• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • staar
    Lunne skrev 2019-11-29 12:03:58 följande:

Det låter väldigt jobbigt att ha ett sånt jobb och må illa samtidigt :O Skönt att du slipper det denna gång!

Ska du ta kub testet?
  • Lunne
    staar skrev 2019-11-29 12:13:35 följande:
    Ska du ta kub testet?
    Japp, jag räknar med att vi får det i alla fall, ska höra på inskrivningen i nästnästa vecka. Officiellt är det fortfarande först från 35 år i Stockholm, men alla jag pratat med har fått det erbjudet ändå. Skulle vi inte få det så kommer vi definitivt boka nåt privat, men då kanske vi satsar på NIPT direkt. Hur ska ni göra?
  • staar
    Lunne skrev 2019-11-29 13:16:36 följande:

Japp, jag räknar med att vi får det i alla fall, ska höra på inskrivningen i nästnästa vecka. Officiellt är det fortfarande först från 35 år i Stockholm, men alla jag pratat med har fått det erbjudet ändå. Skulle vi inte få det så kommer vi definitivt boka nåt privat, men då kanske vi satsar på NIPT direkt. Hur ska ni göra?

Jag lyckades till slut övertala min chef om att få gå till "läkaren " i onsdags efter att ha erbjudit mig att stanna kvar så länge som jag var tvungen att dra ut på min rast så jag var på inskrivning hos barnmorskan då och hon pratade lite om kub. Jag känner mig väldigt kluven. Skulle jag ta den så skulle det vara av " fel " anledning. Skulle enbart vara för att få fler ul. Orolig att resultatet skulle vara med stressande än ultraljudet lugnande om man skulle få att det fanns någon sannolikhet. Och jag skulle aldrig välja att avsluta graviditeten oavsett. Däremot finns det ju fördelar att vara mer förberedd. Så ja , jag är kluven. Får se om jag kan bestämma mig efter ul på torsdag.
  • barntokiggg

Nu efter 2/3 dagar av bruna fläckar och gula flytningar så kom de ljusröda på pappret. Jag är besviken men har ju vart smått beredd på det hela tiden. Har gråtit lite mot min sambo så nu känns det lite bättre, men mer bara varför jag, varför jag 2 ggr dessutom?? Men nya tag igen sen när det över, vill bara att det ska vara över nu igen så vi kan försöka igen.

• Lunne
    staar skrev 2019-11-29 13:42:16 följande:

Jag lyckades till slut övertala min chef om att få gå till "läkaren " i onsdags efter att ha erbjudit mig att stanna kvar så länge som jag var tvungen att dra ut på min rast så jag var på inskrivning hos barnmorskan då och hon pratade lite om kub. Jag känner mig väldigt kluven. Skulle jag ta den så skulle det vara av " fel " anledning. Skulle enbart vara för att få fler ul. Orolig att resultatet skulle vara med stressande än ultraljudet lugnande om man skulle få att det fanns någon sannolikhet. Och jag skulle aldrig välja att avsluta graviditeten oavsett. Däremot finns det ju fördelar att vara mer förberedd. Så ja , jag är kluven. Får se om jag kan bestämma mig efter ul på torsdag.

Då förstår jag att det är ett svårt val, du får fundera på vad som känns rätt. Jag känner efter mitt MA att jag framförallt inte vill gå runt längre än nödvändigt om något är fel, och de kan ju hitta saker på KUB som gör att barnet inte skulle överleva födseln...
  • staar
    barntokiggg skrev 2019-11-29 16:51:12 följande:

Nu efter 2/3 dagar av bruna fläckar och gula flytningar så kom de ljusröda på pappret. Jag är besviken men har ju vart smått beredd på det hela tiden. Har gråtit lite mot min sambo så nu känns det lite bättre, men mer bara varför jag, varför jag 2 ggr dessutom?? Men nya tag igen sen när det över, vill bara att det ska vara över nu igen så vi kan försöka igen.

Ååh nej, fy va jobbigt. Du kan inte få komma in nu och titta så att du får riktigt svar? All styrka och lycka till till er !
  • feliciamaria24

Hej tjejer hur mår ni ?

Jag är nu i vecka 7 (6+4) och är så galet trött. Har även åkt på något virus (känns det som iallfall), har ingen feber men de känns som jag har 40 grader. Är tung i huvudet och har lite ont i hela kroppen. Ögonen svider osv.. typiska feber symtom. Någon som känner igen sig ?

• Midvintersol

Jag mår bra, är i v 6 (5+1) och har hittills haft ömma bröst, molande värk från livmodern och sen lite trötthet då och då. Får se framöver om illamåendet kommer, lite orolig över att jag inte känner mer men hoppas på att det är tidigt än. :)

• feliciamaria24

@midvintersol : oroa dig inte , vissa mår inte illa alls. Jag har knappt mått illa och de e jag glad för, e dock äcklad och har väldig avsmak av en massa mat.

• staar

Mitt illamående har exploderat och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vaknade till och med inatt och var helt 100 på att jag var magsjuk. Öppnade fönstret helt och min sambo höll på att förfrysa men det gick över efter en stund och jag kunde somna om

Men denna dag på jobbet har inte vart rolig, har blivit kräkfärdig och orkeslös så fort jag stått upp. Kollegorna fick ta alla "stå jobb " och jag satt hela dagen och mådde illa och pimpla vatten.

Svar på tråden BF JULI 2020