• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Miu1234
    vitae skrev 2020-01-11 17:44:07 följande:

Ser någon ett svaagt streck? Har någon erfarenhet av spökstreck på babyplan? Jag är på BIM-5, ska testa ett early ikväll, har fått positivt på ÄL-sticka idag. Kommer ju visa sig om det ökar i styrka innan BIM men jag vill inte hoppas för mycket.

Jag ser absolut!
  • Tjoppa12

Jag har googlat runt tills jag blivit galen men inte fått ett riktigt svar. Alkohol när man ska försöka skaffa barn är ju ändå rätt logiskt och lätt att hitta info om att man ska dra ner på. Jag har inte druckit en droppe under detta försök, men idag på ål+4 ska jag på en tjejkväll där dom andra kommer dricka. Om jag dricker cider, är det dumt ? Känns som jag sabbar chanserna. Hur "illa" är det att dricka när man är där jag är i cykeln ?

• vitae
    Miu1234 skrev 2020-01-11 18:06:31 följande:
    Jag ser absolut!
    Tack för att du kollade! Tyvärr vill inget annat test visa samma så det kanske var fel på testet eller något.
  • vitae
    Miu1234 skrev 2020-01-11 18:06:31 följande:
    Jag ser absolut!
    Tack för att du kollade! Tyvärr vill inget annat test visa samma så det kanske var fel på testet eller något.
  • Mammanettan88

Hej!

Hoppar in här!

Jag försöker inte bli gravid, jag har varit ensamstående mamma till min dotter i nu 9 år i februari, hon blir 9 i juli men hennes pappa lämnade oss under graviditeten trots att hon var planerad, i alla fall träffades vi för första gången på 9 år nu 30 december...

Vad gör vi? Jo, slet av varandra kläderna, jag hade ÄL och han frågade precis innan han kom om jag åt ppiller, jag som var i orgasmmolnen tänkte ju inte på vad jag sa så jag sa ja?!

Men är det någon jag vill ha barn med är drt han, jag lär bli ensam till 2 men vill hellre att min dotter har ett helsyskon och jag blir 32 nu och känner att det är nu eller aldrig...

Nu till min fråga... Det var ju 8,5 år sedan jag födde min dotter, över 9 år sedan jag var gravid ,det enda jag minns är att jag hade svinont i brösten.

Nu denna vecka har mina bröst börjat ådra, jag brukar ALLTID ha ont i brösten mellan ÄL och mens, nu har jag inte ont alls. Jag har sååå ont i ryggen att jag knappt kan gå, ländryggen, som ett skärp runt övre delen av höfterna. Jag är trött konstant men jag är en trött person... Jag är ensamstående hallååå????????

Jag hade jättemolande mensvärk i början av veckan, nu ingenting men känner ibland tryckkänsla i ländryggen. Som att någon masserar fast drt är ingen som gör, känns Bara så.

Är vissa dagar så yr i huvudet att jag mår illa och måste sitta ner. Äter betablockare som tar bort min migrän som jag haft sen jag var 6 år gammal och denna vecka har jag trots detta haft huvudvärk varje dag.

Jag vill helst inte vara gravid för min mamma kommer att döda mig då jag känner inte att jag tänker fram symtom heller. Jag läckte ur brösten när jag åt ppiller men aldrig nu och plötsligt kan jag pressa fram vätska, ibland rinner det lite själv.

Samtidigt gör det inget om jag är det, jag gjorde en abort med skrapning för drygt 12 år sedan så jag kommer inte göra abort. Min dotter har dock adhd, autism, språkstörning och trotssyndrom, därför har jag inte haft tiden att träffa andra. Och velat vänta men hon är ju nu 8,5... Men hon har haft problem efter problem, varit på Astrid Lindgren så mycket att vi funderade på att ta in där på heltid ???????????

Så jag är rädd att detta barn också blir lika sjuk. Då kommer mamma att behöva hjälpa till massor...

Vill inte ha påhopp från folk som tycker att jag är knäpp som ens vill behålla men det kan vara min sista chans och jag är emot abort, mådde hemsk efter förra. Jag ska ha mens på tisdag, är alltså BIM-3 idag lördag...

Vad har ni haft. Fler som har fler graviditer, alltså haft minst 1 tidigare som inte heller har ont i brösten tex, det var mitt Första tecken förra gången så funderar ändå men jag har så mycket annat. Har plötsligt dessutom svårt med ostlukt, svårt att äta vitlök, alltså klyftor, vi brukar ha i stekt svamp eller på pizza m.m. Jag är mer hungrig.

Säkert fler symtom men även ni med första graviditen, skriv era symtom, även om ni inte plussat ännu. ????

Hoppas alla har en bra lördag ??

??Ida 2011-07-31??
  • Sofieelises
    Tjoppa12 skrev 2020-01-11 18:18:26 följande:

Jag har googlat runt tills jag blivit galen men inte fått ett riktigt svar. Alkohol när man ska försöka skaffa barn är ju ändå rätt logiskt och lätt att hitta info om att man ska dra ner på. Jag har inte druckit en droppe under detta försök, men idag på ål+4 ska jag på en tjejkväll där dom andra kommer dricka. Om jag dricker cider, är det dumt ? Känns som jag sabbar chanserna. Hur "illa" är det att dricka när man är där jag är i cykeln ?

Jag hade unnat mig cider, med tanke på att ägget inte ens fäst ännu på äl+4. Tror inte du behöver ha dåligt samvete för det men gör det som känns bäst för dig!! "En gång är ingen gång". Ha en kul kväll nu :)
  • Tjoppa12
    Sofieelises skrev 2020-01-11 19:04:35 följande:

Jag hade unnat mig cider, med tanke på att ägget inte ens fäst ännu på äl+4. Tror inte du behöver ha dåligt samvete för det men gör det som känns bäst för dig!! "En gång är ingen gång". Ha en kul kväll nu :)

Nej precis... Kände att någon cider kanske inte är nåt problem, men vill inte att det ska påverka implantationen. Men det är ju svårt att veta. Tack för ditt svar, nu ska jag iväg och ha kul :D vare sig med eller utan cider haha
  • soltroll
    Tjoppa12 skrev 2020-01-11 19:09:22 följande:

Nej precis... Kände att någon cider kanske inte är nåt problem, men vill inte att det ska påverka implantationen. Men det är ju svårt att veta. Tack för ditt svar, nu ska jag iväg och ha kul :D vare sig med eller utan cider haha

Är säker på att stressen för vad man får och inte får göra och allt runtomkring påverkar mer än om du dricker cider nu:))
  • Mikkans
    Tjoppa12 skrev 2020-01-11 19:09:22 följande:

Jag tänker att folk som är alkoholister och dricker mkt ocv ofta ändå blir gravida. Om du dricker lite vid ett tillfälle är det helt lugnt!
  • Mikkans

Ni som tempar? Hur gör ni på helger? Jag har tempat nån vecka och det diffar rätt mkt dag till dag? Är det "normalt"?

Svar på tråden BIM januari