• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Mammanettan88
    Tjoppa12 skrev 2020-01-11 18:18:26 följande:

Jag har googlat runt tills jag blivit galen men inte fått ett riktigt svar. Alkohol när man ska försöka skaffa barn är ju ändå rätt logiskt och lätt att hitta info om att man ska dra ner på. Jag har inte druckit en droppe under detta försök, men idag på ål+4 ska jag på en tjejkväll där dom andra kommer dricka. Om jag dricker cider, är det dumt ? Känns som jag sabbar chanserna. Hur "illa" är det att dricka när man är där jag är i cykeln ?

Hej, min pappa var alkoholist, grov och lyckades skapa 6 barn med 4 olika fruar innan han dog när jag var 8,cider är knappt någon alkohol i, och de flesta vet ju inte ens att de är gravida då tidigt så de flesta dricker, festar, äter mediciner m.m. Som vanligt fram tills mensen inte dyker upp... Och föder friska fina barn. Medans jag som pga pappa är nykterist, åt inga mediciner eller gjorde något fel från Äl till förlossning med första dotter än, hon är nu 8,5 och har adhd, autism, språkstörning och trotssyndrom och ska utredas för intellektuell funktionsnedsättning, jag gjorde allt rätt så jag tror inte alkohol är avgörande, i alla fall inte så här tidigt. Får man missfall så beror det oftast på att något är fel med fostret, det är kroppens sätt att skjuta bort barnet om den är sjuk, så tidigt som möjligt. Vissa föds i alla fall sjuka men kroppen är ju inte gud så är inte alltid den känner av och skjuter bort fostret. Men vid missfall är drt oftast så. Inte pga lite cider, annars köp alkoholfritt om du är orolig, jag dricker som sagt aldrig, kanske ibland men tycker att man kan ha roligt utan alkohol, men jag tycker alkohol är äckligt också haha, annat om man gillar alkohol
    Ida 2011-07-31
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-11 19:49:15 följande:

Ni som tempar? Hur gör ni på helger? Jag har tempat nån vecka och det diffar rätt mkt dag till dag? Är det "normalt"?

Jag har ?bara? tempat 2 månader men märkte att jag ibland antingen hoppade över att tempa på helgen (om jag jag super trött och lagt mig väldigt sent) eller att jag faktiskt ställde klockan och tempade snabbt för att sedan somna om
  • Mezzy
    Lyra78 skrev 2020-01-11 10:52:12 följande:

Oj vad härligt, grattis!! Så det var ett implationsdipp sen också .

Tack snälla! <3

Tror det va lite sent för en implantationsdipp. Tempen sjönk inte så mycket men tillräckligt för att jag skulle tro att allt skitigt sig denna månad oxå. :) igår va tempen hög igen men jag sov galet dåligt den natten då dottern va vaken nästan hela natten så vågade inte lita på tempen. Men när jag tempade idag på bim dagen så va tempen jätte hög fast jag sovit hela natten så då fattade jag. :D

Hur går det för dig?
  • Mezzy
    Mikkans skrev 2020-01-11 19:49:15 följande:

Ni som tempar? Hur gör ni på helger? Jag har tempat nån vecka och det diffar rätt mkt dag till dag? Är det "normalt"?

Tempar du samma tid varje dag? Även på helgen? Det är det viktigaste för att få ett rättvist resultat. Sen om du går och lägger dig väldigt mycket senare än du gör på vardagar kan det bli missvisande. Fast om du sovit iaf 4 h i sträck innan tempning så ska det funka. :)
  • Mikkans
    Mezzy skrev 2020-01-11 20:57:54 följande:

Tempar du samma tid varje dag? Även på helgen? Det är det viktigaste för att få ett rättvist resultat. Sen om du går och lägger dig väldigt mycket senare än du gör på vardagar kan det bli missvisande. Fast om du sovit iaf 4 h i sträck innan tempning så ska det funka. :)

Samma tid varje dag utom helger... :/
  • Planerarsyskon2020

Alla mina symtom är borta utan gasig mage.. Och det behöver ju inte tyda på graviditet. Bim är på torsdag men jag plussade först på bim +4/5 sist med dottern så har lovat mig själv att inte testa förens några dagar efter om mensen inte kommer men har typ tappat hela hoppet.

• Supertrio

Ni som har plussat, stort grattis!!:)

Vad hade ni för symptom? Hur tidigt kom det? Och vad var annorlunda mot andra cykler?

/ En som inte skulle överanalysera symptom denna gång..;)

• Önskarbebis2020
    Supertrio skrev 2020-01-12 07:15:44 följande:

Vad hade ni för symptom? Hur tidigt kom det? Och vad var annorlunda mot andra cykler?

Symtom för mig var:

Äl+ 10 = mensvärkskänsla under dagen på jobbet, högg i höger äggstocken på eftermiddagen och sedan riktigt obehagliga ilningar på kvällen när jag skulle sova. Temp låg på 36.67.

ÄL+11= temp på 37.03 visste och tog ett test. Visade svagt plus på predictor early. Fortsatta ilningar, lite ömma bröst.

Sedan på ÄL + 12 tog jag nya test där det hade stegrat och vågade på mig ett digitalt på kvällsurin vilket visade gravid 1-2.

Så för först på ÄL +10 började jag ana, och tempen bekräftade sen. Jag har aldrig fått sån molvärk och sådana ilningar innan. Detta var försök nr 2 för oss.

Det jag gjorde annorlunda denna gång var att ta tillskott av EPA glandin men har ingen aning om det hjälpte min slemhinna. Men gravid blev jag och kanske blivit utan dom också lycka till!!
  • Mevi1315

Rosa flytningar, ingen riktig mens, inget plus, illamående. Knepig månad men är nog kört denna gång med. Bim idag.

• Hoppas96
    Supertrio skrev 2020-01-12 07:15:44 följande:

Väldigt tidigt extremt ont i brösten, flytningar, gasig, tjocka blå ådror på brösten.. Typ det hehe :) senare också lite ilningar upp mot livmodern
Svar på tråden BIM januari