• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Mammatankarmedpedagogerna

Grattis till alla som redan plussat och vi håller tummarna för er andra! Vill bara tipsa om vår blogg mammatankarmedpedagogerna.vimedbarn.se där har vi flera inlägg om tankar och känslor under graviditeten. Vi är två utbildade pedagoger och småbarnsmammor som skriver om mammalivet. Tips, kunskap, erfarenheter, åsikter och tankar kring barn och mammalivet hittar ni på vår blogg. Följ oss också gärna på Instagram @mammatankarmedpedagogerna där uppdaterar vi varje gång vi publicerat ett nytt inlägg!

• Önskarbebis2020

Tror jag vågar tro snart på att jag är gravid. Test längs upp ÄL +11 och test längst ned ÄL+12. Ska våga mig på ett digitalt om någon dag. Detta är predictor early test, hade vanligt RFSU men upplevde inte att jag såg något på det testet. Möjligtvis för tidigt tänker jag då hcg fördubblas var 3:e dag ungefär

• Mikkans
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-10 08:34:40 följande:

Tror jag vågar tro snart på att jag är gravid. Test längs upp ÄL +11 och test längst ned ÄL+12. Ska våga mig på ett digitalt om någon dag. Detta är predictor early test, hade vanligt RFSU men upplevde inte att jag såg något på det testet. Möjligtvis för tidigt tänker jag då hcg fördubblas var 3:e dag ungefär

Så himla kul! Grattis!!
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-10 08:59:31 följande:

Så himla kul! Grattis!!

Tack! Börjar sakta men säkert förstå det... är väldigt läskigt så här i början. Ska överraska mannen i helgen tänkte jag

Får hoppas att det är starkare imorgon
  • Sofieelises

Ni som är runt ÄL+5-9 där någonstans, vad har ni för symptom? Jag är på ÄL+7 och har haft så sjukt mycket kramp/ont i nedre delen av magen senaste två dagarna, fått använda värmedyna t o m. Har dessutom fått ökade flytningar. Tror verkligen att det kan ha blivit något denna månad då dessa symptom påminner om när jag plussat tidigare!!

• Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-10 09:14:19 följande:

Ni som är runt ÄL+5-9 där någonstans, vad har ni för symptom? Jag är på ÄL+7 och har haft så sjukt mycket kramp/ont i nedre delen av magen senaste två dagarna, fått använda värmedyna t o m. Har dessutom fått ökade flytningar. Tror verkligen att det kan ha blivit något denna månad då dessa symptom påminner om när jag plussat tidigare!!

Jag är på äl +6 och känner inget som jag kopplar till eventuell graviditet. Har mått illa och haft huvudvärk hela förmiddagen men det beror troligtvis mer på att vi försov oss med tre barn i morse. Jag är expert på att vara skengravid så jag ställer in mig på att det inte hänt något.

Men ditt låter spännande! Håller tummarna för dig! Hur gamla är de andra barnen?
  • Planerarsyskon2020
    Sofieelises skrev 2020-01-10 09:14:19 följande:

Jag upplever att jag mått lite små illa i två dagar, dock inget idag. Ökade flytningar och ett orimligt sug efter äpple. ???????? Men de kan ju vara hjärnan som spelar mig ett spratt.
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-10 10:04:29 följande:

Jag är på äl +6 och känner inget som jag kopplar till eventuell graviditet. Har mått illa och haft huvudvärk hela förmiddagen men det beror troligtvis mer på att vi försov oss med tre barn i morse. Jag är expert på att vara skengravid så jag ställer in mig på att det inte hänt något.

Men ditt låter spännande! Håller tummarna för dig! Hur gamla är de andra barnen?

Försova sig med tre är inte kul alltså.. Jag har en (snart) 6-åring, en treåring och en tvååring. Hur gamla är dina?

Haha samma här, var ju stensäker på att jag var gravid förra månaden så litar INTE på min kropp. Vill inte hoppas och bli besviken.
  • lillagullefjun
    MissJibs skrev 2020-01-10 07:39:23 följande:

Hej tjejer! Vill först tacka er för ert stöd. Idag kan jag konstatera missfall eftersom digitala visar 1-2 imorse. Blöder ff, dag 17 :/ Säger som min sambo "Hellre nu än senare". För den gången vi väntade tvillingar o fick missfall i v 12 va jobbigt. Nu vet jag iaf att jag har fått tbx ÄL efter förlossningen. Så d e ju bra att veta. :) bara upp på hästryggen igen o ha kul i väntan på ett plus. Men ska hålla mig lite i bakgrunden här ett tag. Lycka till alla som strävar efter ett plus o Grattis till er alla som redan har plussat.

Kram till dig!

Tror inte jag heller är gravid, haft massa ?graviditetstecken? typ tills idag men idag har jag mensvärk och pms så förväntar mig mens senast måndag. Har inte testat och tänker inte göra det heller. Även om vi egentligen inte försökt aktivt så hann jag bygga upp förväntan och längtan pga att vi hade oskyddat sex kring äl.

Lycka till framöver!
  • vestliii
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-09 12:39:51 följande:

Välkommen hit! Kul att följas åt. Jag har också BIM den 18e men har inga höga förhoppningar. Hade oskyddat sex ett par dagar innan ÄL så vi har inte försökt så helhjärtat. Har inga känningar alls ännu.

Tack! Ja men verkligen.

Åh.. det kan ha tagit sig ändå!

Vi gjorde stora framsteg på oskyddat sex fronten denna äl faktiskt, hade sex dagen före, samma dag och dagen efter.

Tog ett negativt i förrgår men tror det var för tidigt.

Om jag ska vara ärlig är jag hoppfull denna månad, har mensvärkar redan nu (?!)
Svar på tråden BIM januari