• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • vestliii
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-10 17:31:48 följande:

Spännande! Blir glad för din skull.

Du, jag gjorde prick samma sak idag. Hade inte ens hållit mig i två timmar. Såklart var det tokblankt.. varför gör man så?

Ja, lite spännande är det allt nu! Hur känns det hos dig då?

Haha, jadu! Det undrar jag varje gång.. man vet att man inte borde men man gör det ändå! Man måste ju vänta såååååå länge haha!
  • vestliii
    EllieB skrev 2020-01-10 21:41:29 följande:

Har långt kvar till BIM, minst en vecka, men har haft såå mycket flytningar idag. Blöta och genomskinliga. Nästan så det känns som man kissat på sej. Kan det vara ett tecken på gravid eller brukar man vara helt torr då? Brukar inte ha såhär vattniga flytningar

Mitt svar kommer inte göra dig klokare men har samma fråga.. var i affären och det kändes verkligen som att jag kissade på mig utan att vara kissnödig..

8 dagar kvar till BIM och brukar annars vara torr som Sahara!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-10 17:43:47 följande:

Nämsn gud vad kul ändå! :D Hade ju varit himla kul om vi plussade samtidigt nu också och fick hänga i gravidgrupp ihop :)

Jaa tvillingar hade varit såå magiskt! T o m googlat hur man ökar chanserna för det men det är nog kört för min del xD När jag är närmare 40 om en sisådär 10 år kanske man kan göra ett försök med det, haha (förstått att det är vanligare att släppa två ägg ju äldre man blir)..

När ska du testa (om du ska göra det?). Jag hade lovat mig själv att vänta till söndag men kommer ta ett test imorgon på äl+8, fast jag vet att det är lönlöst egentligen......... Jag blir lite knäpp av det här med att försöka bli gravid :p

Haha! Du, jag har gjort precis samma! Äter folsyra endast för att det kan öka chansen. Självklart är det ju bra ändå, men har aldrig ätit det inför en graviditet tidigare. Min mormor var tvilling och min mamma har varit gravid med tvillingar och likaså min syster så det tycks finnas i släkten genetiskt.

Jag har testat.. Utan att tänka köpte jag ett RFSUpack på Ica vid lunch. Och eftersom det är tvåpack kunde jag självklart inte hålla mig. Det var tokblankt. Såklart. Vad tror jag liksom?

Det hade varit väldigt kul att få följas åt!
  • Nathaliejj

Bim-7 och nu är brösten tunga och ömmar satan. Har sen 3 dagar tillbaka svälld mage och oändligt med gaser! Flytningar som växlar mellan klibbiga, äggviteliknande och lite gult i. Får se om det blir något denna månad

• Mezzy

ÄNTLIGEN!! :) Kan inte tro att det är sant! Hoppas nu bara denna lilla vill stanna kvar! <3

• Önskarbebis2020
    Mezzy skrev 2020-01-11 08:05:18 följande:

ÄNTLIGEN!! :) Kan inte tro att det är sant! Hoppas nu bara denna lilla vill stanna kvar! <3

Stort grattis, vad kul

Jag plussade i torsdags med testa tidigt test och tog ett digitalt igår kväll är också helt chockad, sambon också <3
  • Mezzy
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-11 08:07:16 följande:

Stort grattis, vad kul

Jag plussade i torsdags med testa tidigt test och tog ett digitalt igår kväll är också helt chockad, sambon också <3

Åh grattis till dig med! :) <3
  • Mezzy

Det konstigaste är att denna månad hade jag minst symtom! Det enda som jag verkligen märkt är att min mage har varit galet uppsvälld (ser typ ut att vara i femte månaden >D) men trott att det berott på alla godsaker man tryckt i sig under jul och nyår :) sen hade jag molvärk men det har jag haft varje månad. Brukar oxå ha ömma bröst men har inte haft det denna gång, utan denna gång ilade det bara i dem ibland.

• EllieB
    vestliii skrev 2020-01-10 23:07:39 följande:

Mitt svar kommer inte göra dig klokare men har samma fråga.. var i affären och det kändes verkligen som att jag kissade på mig utan att vara kissnödig..

8 dagar kvar till BIM och brukar annars vara torr som Sahara!

Åh ja då får vi se vad det innebär då
  • Sofieelises

Äl+8 och negativt test imorse. För tidigt för att testa egentligen men besviken blir man ju ändå. Känner verkligen en stark magkänsla att jag är gravid denna gång så vi får väl se om det blir femte gången gillt eller inte..

Svar på tråden BIM januari