvändigt :')

Vilken vecka är du i nu?
  • anette81
    reptilina skrev 2020-01-20 09:08:02 följande:

Jag är i vecka 14 (13+5) och jag har fått lite magen men döljer den lätt
  • anette81

När tänker ni börja köpa bebissaker? Vagn, kläder och sånt. Och har ni börjat funderar på vilken vagn ni vill ha?

• reptilina
    Lunne skrev 2020-01-20 11:35:54 följande:

Jag hoppas också att det inte ska synas på länge! Är i v. 13 nu och än så länge skulle man aldrig kunna ana något. Störst mage hittills hade jag på kvällarna i v. 6, men nu har den slutat svullna så :)

Vi var helt inställda på att inte berätta för någon innan RUL och jag hade laddat upp med kläder som kan dölja lite vid behov. Tyvärr har jag inte mått bra alls och blev sjukskriven, så har fått berätta på jobbet och nu håller vi på att berätta för familjen så fort vi träffar några och sen blir det säkert för en del kompisar snart. Inte så kul att ljuga om hur jag mår och varför vi tackar nej till typ allt just nu nämligen =/ Så min bild att jag skulle leva som vanligt och bara dölja magen samt jonglera iväg vinglas till mannen, kraschade rätt rejält. Men jag vill ändå inte att det ska synas tidigare än absolut nödvändigt :')

Vilken vecka är du i nu?

Hej där!

Jag är i vecka 14 (13+4) och skulle helst inte berätta på jobbet förrän så sent som möjligt. Oavsett vad diskrimineringslagen säger så vill inte jag bli avpolletterad som ?hon som ändå ska ha barn snart så henne ger vi inga spännande uppdrag?. Jag körde ända in i kaklet med min dotter och har ambitionen att vara ungefär lika ambitiös med detta barn. Även om sommaren Och semestern dock kommer lägligt detta år.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-01-20 15:01:20 följande:

När tänker ni börja köpa bebissaker? Vagn, kläder och sånt. Och har ni börjat funderar på vilken vagn ni vill ha?

Vi har det mesta redan från för två år sedan då vår dotter var ny, så det mesta blir nog arvegods från storasyster. Vi visste inte då heller vilket kön det skulle bli så jag fokuserade på att köpa könsneutrala färger och kläder - det borde funka även denna gång om det blir en pojke. Det enda vi behöver är en ny tvillingvagn och där tänkte vi nog en bugaboo donkey duo, hur förutsägbart det än är. Den köper vi dock inte på ett tag, jag är rädd att jinxa något om jag handlar för tidigt....
  • Taffer86

Vecka 16+4 här och jag var väldigt överviktig innan jag blev gravid och har tyckt att jag sett bara mer det ut länge, men nu börjar gravidmagen titta fram och jag ser väääldigt gravid ut.

Väntar ju tvillingar, så räknar med att bli gigantisk ????

Kände första tydliga rörelserna förra veckan, långt ner i magen precis ovanför bäckenet typ, men senaste dagarna känner jag även lite tryck och buffar i navelhöjd.

Hade förra veckan flera dagar då jag hade mycket sammandragningar samt tryck neråt, men sen fredags natt har det lugnat ner sig.

Illamåendet har hållt i sig delvis fram till nu men det har nog släppt helt nu.

• Chastity92
    stragge skrev 2020-01-19 19:23:06 följande:

Skriv eran mejladress som är kopplad till Facebook om ni vill bli inbjudna i den privata, icke sökbara juligruppen på Facebook :) Skickas en inbjudna via mejl då.

Här i tråden? Eller som meddelande?

Vill gärna vara med i gruppen på Facebook
Svar på tråden BF JULI 2020