• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (TS)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-21 09:40:20 följande:
    Tja, äta måste man väl ändå så kan väl vara trevligt med nytt sällskap! :)
    En av de första jag fastnade för och träffade fler gånger visade sig ha sambo.. Så det där att de är bra "på pappret" ger jag inte mycket för... =/
    Jag träffade även en kille som bodde en bit bort en gång, vi fortsatte prata efteråt på ett avslappnat sätt. Jag försökte att inte ha några höga förhoppningar. Någon månad efteråt ville han komma och hälsa på mig i min hemstad. Planerade och pratade. Men ett par dagar innan så slutade han svara och helt läsa mina meddelanden. Kunde se att han inte varit online heller så blev först faktiskt mest orolig än arg. Efter någon vecka hittade jag honom dock på ett annat socialt medie där han varken var död, skadad eller liknande.. Kanske hade något hänt som gjort att jag trillat ur minnet, kanske var han bara ute efter bekräftelse och uppmärksamhet.

Men dejting är fan svårt...

Har du några lustiga historier på lager? :P
    Men näe?? Vilket svin! Stackars hans sambo!

Alltså, att ghosta någon är kanske på något plan ok när man är i stadiet att man ännu inte har setts, såvida man inte har bestämt att ses såklart. Om jag har inlett en konversation med någon via en dejtingapp brukar jag för det mesta säga tack men nej tack så att personen i fråga ändå vet, men det har hänt att jag bara slutat höra av mig. Att göra så i det skedet som ni var i är ju dock inte ok nånstans! Fy vilken dålig stil!

Den lustigaste är nog personen som var både halt och hade tics, vilket han inte hade nämnt på förhand. Det var lite av en chock! XD Sen var det en tysk som verkligen var "tysk" till sättet - väldigt domderande och bestämd och deklarerade fort att han aldrig någonsin skulle betala för ett hotellrum utan då var det bättre med tält. Eh jo tjena...Vi klickade inte om man säger så :P Sen har jag nog några väldigt dåliga el iaf trista dejter på lager, men inte någon mer som varit direkt lustig "tyvärr" :) 
  • Anonym (liten stad)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-21 12:13:03 följande:
    Men näe?? Vilket svin! Stackars hans sambo!

Alltså, att ghosta någon är kanske på något plan ok när man är i stadiet att man ännu inte har setts, såvida man inte har bestämt att ses såklart. Om jag har inlett en konversation med någon via en dejtingapp brukar jag för det mesta säga tack men nej tack så att personen i fråga ändå vet, men det har hänt att jag bara slutat höra av mig. Att göra så i det skedet som ni var i är ju dock inte ok nånstans! Fy vilken dålig stil!

Den lustigaste är nog personen som var både halt och hade tics, vilket han inte hade nämnt på förhand. Det var lite av en chock! XD Sen var det en tysk som verkligen var "tysk" till sättet - väldigt domderande och bestämd och deklarerade fort att han aldrig någonsin skulle betala för ett hotellrum utan då var det bättre med tält. Eh jo tjena...Vi klickade inte om man säger så :P Sen har jag nog några väldigt dåliga el iaf trista dejter på lager, men inte någon mer som varit direkt lustig "tyvärr" :) 
    Vad jag förstår så är de fortfarande ihop...

Jo, jag har nog också låtit bli att svara nån gång. Men har man setts så tycker jag att man är skyldig ett tydligt "nej tack" åtminstone. En kille ville ha en hel utläggning om varför jag inte ville ses igen.. Min förklaring att jag inte kände att vi klickade helt räckte tydligen inte.. =/

Oj! Halt och tics har jag inte varit med om, inte heller tysk :P Vi kanske inte har samma smak på killar xD Nej, skämt å sido. Vissa överraskar både på bra och dåliga sätt. Jag har även träffat killar som är helt underbara, men känns det inte rätt så känns det inte rätt. Gud vet att jag funderat fram och tillbaka vissa gånger. Men när det känns rätt, då vet man... ;)
  • Anonym (TS)
    Anonym (liten stad) skrev 2020-02-21 12:50:35 följande:

Vad jag förstår så är de fortfarande ihop...

Jo, jag har nog också låtit bli att svara nån gång. Men har man setts så tycker jag att man är skyldig ett tydligt "nej tack" åtminstone. En kille ville ha en hel utläggning om varför jag inte ville ses igen.. Min förklaring att jag inte kände att vi klickade helt räckte tydligen inte.. =/

Oj! Halt och tics har jag inte varit med om, inte heller tysk :P Vi kanske inte har samma smak på killar xD Nej, skämt å sido. Vissa överraskar både på bra och dåliga sätt. Jag har även träffat killar som är helt underbara, men känns det inte rätt så känns det inte rätt. Gud vet att jag funderat fram och tillbaka vissa gånger. Men när det känns rätt, då vet man... ;)

Se där..

Jamen gud, den halta killen fick jag blocka från både Instagram och messenger tillslut för han blev verkligen jättearg! Var nästan lite rädd att han skulle dyka upp hemma hos mig och fortsätta skällandet..!

Haha ja nu föll jag ju inte för dessa utan jag söker en trevlig, ödmjuk, allmänbildad och smart kille med driv. Ska det vara så svårt att hitta?! XD Skulle verkligen vilja uppleva den känslan du beskriver, att när man vet så vet man. Jag har ju varit gift men jag upplevde aldrig den stora passionen eller kärleken till honom tragiskt nog. Insåg det lite för sent. Men ångrar inget och här är jag nu, starkare än någonsin! :)
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-21 19:17:39 följande:
    Haha ja nu föll jag ju inte för dessa utan jag söker en trevlig, ödmjuk, allmänbildad och smart kille med driv. Ska det vara så svårt att hitta?! XD Skulle verkligen vilja uppleva den känslan du beskriver, att när man vet så vet man. 
    Jag skulle vilja träffa en snäll och glad tjej, som gillar att kramas och ha sex. Verkar vara svårt att hitta.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-02-22 07:43:19 följande:
    Jag skulle vilja träffa en snäll och glad tjej, som gillar att kramas och ha sex. Verkar vara svårt att hitta.
    Om du bara går på de kriterierna så borde det gå, men det är ju så många mer faktorer som spelar in som du säkert förstår. Attraktion, personlig kemi osv. Det är en djungel därute, jag vet. Men jag tror också att det finns någon för alla, bara man letar på rätt ställen och är beredd att jobba med sig själv. 
  • Anonym (liten stad)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 09:51:33 följande:
    Om du bara går på de kriterierna så borde det gå, men det är ju så många mer faktorer som spelar in som du säkert förstår. Attraktion, personlig kemi osv. Det är en djungel därute, jag vet. Men jag tror också att det finns någon för alla, bara man letar på rätt ställen och är beredd att jobba med sig själv. 
    Hur gick det i lördags? :)
  • Anonym (Franscesa)

Ts, hade du dejt i lördags? Hur gick det i så fall? Vad hittade ni på?

Nu är det ett antal år sedan jag var i dejtingsvängen, men min absolut sämsta dejt var en kille som, efter att vi fikat på kondis, gick in på toaletten, en toalett i en park, och efter en timme och 45 minuter (nästan två timmar alltså) kom ut igen (efteråt har jag tänkt att han kanske hoppades att jag skulle dragit medan han var borta, och i dag hade jag klart gjort det) och deklarerade att han inte ville ses igen. Och då hade jag stått där rätt upp och ned på gatan och väntat i nästan två timmar!
    Till saken hör att vi under veckorna innan pratat jag vet inte hur många timmar i telefonen så det var inte en helt "blinddate" heller.
    Jag var inte förtjust i honom direkt så det gjorde mig inget att han inte ville ses igen, blev bara så himla arg för det var så respektlöst gjort av honom att låta mig stå därute i nästan två timmar.

• Anonym (Franscesa)
    Anonym (Franscesa) skrev 2020-02-24 10:06:34 följande:

Nu är det ett antal år sedan jag var i dejtingsvängen, men min absolut sämsta dejt var en kille som, efter att vi fikat på kondis, gick in på toaletten, en toalett i en park, och efter en timme och 45 minuter (nästan två timmar alltså) kom ut igen (efteråt har jag tänkt att han kanske hoppades att jag skulle dragit medan han var borta, och i dag hade jag klart gjort det) och deklarerade att han inte ville ses igen. Och då hade jag stått där rätt upp och ned på gatan och väntat i nästan två timmar!
    Till saken hör att vi under veckorna innan pratat jag vet inte hur många timmar i telefonen så det var inte en helt "blinddate" heller.
    Jag var inte förtjust i honom direkt så det gjorde mig inget att han inte ville ses igen, blev bara så himla arg för det var så respektlöst gjort av honom att låta mig stå därute i nästan två timmar.

Det var mitt i vintern också, 5 minusgrader.
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-24 09:51:33 följande:
    Snälla och glada tjejer är ointresserade av sex.
    De som gillar sex är inte så snälla, mer cyniska, lite elaka.
  • Anonym (liten stad)
    Anonym (Franscesa) skrev 2020-02-24 10:06:34 följande:

Men vilken mupp xD Det kanske var hans "magkänsla" som avgjorde att han inte ville ses mer :P Nej, då hade jag nog föredragit ghosting, att slöa med någons tid sådär känns som snäppet värre faktiskt.
Svar på tråden Panikar över första dejt!