• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-05-17 21:35:39 följande:

Ringde till hyresvärden på förmiddagen för det var bara 16 grader varmt inne på  men den här envisa hyresvärden säger att han bara är skyldig att ha värmen på till 15 maj så jag köpte en värmefläkt  så nu är det varmt och skönt  i vardagsrummet

Huuuh! Det låter väldigt kallt 🥶 Jag vet inte vad det är som gäller, men de borde ju vara tvungna att hålla någon minimitemperatur. Bra att du köpte en värmefläkt! Idag kom snön hit förresten ❄️
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-05-17 21:56:55 följande:
    Huuuh! Det låter väldigt kallt 🥶 Jag vet inte vad det är som gäller, men de borde ju vara tvungna att hålla någon minimitemperatur. Bra att du köpte en värmefläkt! Idag kom snön hit förresten ❄️
    Jag tror att hyresvärden måste hålla minst 18 grader varmt i lägenheten.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-05-16 22:54:42 följande:
    Tack för det, ja det ska ta tag i en, eller göra en intresserad, eller en kombination av det, kanske fascinerad också. Havet är fint, dels för att man kan se så långt och vila blicken i fjärran, dels för att det kan vara både lugnt och livligt. Någonstans ser det i blicken ut, om man ser riktigt långt, att himmel och hav går samman. Bor du vid havet? Överensstämmer titeln med dina önskningar? Man kan ju längta på flera sätt. Fin titel.
    Ja, det finns mycket som är fint med havet! Jag använder det som en metafor för allas innersta längtan. Ett glittrande, förföriskt hav i fjärran. Kanske når man fram dit eller så dör man på vägen. Dagboken börjar med att den första varelsen gick upp på land. Spåren i sanden suddades ut och den hittade aldrig tillbaka till havet. Havet kan också ses som en metafor för det som är dolt under ytan. Uppe på land är luften hög och klar och där är det förnuftet som råder, men under ytan är det känslorna som styr. Jag kan inte skriva dagbok, för det känns som att jag ljuger då, därför blev det Längtan till havet istället 🐳 Ja, titeln överensstämmer med mina önskningar. Tack så mycket! Det var snällt sagt 🤩
  • Eurydike
    RaYzLeR skrev 2023-05-17 21:59:07 följande:
    Jag tror att hyresvärden måste hålla minst 18 grader varmt i lägenheten.
    Ja, visst låter det väldigt kallt med 16 grader 🤔
  • Anonym (Trevlig)
    Eurydike skrev 2023-05-17 21:56:55 följande:
    Det är för kall inomhus temperatur. Hyresgästföreningen rekommenderar att man ska ha minst 20 grader inomhus. Man ska ju inte behöva att kosta på värmen själv fast det gör man när det är får kallt inomhus. Det kom även snö här i dag
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-05-17 22:08:02 följande:
    Ja, visst låter det väldigt kallt med 16 grader 🤔
    När vi hade 20 minusgrader utomhus senast så hade jag 22 grader inomhus, så min hyresvärd är bra. Glad
  • Anonym (Trevlig)
    RaYzLeR skrev 2023-05-17 22:20:00 följande:
    När vi hade 20 minusgrader utomhus senast så hade jag 22 grader inomhus, så min hyresvärd är bra. Glad
    Då hade jag bara 19 grader inne 
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-05-16 22:56:04 följande:
    Det gör inget. Här är en länk och det är såklart helt okej att kasta ruttna tomater på mig, virtuellt alltså, fast jag är helt nybörjare. 

vocaroo.com/16yVXbEuRI8z
    Här har du en rutten tomat!

Nej, skämtar. Bra gjort. Jag gillar Estudio5. Saknar kanske liiiiite känsla men det kan vara ljudupptagningens fel.

Själv håller jag på att pussla lite på ledmotivet till Last of Us. Fast jag och gitarrer är inte riktigt överens alltid, föredrar piano.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Freddie K

Guten morgen, mein freunds! Skrattande

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Hur ska jag sammanfatta gårdagen? Jo, med ett enda ord. Frickin' awesome! Skrattande.

Tack för en underbar dag, mina älskade vänner! {#emotions_dlg.flower}

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.